Het Grote Sport Topic

22-03-2023 10:58 964 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
:cheer: :cheer:

Welkom! Hier kunnen we van alles bespreken rondom sport! Denk aan:

- Elkaar motiveren & inspiratie opdoen
- Ervaringen/tips/tricks rondom bepaalde sporten/de sportschool


Tips om meer te sporten? Ruzie in de sportschool? Per ongeluk beland bij een proeflesje fierljeppen? Deel het hier, klets gezellig mee :-D


Misschien leuk als topic-opener: Hoe vaak sport je, wat voor sport doe je, en wat zou je nog wel eens willen proberen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk topic! Mag ik met jullie mee schrijven?

Ik ben ruim 3 jaar terug begonnen met thuis sporten met Les Mills on demand. Voor mij is naar de sportschool gaan haast niet te doen, dus dit is ideaal. Er komen vaak nieuwe work-outs bij en ik kan doen waar ik maar zin in heb, wanneer ik wil.

Sport inmiddels echt om me lekker te voelen en mis het ook echt als ik eens niet kan (zoals nu, want niet fit en lijf schreeuwt om rust). Vind het fijn dat sporten inmiddels een gewoonte is geworden. En daarmee ook een goed voorbeeld voor de kinderen, die inmiddels ook met veel plezier hun eigen sporten hebben.

Ik sport 6 dagen per week. Over het algemeen 2 keer uur Body Combat, 2 keer 45 min kracht (heb een barbel met Max 20 kg thuis, dus echt zwaar kan ik helaas niet gaan), en 2 keer een wisselende korte work-out van 30-45 min.
Alle reacties Link kopieren Quote
mijter schreef:
02-04-2023 20:09
Vorige week van de huisarts verwijzing gekregen voor bloedprikken en longfunctie onderzoek aangezien ik vaak iets oppik en regelmatig last van mijn luchtwegen heb. Ik heb ook nieuwe medicijnen gekregen, waarvan ik al voorzichtig positief ben. Vanmorgen sinds lange tijd ook weer meegedaan met soort crossfit training in de buitenlucht. Viel niet tegen, rennen/ conditie oefeningen rustig aan gedaan maar wel heel de les volgehouden. Krachtoefeningen waren gericht op armspieren en deze gingen best goed ( vond ik zelf) . Was in ieder geval wel fijn om weer mee te doen.
Fijn dat het goed is gegaan en dat het leuk was! Ik gun het je van harte en je bent goed bezig. Hier net herstellende van Corona,niet extreem ziek met een beetje koorts en verkoudheidsklachten. Zodra ik symptoomvrij ben ga ik weer sporten en begin een beetje rustiger.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
kerststress schreef:
02-04-2023 20:37
Leuk topic! Mag ik met jullie mee schrijven?

Ik ben ruim 3 jaar terug begonnen met thuis sporten met Les Mills on demand. Voor mij is naar de sportschool gaan haast niet te doen, dus dit is ideaal. Er komen vaak nieuwe work-outs bij en ik kan doen waar ik maar zin in heb, wanneer ik wil.

Sport inmiddels echt om me lekker te voelen en mis het ook echt als ik eens niet kan (zoals nu, want niet fit en lijf schreeuwt om rust). Vind het fijn dat sporten inmiddels een gewoonte is geworden. En daarmee ook een goed voorbeeld voor de kinderen, die inmiddels ook met veel plezier hun eigen sporten hebben.

Ik sport 6 dagen per week. Over het algemeen 2 keer uur Body Combat, 2 keer 45 min kracht (heb een barbel met Max 20 kg thuis, dus echt zwaar kan ik helaas niet gaan), en 2 keer een wisselende korte work-out van 30-45 min.
Welkom kerststress!
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Beterschap madam bijoux en welkom kerststress!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn mijter!

Welkom kerststress! Knap dat je zoveel thuis kan sporten. Tijdens Corona heb ik dat wel gedaan maar vond het vaak gedoe. Eerst stofzuigen, katten vangen zodat ze niet geraakt kunnen worden tijdens een kettlebell swing, hond steeds van m’n matje afsturen haha.

Afgelopen week heb ik 6x gesport, waarvan 1 alleen een core training. Gisteren alleen yoga gedaan.

Komende week wil ik wat vaker yoga ga doen en 4x krachttraining.
Alle reacties Link kopieren Quote
MadameBijoux schreef:
02-04-2023 21:07
Fijn dat het goed is gegaan en dat het leuk was! Ik gun het je van harte en je bent goed bezig. Hier net herstellende van Corona,niet extreem ziek met een beetje koorts en verkoudheidsklachten. Zodra ik symptoomvrij ben ga ik weer sporten en begin een beetje rustiger.
Beterschap! Doe wat goed voelt.

Ik had geen koorts en ook niet echt klachten en ben naar buiten gegaan om hard te lopen. Dat ging wel iets zwaarder, maar dan wandelde ik vaker. (= ik begin altijd en dan zie ik wel hoe het gaat. Ik denk nooit van 'ik voel me prima, maar ik zal maar niets doen'.)
Alle reacties Link kopieren Quote
MadameBijoux schreef:
02-04-2023 21:07
Fijn dat het goed is gegaan en dat het leuk was! Ik gun het je van harte en je bent goed bezig. Hier net herstellende van Corona,niet extreem ziek met een beetje koorts en verkoudheidsklachten. Zodra ik symptoomvrij ben ga ik weer sporten en begin een beetje rustiger.
Beterschap!
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor jullie beterschapswensen! Hier nog slechts een beetje snotteren. Gisteren en vandaag ben ik al een klein uur wezen wandelen omdat de frisse lucht me goed deed. Ff zien hoe het deze week nog verder verloopt.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
LittleBlackDress schreef:
03-04-2023 08:06

Welkom kerststress! Knap dat je zoveel thuis kan sporten. Tijdens Corona heb ik dat wel gedaan maar vond het vaak gedoe. Eerst stofzuigen, katten vangen zodat ze niet geraakt kunnen worden tijdens een kettlebell swing, hond steeds van m’n matje afsturen haha.
Ik heb een sporthoek op zolder waar al m’n spullen staan en ik sport. Dus alleen sportkleren aan, trap oplopen en ik kan aan de slag. En de hond kan niet traplopen, dus die kan me daar ook niet lastig vallen, haha.

Vandaag weer even rustig gestart na een paar dagen niet fit/verkouden. Lekker om weer wat te doen, maar bijzonder hoe ‘zwaar’ het dan voelt na een paar dagen rust.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag weer wezen sporten,cardio en krachttraining,maar wel rustig aan begonnen om het weer rustig op te bouwen. Was fijn om weer iets te kunnen doen.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
MadameBijoux schreef:
05-04-2023 17:47
Vandaag weer wezen sporten,cardio en krachttraining,maar wel rustig aan begonnen om het weer rustig op te bouwen. Was fijn om weer iets te kunnen doen.
Wat fijn zeg. Heerlijk om weer aan de gang te gaan hè?

Ik ben sinds vanmiddag heel plotseling aan het niezen enzo. Hoop dat het “gewoon” hooikoorts is.
Vanmorgen nog zonder problemen core training thuis gedaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik ben ongesteld dus hou me even rustig..ga denk ik van het weekend weer.

ik heb vroeger ook een tijdje aan kick-boksen gedaan, loeizwaar maar erg goed voor frusaties.
hou alleen niet van sparren anders zou ik het zo weer doen.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren Quote
Kickboxen is bij ons alleen op de boxzak. Heel fijn! Heb na 3x trainen een blessure in mijn lies opgelopen :(
Ben ook geen 20 meer, wat ik soms vergeet. Dus nu even een week niets doen en hopen dat het dan over is. Baal er van! Was net zo lekker bezig!
Alle reacties Link kopieren Quote
LittleBlackDress schreef:
05-04-2023 18:29
Wat fijn zeg. Heerlijk om weer aan de gang te gaan hè?

Ik ben sinds vanmiddag heel plotseling aan het niezen enzo. Hoop dat het “gewoon” hooikoorts is.
Vanmorgen nog zonder problemen core training thuis gedaan.
Zeker fijn! Ik ga straks ook weer en dan weer het tempo van gisteren aanhouden. Hoe gaat het met je niezen?
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag ook weer gesport,met cardio een klein tikkeltje harder gegaan maar niet teveel. Wat krachttraining betreft zo heb ik bij sommige oefeningen meer gewicht gepakt en bij andere toestellen niet. Dat voelde-gezien het feit dat ik net ben hersteld van Corona-nog een beetje zwaar aan. Maar dat komt wel weer. Deze dagen ga ik dan veel wandelen met mijn vriend en dinsdag na Paasmaandag weer naar de sportschool.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteren voor het eerst in lange tijd thuis een krachttraining gedaan. Meestal doe ik die buiten als ik mijn zoon naar z’n atletiektraining heb gebracht. Dan gebruik ik weerstandsbanden. Nu kon ik gewichten gebruiken en dat is met name voor training van borst en schouders toch fijner. Nu beetje spierpijn, net lekker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteren uurtje combat gedaan, vandaag krachttraining. Gaat al weer iets beter nu. Lekker paar vrije dagen voor de boeg, dus ruim tijd om elke dag lekker wat te doen.

Gebruiken jullie ook een sporthorloge? Ik was hem dus vandaag vergeten aan te zetten tijdens de work-out, dus nu voelt het net of m’n sessie niet telt ;) haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
MadameBijoux schreef:
06-04-2023 08:58
Zeker fijn! Ik ga straks ook weer en dan weer het tempo van gisteren aanhouden. Hoe gaat het met je niezen?
Gisteren nog in de lappenmand gelegen maar goed geslapen en voel me gelijk beter.
Vanmorgen weer gesport. Ik ging met tegenzin maar kwam met goed gevoel sportschool uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
kerststress schreef:
06-04-2023 19:42
Gisteren uurtje combat gedaan, vandaag krachttraining. Gaat al weer iets beter nu. Lekker paar vrije dagen voor de boeg, dus ruim tijd om elke dag lekker wat te doen.

Gebruiken jullie ook een sporthorloge? Ik was hem dus vandaag vergeten aan te zetten tijdens de work-out, dus nu voelt het net of m’n sessie niet telt ;) haha.
Ja haha dat heb ik ook. M’n dagelijkse bewegingsdoel op mijn iWatch stond tot een maand terug op 350 calorieën per dag.
Dat is al haalbaar met alleen de hond uitlaten.
Steeds de laatste weken mn doel opgehoogd tot deze week 550 per dag en ik moet er nu echt moeite voor doen om het te halen.
M’n moeder van 65+ heeft een dagelijks bewegingdoel van 1000 calorieën. :D
Alle reacties Link kopieren Quote
LittleBlackDress schreef:
07-04-2023 12:37
Gisteren nog in de lappenmand gelegen maar goed geslapen en voel me gelijk beter.
Vanmorgen weer gesport. Ik ging met tegenzin maar kwam met goed gevoel sportschool uit.
Fijn dat het weer beter gaat en inderdaad rustig opbouwen!
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag een dagje Delft gedaan. De auto bij Ikea geparkeerd en vanaf daar was het ruim een half uur lopen en daarna weer ruim een half uur terug. Al in al wel iets van 1,5 uur gelopen.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk om jullie ervaringen te lezen :-)
Ben sinds 2 weken thuis begonnen met krachttraining. Geeft een boost.

Loop veel buiten en ben me nu aan t oriënteren op een nieuwe sportschool.
Mn motivatie is er weer dus gebruik van maken.

Ga voor meer in shape komen dmv kracht en Cardio. Wil 2 a 3 keer sportschool doen per week maar rustig binnen mn mogelijkheden opbouwen. Dus rekening houden met 45 plus, fysieke mankementen etc :mrgreen:

Laat t weten als ik geweest ben!
Alle reacties Link kopieren Quote
DatDus,van harte welkom! Leuk dat je mee komt schrijven! :)
madamebijoux wijzigde dit bericht op 09-04-2023 13:16
4.00% gewijzigd
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel madamebijoux :)

Vandaag met gewichten in de weer geweest thuis. Voornamelijk bovenlichaam maar daarnaast ook squats met gewicht. Fijne paasdagen allemaal :bunny: :duckie: :sun:
Alle reacties Link kopieren Quote
Oeps! Zag dat ik per ongeluk een boze smilie had gepost. Was niet de bedoeling. ;-) Gelijk aangepast.

Gisteren gewandeld,straks ook weer.

Fijne Pasen iedereen hier! Geniet ervan! :)
madamebijoux wijzigde dit bericht op 09-04-2023 17:53
0.54% gewijzigd
Je pense donc je suis

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven