Maarten van der Weijden zwemt de Elfstedentocht

21-06-2019 18:37 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag dat er nog geen topic hierover was.

Maarten van der Weijden probeert het nog een keer, wat een held!

Vorig jaar hem helaas niet meer kunnen aanmoedigen omdat hij moest stoppen.
Dit jaar volg ik weer de livestream en hoop ik hem te kunnen aanmoedigen.


Wie volgt Maarten ook?

Livestream; https://youtu.be/GSw2Ka7bxuI

Verwachte doorkomsttijden;
Leeuwarden Vr 21 juni - 17:30 uur
Sneek Vr 21 juni - 22:15 uur
IJlst Za 22 juni - 00:00 uur
Sloten Za 22 juni - 05:00 uur
Stavoren Za 22 juni - 13:40 uur
Hindeloopen Za 22 juni - 18:00 uur
Workum Za 22 juni - 20:20 uur
Bolsward Zo 23 juni - 00:40 uur
Harlingen Zo 23 juni - 10:20 uur
Franeker Zo 23 juni - 13:40 uur
Dokkum Ma 24 juni - 10:20 uur
Leeuwarden Ma 24 juni - 19:30 uur

GEHAALD!!! :cheer2: :cheer2: :cheer2:

Meer info over de actie; https://www.11stedenzwemtocht.nl/
anoniem_386079 wijzigde dit bericht op 24-06-2019 19:43
56.17% gewijzigd
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Pavlovski schreef:
23-06-2019 17:31
Prachtig Friesisme :proud:
Smoordruk is toch niet Fries? Zeggen wij (Groningen) ook.

En ja, wat een held die Maarten. Wow.
Later is nu
Dreamer schreef:
23-06-2019 17:53
Smoordruk is toch niet Fries? Zeggen wij (Groningen) ook.

En ja, wat een held die Maarten. Wow.
Oh echt? Ik heb het, buiten Friesland nog nooit gehoord. Misschien toch minder Frisisme dan ik dacht ;)
Maarten is geweldig, dat azijnpissers het meest denigrerende commentaar hebben "eigen belang, publiciteitsgeil, egokickertje, aansteller, bedrieger, narcist" zo heel fijn vanachter hun toetsenbordje vanaf hun minne bij mammie zolderkamertje (type FOK! user, daar zitten ook een paar grove eikels te fappen op hun eigen commentaar (excuse my french) is hun ding, Ze zou ze haast dat gunnen wat je niemand gunt en blijkbaar hebben ze ook geen benul waar ze zo grof over doen.
Ik maak me daar echt heel, héél erg kwaad om.
En al heeft Maarten en geen enkele kankerpatient er geen éne moer aan, ik doneer uiteraard, in mijn testament staan alle kanker-gerelateerde doelen maar ik volg hem ook en slaap alleen als hij slaapt, dus ben al 2 nachten wakker en komende nacht ook, uit solidariteit naar hem, naar alle kankerpatienten en ter compensatie voor die randdebielen die met hun achterlijke opmerkingen gewoon echt alle kankerpatienten schofferen.
Overigens kan zoiets als deze actie met zo ontzettend veel ontelbaar veel mensen langs de kant die hem steunen alleen in Nederland. ik heb vaak de pest aan dit kikkerland want het is steeds onleefbaarder in veel opzichten maar de afgelopen dagen zijn "we" weer groots in het klein en dat is, hoewel zeldzaam wel weer wat Nederdland Nederland maakt <3

En Maarten gaat het gewoon halen en da's vast omdat ik achter mijn beeldscherm hem loop aan te moedigen ( :proud: ) en ik ben straks, na weer een doorleefde nacht vast helemaal gaar ondanks mijn insomnia. Ik haal, net als Maarten de slaap later wel in.

O ja, en ondertussen staat er een huidkweekje van mij ergens te wachten op onderzoek maar dat ter zijde.
anoniem_64a53cca42dd0 wijzigde dit bericht op 23-06-2019 18:41
23.41% gewijzigd
(overigens, als man met pensioen gaat kunnen we gaan wonen waar we willen want kind nog kraai, ik overweeg Fryslan, wat is het daar toch prachtig <3)
Alle reacties Link kopieren
doe_es-lief schreef:
23-06-2019 18:25
(overigens, als man met pensioen gaat kunnen we gaan wonen waar we willen want kind nog kraai, ik overweeg Fryslan, wat is het daar toch prachtig <3)
Ik kan het je aanraden. Wij wonen in Dokkum, ik mijn hele leven al. Op 2 jaar in Harlingen na dan. Maar blij dat ik weer op de klei van Noord Oost Friesland zit. Voel me nog steeds toerist in eigen stad, vind het hier zo mooi.
Ik fiets heel veel en ontdek nog steeds hele mooie nieuwe plekjes.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Caaf-Dracula schreef:
23-06-2019 19:16
Ik kan het je aanraden. Wij wonen in Dokkum, ik mijn hele leven al. Op 2 jaar in Harlingen na dan. Maar blij dat ik weer op de klei van Noord Oost Friesland zit. Voel me nog steeds toerist in eigen stad, vind het hier zo mooi.
Ik fiets heel veel en ontdek nog steeds hele mooie nieuwe plekjes.
Ik ben geboren Limburgse maar al met 6 jaar weg, ben de enige van de in LB opgegroeide neven en nichten die nog écht LBb spreekt, de rest spreekt dat nogal debiel klinkende "Limbo tries Dutch", heb in meerdere provincies gewoond en altijd het dialect in no time gesproken. Ik ga alvast op Fryske les voor (hopenlijk) over een paar jaar. Ik woon in de Randstad en heb een belachelijk achterlijk hoge overwaarde op mijn huis en alleen daarvan kan ik in het mooie Friesland een droom kopen. Maar alles op zijn tijd........
doe_es-lief schreef:
23-06-2019 19:26
Ik ben geboren Limburgse maar al met 6 jaar weg, ben de enige van de in LB opgegroeide neven en nichten die nog écht LBb spreekt, de rest spreekt dat nogal debiel klinkende "Limbo tries Dutch", heb in meerdere provincies gewoond en altijd het dialect in no time gesproken. Ik ga alvast op Fryske les voor (hopenlijk) over een paar jaar. Ik woon in de Randstad en heb een belachelijk achterlijk hoge overwaarde op mijn huis en alleen daarvan kan ik in het mooie Friesland een droom kopen. Maar alles op zijn tijd........
Kom ik naast jou wonen als je buren de boel te koop zetten :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Pavlovski schreef:
23-06-2019 17:33
De meeste mensen die geïnterviewd worden spreken prachtig geef-Frysk
Wat is dat?
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
may_ka schreef:
23-06-2019 19:52
Wat is dat?
Het staat niet helemaal vast wat Geef-Frysk is, maar het is het meest pure Fries. Het Fries dat over het algemeen wordt gesproken bevat steeds meer vernederlandste woorden. Bijvoorbeeld: skaatsen (vernederlandst van schaatsen) en reedriden. De buren neist (= vernederlandst van naast) ipv njonken.
Voor sommige mensen is dat vernederlandste Fries een doorn in hun oor. Ik vind dat geef-Fryske echt prachtig om te horen.
Alle reacties Link kopieren
Pavlovski schreef:
23-06-2019 20:16
Het staat niet helemaal vast wat Geef-Frysk is, maar het is het meest pure Fries. Het Fries dat over het algemeen wordt gesproken bevat steeds meer vernederlandste woorden. Bijvoorbeeld: skaatsen (vernederlandst van schaatsen) en reedriden. De buren neist (= vernederlandst van naast) ipv njonken.
Voor sommige mensen is dat vernederlandste Fries een doorn in hun oor. Ik vind dat geef-Fryske echt prachtig om te horen.
Ik vind Geef-Frysk ook prachtig. Wat ik dan wel weer irritant vind is het Fries van Omrop Fietsbân, die willen het vaak nog Frysker maken dan dat het is.

Ik ben wel echt trots op onze taal en vind het ook belangrijk om mijn kinderen dat mee te geven.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Echt ongelooflijk hoeveel mensen daar steeds langs de kant staan he. Alle bruggen staan vol, midden in de weilanden staan ze nog 3 rijen dik :heart:
Alle reacties Link kopieren
Caaf-Dracula schreef:
23-06-2019 19:16
Ik kan het je aanraden. Wij wonen in Dokkum, ik mijn hele leven al. Op 2 jaar in Harlingen na dan. Maar blij dat ik weer op de klei van Noord Oost Friesland zit. Voel me nog steeds toerist in eigen stad, vind het hier zo mooi.
Ik fiets heel veel en ontdek nog steeds hele mooie nieuwe plekjes.
Joe! Dokkumse meld zich :-) we kregen net een mailtje van school. Maarten is om een uur of 8 hier en de kinderen hebben een 'vak' toegewezen gekregen van rayonhoofd en directrice waar ze morgenochtend Maarten aan gaan moedigen. Ze mogen morgen te laat op school komen, zo'n gebeurtenis vergeet je als kind toch nooit weer :-)

Hopelijk gebeuren er geen gekke dingen en blijft hij zo sterk doorzwemmen. Maar wat er ook gebeurt, ik vind hem nu al fantastisch.
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Die chat op YouTube is écht vreselijk. Wat een hoop gekken lopen er toch rond....
Alle reacties Link kopieren
Sonnemaatje schreef:
23-06-2019 21:44
Joe! Dokkumse meld zich :-) we kregen net een mailtje van school. Maarten is om een uur of 8 hier en de kinderen hebben een 'vak' toegewezen gekregen van rayonhoofd en directrice waar ze morgenochtend Maarten aan gaan moedigen. Ze mogen morgen te laat op school komen, zo'n gebeurtenis vergeet je als kind toch nooit weer :-)

Hopelijk gebeuren er geen gekke dingen en blijft hij zo sterk doorzwemmen. Maar wat er ook gebeurt, ik vind hem nu al fantastisch.
Joehoe mede Dokkumer! :cheer: Wat mooi dat school dat zo geregeld heeft! Wij gaan morgen na het ontbijt meteen richting Birdaard. Ik heb de tas gepakt, we maken er een leuk uitje/picknick van. Vind het zo ontzettend spannend!
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
23-06-2019 21:53
Die chat op YouTube is écht vreselijk. Wat een hoop gekken lopen er toch rond....
Nou hè, snap ook niet dat zoveel mensen willen weten hoe hij het doet als hij moet poepen...
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Caaf-dracula? Hoe laat ontbijt jij? Schijnt dat de beste man om 04.00 al bij Burdaard is...

Van Facebook :

BREAKING NEWS ⚡️⚡️⚡️

Maarten gaat als een speer! Let op de nieuwe tijden van doorkomst:

BURDAARD tussen 4:00-4:30 doorkomst met een bijzonder moment onder leiding van zanger Jelmer de Vries

DOKKUM tussen 7:30-8:00 doorkomst met zanger Jelmer de Vries en presentatrice Carina Roemers Trouwambtenaar & Ceremoniespreker met bezinning programma 🙏

Ons programma op de Zijl in Dokkum begint vanaf 6:45. Let op: dit zijn richttijden en kan vannacht gewijzigd worden. Houdt daarvoor onze Facebookpagina in de gaten. Kom op tijd!!

Parkeren kan op de randparkeerplaatsen, de gehele binnenstad wordt afgesloten van verkeer.

Zet hem op Maarten van der Weijden en alle zwemmers!

Groetjes vanuit Dokkum,
rayonhoofden Janna & Jojanneke 🙋‍♀️🙋‍♀️
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Sonnemaatje schreef:
23-06-2019 22:26
Caaf-dracula? Hoe laat ontbijt jij? Schijnt dat de beste man om 04.00 al bij Burdaard is...

Van Facebook :

BREAKING NEWS ⚡️⚡️⚡️

Maarten gaat als een speer! Let op de nieuwe tijden van doorkomst:

BURDAARD tussen 4:00-4:30 doorkomst met een bijzonder moment onder leiding van zanger Jelmer de Vries

DOKKUM tussen 7:30-8:00 doorkomst met zanger Jelmer de Vries en presentatrice Carina Roemers Trouwambtenaar & Ceremoniespreker met bezinning programma 🙏

Ons programma op de Zijl in Dokkum begint vanaf 6:45. Let op: dit zijn richttijden en kan vannacht gewijzigd worden. Houdt daarvoor onze Facebookpagina in de gaten. Kom op tijd!!

Parkeren kan op de randparkeerplaatsen, de gehele binnenstad wordt afgesloten van verkeer.

Zet hem op Maarten van der Weijden en alle zwemmers!

Groetjes vanuit Dokkum,
rayonhoofden Janna & Jojanneke 🙋‍♀️🙋‍♀️
De afgelopen dagen zitten we om half 6 aan het ontbijt. Maar dat gaan we iets verschuiven denk ik. :rofl:

Ik zag het net ook.

Wel grappig, Jelmer de Vries was mijn klasgenootje op het vmbo. :biggrin:
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kloppen die tijden niet helemaal. Zijn vrouw Daisy vertelde op de livestream dat Maarten rond 12 uur / half 1 uit het water gaat om te slapen bij Bartlehiem en dat hij minimaal 3 uur gaat slapen en voordat hij weer het water in gaat, dat ze dan in totaal al 4 uur verder zijn.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Ik was er vanavond bij in Oude Leije!
Heel spek’takel’. Daarna weer wegkomen met de auto was een hele toer, dikke files en opstoppingen. Maar wel gezellig zo!
Alle reacties Link kopieren
doe_es-lief schreef:
23-06-2019 18:23
Maarten is geweldig, dat azijnpissers het meest denigrerende commentaar hebben "eigen belang, publiciteitsgeil, egokickertje, aansteller, bedrieger, narcist" zo heel fijn vanachter hun toetsenbordje vanaf hun minne bij mammie zolderkamertje (type FOK! user, daar zitten ook een paar grove eikels te fappen op hun eigen commentaar (excuse my french) is hun ding, Ze zou ze haast dat gunnen wat je niemand gunt en blijkbaar hebben ze ook geen benul waar ze zo grof over doen.
Ik maak me daar echt heel, héél erg kwaad om.
En al heeft Maarten en geen enkele kankerpatient er geen éne moer aan, ik doneer uiteraard, in mijn testament staan alle kanker-gerelateerde doelen maar ik volg hem ook en slaap alleen als hij slaapt, dus ben al 2 nachten wakker en komende nacht ook, uit solidariteit naar hem, naar alle kankerpatienten en ter compensatie voor die randdebielen die met hun achterlijke opmerkingen gewoon echt alle kankerpatienten schofferen.
Overigens kan zoiets als deze actie met zo ontzettend veel ontelbaar veel mensen langs de kant die hem steunen alleen in Nederland. ik heb vaak de pest aan dit kikkerland want het is steeds onleefbaarder in veel opzichten maar de afgelopen dagen zijn "we" weer groots in het klein en dat is, hoewel zeldzaam wel weer wat Nederdland Nederland maakt <3

En Maarten gaat het gewoon halen en da's vast omdat ik achter mijn beeldscherm hem loop aan te moedigen ( :proud: ) en ik ben straks, na weer een doorleefde nacht vast helemaal gaar ondanks mijn insomnia. Ik haal, net als Maarten de slaap later wel in.

O ja, en ondertussen staat er een huidkweekje van mij ergens te wachten op onderzoek maar dat ter zijde.

Dit en jouw nick, hoe dan?
.
Alle reacties Link kopieren
Caaf-Dracula schreef:
23-06-2019 22:47
Volgens mij kloppen die tijden niet helemaal. Zijn vrouw Daisy vertelde op de livestream dat Maarten rond 12 uur / half 1 uit het water gaat om te slapen bij Bartlehiem en dat hij minimaal 3 uur gaat slapen en voordat hij weer het water in gaat, dat ze dan in totaal al 4 uur verder zijn.
Zag net dat hij om 4 uur weer aan het zwemmen was. Geen idee of de tijden verder nog kloppen
Net barthelehiem door.
Fantastisch
Alle reacties Link kopieren
Bijna bij Dokkum, wat een prestatie!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hem bij Sijbrandahuis gezien. Hij gaat niet zo snel meer. Dokkum staat al bommetje vol.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaaa! De Dokkumer stempel! :cheer2:
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven