Het Grote Sport Topic

22-03-2023 10:58 973 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
:cheer: :cheer:

Welkom! Hier kunnen we van alles bespreken rondom sport! Denk aan:

- Elkaar motiveren & inspiratie opdoen
- Ervaringen/tips/tricks rondom bepaalde sporten/de sportschool


Tips om meer te sporten? Ruzie in de sportschool? Per ongeluk beland bij een proeflesje fierljeppen? Deel het hier, klets gezellig mee :-D


Misschien leuk als topic-opener: Hoe vaak sport je, wat voor sport doe je, en wat zou je nog wel eens willen proberen?
Ik wil ook wel graag wat kilo's kwijt. Maar dat is niet de reden dat ik sport, maar ik hoop dat het helpt tegen wat klachten die ik nu heb na het sporten. Dus wil ze eigenlijk kwijt om fijner te kunnen sporten ipv sporten om ze kwijt te raken.
Alle reacties Link kopieren Quote
MadameBijoux schreef:
26-03-2023 17:06
LittleBlackDress...leuke nick trouwens,van harte welkom! Je bent goed bezig. Hoeveel kilo´s wil je nog kwijt? Ik vind Basic Fit ook niet zo. Mijn sportschool is gemoedelijk en ik vind de sfeer ook altijd heel belangrijk.
Minstens 20 kilo voor een gezond gewicht.

Sfeer is zeker belangrijk. Ik heb wel eens bij een sportschool opgezegd vanwege slechte sfeer. Nu happy met m’n huidige sportschool.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi, ik kan momenteel wel wat motivatie gebruiken om weer te sporten. Ik wandel wel en speel af en toe padel maar sinds dat ik afgelopen nazomer corona heb gehad lukt het me niet om weer meer te sporten. Ik ben snel buiten adem bij hardlopen. Voorheen liep ik (beetje) hard en deed ik groepsles ( meestal 1x per week) in de sportschool.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,
Eerder was ik fanatiek hardloper en ging ik naar de sportschool. Op een gegeven moment door ziekte er een tijdje uit geweest en daarna niet meer de motivatie gevonden om het weer op te pakken.

Sinds een maand of twee heb ik echter een nieuwe sport ontdekt, en ik vind het ZO leuk! Roller derby, 'rugby op rolschaatsen'. Ontzettend verwelkomende sfeer. Trainingen (2x pw 2 uur) zijn een mix van techniek, cardio en krachttraining.

Ik wil als het weer wat beter wordt en de avonden wat langer licht, ook wel weer wat kilometers gaan hardlopen. Maar dat zal ik qua conditie en belasting echt weer vanaf begin moeten gaan opbouwen...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben gisteren voor het eerst sinds jaren een fitness binnen gestapt, was een weekend weg en wilde op zaterdag toch wel even sporten.
Ik vond er eigenlijk niks aan, iedereen is zo op zichzelf en met oortjes.
Wel pr op de benchpress gehaald.

Morgen gelukkig weer gezellig crossfitten, ik heb het gemist haha
#doeslief
Alle reacties Link kopieren Quote
Loesiepoesie2 schreef:
26-03-2023 20:57
Ik ben gisteren voor het eerst sinds jaren een fitness binnen gestapt, was een weekend weg en wilde op zaterdag toch wel even sporten.
Ik vond er eigenlijk niks aan, iedereen is zo op zichzelf en met oortjes.
Wel pr op de benchpress gehaald.

Morgen gelukkig weer gezellig crossfitten, ik heb het gemist haha
Bij mijn sportschool, en die waar mij vriend sport, is ook iedereen op zichzelf gericht.
Ik denk wel dat dat inherent is aan een sportschool, waar mensen hun eigen programma afwerken.
Hetzij cardio of krachttraining.

Wanneer ik aan het sporten ben, hoef ik ook niet echt contact met andere mensen, dan degene waarmee ik train.

Morgen mijn eerste proefles Krav Maga, dat is meer een sport dat je met anderen beoefend en dat vind ik ook leuk, alleen is het een inderdaad meer individueel en het andere meer met elkaar.

Het fijne van alleen, is dat je niet perse gebonden bent aan een vast moment.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
LittleBlackDress schreef:
26-03-2023 19:55
Minstens 20 kilo voor een gezond gewicht.

Sfeer is zeker belangrijk. Ik heb wel eens bij een sportschool opgezegd vanwege slechte sfeer. Nu happy met m’n huidige sportschool.
Absoluut zoals ik al schreef. Fijn dat je een andere sportschool hebt gevonden!
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
mijter schreef:
26-03-2023 20:08
Hoi, ik kan momenteel wel wat motivatie gebruiken om weer te sporten. Ik wandel wel en speel af en toe padel maar sinds dat ik afgelopen nazomer corona heb gehad lukt het me niet om weer meer te sporten. Ik ben snel buiten adem bij hardlopen. Voorheen liep ik (beetje) hard en deed ik groepsles ( meestal 1x per week) in de sportschool.
Heb je last van Longcovid? Dat is erg vervelend. Ik zou het allemaal rustig opbouwen. Goed dat je al wandelt! Is het een idee om advies bij je sportschool te vragen om het op te bouwen? In ieder geval sterkte en succes met alles!
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil ook maar ben nog steeds niet fit :@@:

Wel ruim 2 kg afgevallen door al t gedoe. :hihi:
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag cardio (loopband en crosstrainer) gedaan,krachttraining met minder gewicht en meer herhalingen gedaan. Na de sportschool gewandeld en weer terug.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
@madame bijoux, ik heb morgen afspraak met huisarts hierover en ik ben aan t overwegen om ipv groepsles en hardlopen (wat ik voorheen deed) nu toch (tijdelijk?) te gaan fitnessen omdat ik dan op eigen niveau kan trainen ( vind ik minder leuk) .
Mijn jongste dochter wil weer gaan skaten s avonds dit wil ik ook wel met haar meedoen.
Alle reacties Link kopieren Quote
mijter schreef:
26-03-2023 20:08
Hoi, ik kan momenteel wel wat motivatie gebruiken om weer te sporten. Ik wandel wel en speel af en toe padel maar sinds dat ik afgelopen nazomer corona heb gehad lukt het me niet om weer meer te sporten. Ik ben snel buiten adem bij hardlopen. Voorheen liep ik (beetje) hard en deed ik groepsles ( meestal 1x per week) in de sportschool.
Misschien kun je met een fysiotherapeut kijken hoe je langzaam op kan bouwen? Via de huisarts kun je in aanmerking komen voor paramedische herstelzorg.
Hoe dan heb ik respect voor wat je doet binnen je huidige mogelijkheden!


Vandaag ben ik met m’n vriend gaan sporten, dat doen we bijna nooit want waar ik van de ochtenden hou, gaat hij liever in de avond sporten. Het was gezellig en ik heb nieuwe oefeningen van hem geleerd (hij is fanatiek krachtsporter), maar morgen weer lekker in m’n eentje de sportschool in. Ik hou er wel van, koptelefoon op, sporthorloge aan en even in mijn eigen cocon.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk topic, ik schrijf ook graag mee!
Ik doe 5x per week aan krachttraining, voornamelijk met losse gewichten (3x lowerbody, 2x upperbody). Ik ben weer rustig op aan het bouwen naar de gewichten waar ik vorig jaar op was geëindigd (squat 80kg, hipthrust 140kg, benchpress 60kg, deadlift 105kg), helaas 2 a 3 maanden eruit gelegen door covid + blessure en nu sinds een maand of twee weer 5x per week present.
Alle reacties Link kopieren Quote
Borstel schreef:
27-03-2023 21:20
Leuk topic, ik schrijf ook graag mee!
Ik doe 5x per week aan krachttraining, voornamelijk met losse gewichten (3x lowerbody, 2x upperbody). Ik ben weer rustig op aan het bouwen naar de gewichten waar ik vorig jaar op was geëindigd (squat 80kg, hipthrust 140kg, benchpress 60kg, deadlift 105kg), helaas 2 a 3 maanden eruit gelegen door covid + blessure en nu sinds een maand of twee weer 5x per week present.
Geef het eveb de tijd en dan kom je we weer bij de oude gewichten.
Ik doe zelf ook gewichtheffen, vind het zo leuk elke keer jezelf proberen te verbeteren. Ik ga de laatste 2 maanden ook weer met sprongen vooruit. Mijn doel is nu om vooral de benchpress te verbeteren, zit nu op 55kg, staat niet echt in verhouding met mijn deadlift 150kg en backsqaut 120kg. Verder doe ik ook aan olympisch liften snatchen en cleanen, snatchen blijft ook een moeilijk dingetje.

Vandaag ga ik denk ik een dubbele les doen een wodje en daarna weightliften.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren Quote
mijter schreef:
27-03-2023 21:05
@madame bijoux, ik heb morgen afspraak met huisarts hierover en ik ben aan t overwegen om ipv groepsles en hardlopen (wat ik voorheen deed) nu toch (tijdelijk?) te gaan fitnessen omdat ik dan op eigen niveau kan trainen ( vind ik minder leuk) .
Mijn jongste dochter wil weer gaan skaten s avonds dit wil ik ook wel met haar meedoen.
Goed dat je een afspraak bij je huisarts hebt gemaakt! En als je fitnest dan kan je cardio en krachttraining in je eigen tempo opbouwen. Is inderdaad anders dan groepslessen maar is denk ik wel een optie voor in het begin. Sterkte en succes bij je huisarts! Ik hoop dat je gauw mag herstellen van je longcovid! :redrose:
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Straks mijn eerste (proef) les Krav Maga, ben zo benieuwd hoe ik het ga vinden.

Deze week niet veel naar de sportschool, er staat een tripje vanaf donderdag gepland.

Volgende week maar wat harder aan de bak dan.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag nog lekker op m'n ski's gestaan. 😁
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Loesiepoesie2 schreef:
28-03-2023 07:55
Geef het eveb de tijd en dan kom je we weer bij de oude gewichten.
Ik doe zelf ook gewichtheffen, vind het zo leuk elke keer jezelf proberen te verbeteren. Ik ga de laatste 2 maanden ook weer met sprongen vooruit. Mijn doel is nu om vooral de benchpress te verbeteren, zit nu op 55kg, staat niet echt in verhouding met mijn deadlift 150kg en backsqaut 120kg. Verder doe ik ook aan olympisch liften snatchen en cleanen, snatchen blijft ook een moeilijk dingetje.

Vandaag ga ik denk ik een dubbele les doen een wodje en daarna weightliften.
Wauw mooie gewichten! Grappig dat er altijd iets is waar je op ´achterblijft´ he? Zeker bij benchpress merk ik ook altijd dat ik regelmatig best lang ergens op blijf hangen voordat ik weer wat omhoog kan, en soms gaat het opeens een keer heel goed en de week daarna lukt het opeens niet meer :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
Borstel schreef:
28-03-2023 20:42
Wauw mooie gewichten! Grappig dat er altijd iets is waar je op ´achterblijft´ he? Zeker bij benchpress merk ik ook altijd dat ik regelmatig best lang ergens op blijf hangen voordat ik weer wat omhoog kan, en soms gaat het opeens een keer heel goed en de week daarna lukt het opeens niet meer :facepalm:
Nou dat heb ik ook hoor. Bij de bench press heb ik 9 maanden still gestaan, en nu opeens 4kg erbij.
Deadlift was ik achteruit gegaan, was aantal kg afgevallen, na een half jaar 2kg onder mijn oude pr, en nog een half jaar later opeens 8kg boven mijn oude pr. Ik snap er ook af en toe niks van, maar laatste weken gaaf alles lekker omhoog :hyper:
Merk ook wel de eerste 2 weken vanaf wanneer ik ongesteld ben ik echt een stuk sterker ben.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren Quote
Apatura schreef:
28-03-2023 19:21
Vandaag nog lekker op m'n ski's gestaan. 😁
Oh heerlijk!!!!
#doeslief
Ik vind het echt knap dat jullie met die gewicht werken ik kan dat echt niet ,
Ik was vorige week naar body step en Zuma en de rebounding geweest ik kan heel moeilijk springen,met rebounding leer je dat makkelijker omdat het op een trampoline is
Ze doen daar ook paal dansen lijkt mij ook wel leuk maar heb net een abo afgesloten en voor paal dansen moet je weer een andere abo hebben ,plus lijkt mij erg moeilijk
Ik moet van mijzelf twee keer gaan in de week soms ga ik er drie of doe ik twee lessen achter elkaar
Somige pasjes bij zumba zijn snel maar ik denk altijd is niet super belangrijk en perfect hoeft ook niet plezier is veel belangrijker sinds ik dat in mijn hoofd heb gezet ga ik echt heel graag naar de lessen plus punt is ook dat ze in het weekend ook les geven ben ik vaak nog gemotiveerder omdat je dan nog niks gedaan hebt die dag
Alle reacties Link kopieren Quote
Net even naar fitness geweest. Nog niet heel enthousiast ivm hoofdpijn maar ik moet ergens weer beginnen.

Rondje crosstrainer
2 oefeningen borstspieren met gewichtjes
(Chest fly en bumbbell Pull over)
Cabe core rotation
En deadlift/pull up/row (geen idee hoe die heet maar word er blij van)

Morgen volleybal, vrijdag weer fitness zondag spinning.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Loesiepoesie2 schreef:
28-03-2023 21:44
Nou dat heb ik ook hoor. Bij de bench press heb ik 9 maanden still gestaan, en nu opeens 4kg erbij.
Deadlift was ik achteruit gegaan, was aantal kg afgevallen, na een half jaar 2kg onder mijn oude pr, en nog een half jaar later opeens 8kg boven mijn oude pr. Ik snap er ook af en toe niks van, maar laatste weken gaaf alles lekker omhoog :hyper:
Merk ook wel de eerste 2 weken vanaf wanneer ik ongesteld ben ik echt een stuk sterker ben.
Ahhh lekker bezig! Fijn als alles stijgt.
Grappig dat je dat merkt, gebruik jij hormonale anticonceptie of heb je je normale cyclus?

Blauweelf dat maakt toch niet uit, het belangrijkste is dat je doet wat je leuk vindt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Borstel schreef:
29-03-2023 19:32
Ahhh lekker bezig! Fijn als alles stijgt.
Grappig dat je dat merkt, gebruik jij hormonale anticonceptie of heb je je normale cyclus?

Blauweelf dat maakt toch niet uit, het belangrijkste is dat je doet wat je leuk vindt!
Nee gebruik geen anticonceptie en heb een normale cyclus.

@blauweelf, iedereen lichaam is weer anders en iedereen is weer ergens anders goed in, mij moet je weer niet in een zumbales zetten :rolling:
#doeslief
Alle reacties Link kopieren Quote
Ladylola2022 schreef:
28-03-2023 17:51
Straks mijn eerste (proef) les Krav Maga, ben zo benieuwd hoe ik het ga vinden.

Deze week niet veel naar de sportschool, er staat een tripje vanaf donderdag gepland.

Volgende week maar wat harder aan de bak dan.
Ik ben ook benieuwd naar je ervaring! Zit al een tijdje te dubben of ik ook een keer een proefles ga nemen. Zelfverdediging spreekt me wel aan. Al ben ik zeker niet in de veronderstelling dat ik me daadwerkelijk tegenover een grotere, sterkere vent kan verdedigen als ik ooit in een benarde situatie terecht kom. Maar het lijkt me gewoon leuk om eens op een andere manier met mijn lijf bezig te zijn.

---

Net terug van de sportschool, en ik kan nu eindelijk na een halfjaar trainen, twee pull-ups doen. Het geeft zo'n 'wow' gevoel om jezelf aan zo'n stang op te trekken, haha. Ik ben trots op en blij met mijn sterke lijf. Als tiener en twintiger was ik zo ielig en kwetsbaar. Nu ben ik bijna dertig en ik ben beter in vorm dan ooit. Benieuwd hoeveel sterker ik nog ga worden het komende jaar.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven