Maarten van der Weijden zwemt de Elfstedentocht

21-06-2019 18:37 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag dat er nog geen topic hierover was.

Maarten van der Weijden probeert het nog een keer, wat een held!

Vorig jaar hem helaas niet meer kunnen aanmoedigen omdat hij moest stoppen.
Dit jaar volg ik weer de livestream en hoop ik hem te kunnen aanmoedigen.


Wie volgt Maarten ook?

Livestream; https://youtu.be/GSw2Ka7bxuI

Verwachte doorkomsttijden;
Leeuwarden Vr 21 juni - 17:30 uur
Sneek Vr 21 juni - 22:15 uur
IJlst Za 22 juni - 00:00 uur
Sloten Za 22 juni - 05:00 uur
Stavoren Za 22 juni - 13:40 uur
Hindeloopen Za 22 juni - 18:00 uur
Workum Za 22 juni - 20:20 uur
Bolsward Zo 23 juni - 00:40 uur
Harlingen Zo 23 juni - 10:20 uur
Franeker Zo 23 juni - 13:40 uur
Dokkum Ma 24 juni - 10:20 uur
Leeuwarden Ma 24 juni - 19:30 uur

GEHAALD!!! :cheer2: :cheer2: :cheer2:

Meer info over de actie; https://www.11stedenzwemtocht.nl/
anoniem_386079 wijzigde dit bericht op 24-06-2019 19:43
56.17% gewijzigd
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Wel lullig dat nu net de livestream van de NOS ermee stopt....
Alle reacties Link kopieren
Manlief en jongste dochter stonden in het centrum. Ik ben aan het werk maar kan gelukkig de live-stream volgen. Wat een sfeer!!
En idd balen dat de NOS er nu net uit ligt. Gelukkig genoeg live via Facebook en Instagram 😄😄👍
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Alle reacties Link kopieren
waterlelieke schreef:
21-06-2019 19:43
Hij heeft het vorig jaar gedaan. Niet gehaald, maar dat was leuk en knap! Maar waarom nu nog eens?
Het is gekkenwerk, op het gestoorde af.
Ik vind hem een aandachtstrekker en mediageil.
Ik ook. Raar aandachtsgeil mannetje vind ik het. Krijg de rillingen als ik hem hoor praten , dat zeikerige stemmetje , brrr.
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
24-06-2019 12:56
Ik ook. Raar aandachtsgeil mannetje vind ik het. Krijg de rillingen als ik hem hoor praten , dat zeikerige stemmetje , brrr.

Als ik dit ging doen zouden ze het zelfbeschadiging noemen en lieten ze me opnemen.
Compleet van de zotten.
Maar eigenlijker nog gekker vind ik dat dit mensen triggert om geld te geven (wat op zich alleen maar goed is natuurlijk), jammer dat er kennelijk zo iets extreems voor nodig is.
.
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
24-06-2019 12:56
Ik ook. Raar aandachtsgeil mannetje vind ik het. Krijg de rillingen als ik hem hoor praten , dat zeikerige stemmetje , brrr.
Meen je dit nou serieus??
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
24-06-2019 13:03
Als ik dit ging doen zouden ze het zelfbeschadiging noemen en lieten ze me opnemen.
Compleet van de zotten.
Maar eigenlijker nog gekker vind ik dat dit mensen triggert om geld te geven (wat op zich alleen maar goed is natuurlijk), jammer dat er kennelijk zo iets extreems voor nodig is.
Dat is precies wat Marijn de Vries ook schrijft.

https://www.trouw.nl/home/maartens-twee ... ~ac8b8289/
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
24-06-2019 13:08
Dat is precies wat Marijn de Vries ook schrijft.

https://www.trouw.nl/home/maartens-twee ... ~ac8b8289/

Dat ja. Met het verschil dat ik hier echt niks heroïsch aan vind.
.
Al die mensen die commentaar hebben. Ga t dan zelf even doen.
Ik heb echt diep respect voor deze man en is maar goed dat t nu zoveel beter geregeld is
Vinden die mensen die Maarten aandachtsgeil vinden dat ook van al die andere mensen die een dergelijke prestatie leveren? (Ome Jan die de Alpe d'uez beklimt met zijn 80 jaar?)
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
24-06-2019 14:55
Vinden die mensen die Maarten aandachtsgeil vinden dat ook van al die andere mensen die een dergelijke prestatie leveren? (Ome Jan die de Alpe d'uez beklimt met zijn 80 jaar?)

Ja. (Om even voor mezelf te spreken).
.
Anoniem262821034 schreef:
24-06-2019 14:59
Ja. (Om even voor mezelf te spreken).
Dan zou ik me maar eens verdiepen in de redenen waarom iemand zoiets doet.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
24-06-2019 15:06
Dan zou ik me maar eens verdiepen in de redenen waarom iemand zoiets doet.

Je denkt serieus dat ik dat niet weet?
Heb je het artikel gelezen? Dát is wat me tegenstaat, dat er rare fratsen nodig zijn om geld los te peuteren.
En als iemand dan een berg op wil fietsen, zich op wil sluiten in een glazen huis, of zichzelf de vernieling in wil helpen met 200km zwemmen; ga je goddelijke gang, maar verwacht geen schouderklopje van mij.
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
24-06-2019 15:26
Je denkt serieus dat ik dat niet weet?
Heb je het artikel gelezen? Dát is wat me tegenstaat, dat er rare fratsen nodig zijn om geld los te peuteren.
En als iemand dan een berg op wil fietsen, zich op wil sluiten in een glazen huis, of zichzelf de vernieling in wil helpen met 200km zwemmen; ga je goddelijke gang, maar verwacht geen schouderklopje van mij.
Maarten is hier binnen een week van hersteld. Dat was althans vorig jaar zo en ik zie niet in waarom dat nu anders zou zijn. Dat noem ik niet mezelf de vernieling in helpen.
Alle reacties Link kopieren
semmy1986 schreef:
24-06-2019 13:48
Al die mensen die commentaar hebben. Ga t dan zelf even doen.
Ik heb echt diep respect voor deze man en is maar goed dat t nu zoveel beter geregeld is
Al die mensen die commentaar hebben, zien juist niet het verband tussen 200 km zwemmen en kanker, of fietsen of steppen of wat dan ook. Voor mij zou het niet hoeven, denk niet dat ik iets beter ga worden van dat soort acties als ik kanker zou hebben.
Maar goed ik vraag me ook altijd af waarom kinderen gesponsord moeten worden bij de avondvierdaagse of wat voor evenement dan ook. Laat die kinderen dat gewoon doen omdat ze het leuk vinden. Een goed doel af en toe is prima, maar elke keer?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Anoniem262821034 schreef:
24-06-2019 15:26
Je denkt serieus dat ik dat niet weet?
Heb je het artikel gelezen? Dát is wat me tegenstaat, dat er rare fratsen nodig zijn om geld los te peuteren.
En als iemand dan een berg op wil fietsen, zich op wil sluiten in een glazen huis, of zichzelf de vernieling in wil helpen met 200km zwemmen; ga je goddelijke gang, maar verwacht geen schouderklopje van mij.
Ik vind jou eigenlijk wel behoorlijk aandachtsgeil met je tegendraadse opmerking.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
24-06-2019 13:03
Als ik dit ging doen zouden ze het zelfbeschadiging noemen en lieten ze me opnemen.
Jij bent ook geen olympisch kampioen lange afstandzwemmer.
En je hebt er niet zo voor getraind als Maarten.

Vind je reacties vol (verborgen) jaloezie zitten.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
24-06-2019 15:36
Al die mensen die commentaar hebben, zien juist niet het verband tussen 200 km zwemmen en kanker, of fietsen of steppen of wat dan ook. Voor mij zou het niet hoeven, denk niet dat ik iets beter ga worden van dat soort acties als ik kanker zou hebben.
Maar goed ik vraag me ook altijd af waarom kinderen gesponsord moeten worden bij de avondvierdaagse of wat voor evenement dan ook. Laat die kinderen dat gewoon doen omdat ze het leuk vinden. Een goed doel af en toe is prima, maar elke keer?

Nee, jij wellicht niet. Maar je kinderen wellicht wel, omdat er door dit geld nieuw onderzoek gedaan kan worden.
Raar dat mensen als argument geven dat hij het vorig jaar niet gehaald heeft en waarom hij het dan zo nodig nog een keer wil proberen.

Blijkbaar zijn die mensen met dat commentaar zelf opgevers, die iets na 1 x proberen al opgeven als het niet lukt. Kan niet / wil niet mensen zeg maar.

Daar heb ik dan weer weinig respect voor.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
24-06-2019 15:35
Maarten is hier binnen een week van hersteld. Dat was althans vorig jaar zo en ik zie niet in waarom dat nu anders zou zijn. Dat noem ik niet mezelf de vernieling in helpen.

Ja je hebt gelijk, het is lekker gezond om te doen. Heus geen aanslag op je lichaam.
.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
24-06-2019 15:41
Ik vind jou eigenlijk wel behoorlijk aandachtsgeil met je tegendraadse opmerking.

Nou succes ermee?
.
Zou ie morgen door de hitte alweer in een zwembad (in de tuin) plonsen?

Of heeft ie wel effe genoeg water gezien :-) ?
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
24-06-2019 15:46
Jij bent ook geen olympisch kampioen lange afstandzwemmer.
En je hebt er niet zo voor getraind als Maarten.

Vind je reacties vol (verborgen) jaloezie zitten.

:HA:
Sorry maar echt, jaloezie. Ik ga nog liever dood dan zo (of überhaupt) in de publiciteit te komen.
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
24-06-2019 15:56
Ja je hebt gelijk, het is lekker gezond om te doen. Heus geen aanslag op je lichaam.
Er is een verschil tussen een aanslag op je lichaam en jezelf de vernieling in helpen he....
En ik reageerde op die laatste opmerking.

Maar goed, geen zin in deze discussie. Is het veel te warm voor.
vivapimpelmees schreef:
24-06-2019 16:03


Maar goed, geen zin in deze discussie. Is het veel te warm voor.
Daar heeft Maarten wel een ideale methode op gevonden om te ontsnappen aan die hitte.

Met andere woorden: Duik het water in en zwem zelf ook 100 km in Friesland de komende dagen :-D.
Alle reacties Link kopieren
Maarten is getraind in extreme afstanden zwemmen. Vorig jaar ging er gewoon heel veel mis. Poepbacterie in het water, langere donkere nachten, te weinig eten waardoor hij een te kort van een week op liep...

De omstandigheden zijn nu veel beter, ze weten nu wat er mis ging. Ja, het is zwoegen voor hem en het is rete zwaar. Maar zichzelf de vernieling in helpen? Nee dat niet. Maarten heeft in zijn leven al 1,5 keer de wereld rond gezwommen. Dus als hij ergens voor 'gemaakt' is, dan is het wel voor zulke lange afstanden zwemmen.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven