New York marathon 2018 - tips training, schema's, planning

21-01-2018 16:58 27 berichten
Yes! Ik ben ingeloot voor de New York marathon in november 2018. Nu nog gaan trainen. Wie heeft er tips voor de voorbereiding en goede online loopschema's en websites?

Ik heb nog nooit een hele marathon gelopen, wel een aantal halve marathons. Maar ik ben nu een beetje uit het loopritme, dus ik moet het echt weer gaan opbouwen. Ik loop nu een 10k net onder het uur (zonder structurele training), ik ben niet echt een snelle. In betere tijden was mijn tempo rond de 5:20/km. Ik weet dat je ook veel op hellingen enzo moet trainen, in verband met al die bruggen etc. En moet ik misschien ook een beetje aan krachttraining denken? Ik doe daar nu helemaal niets aan namelijk. En red ik het met 2x per week rennen, of is dat te weinig? Meer heb ik tot nu toe eigenlijk nooit gedaan namelijk. Ik heb geen streeftijd, ik wil me er vooral op richten om het uit te lopen, hoewel ik liefst wel wat sneller wil worden dan ik nu ben. Maar ik hoor ook veel verhalen van mensen die overtraind raken in de voorbereiding.

Ik ben vooral op zoek naar goede (online) schema's en tips van ervaringsdeskundigen met een soortgelijke achtergrond. Ik heb wel Runkeeper en de MyAsics app.

***update*** Ik ga vanaf nu het hardlooptopic doorspitten!
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 21-01-2018 18:25
3.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@prinses 30: mijn broer heeft ook al bericht dat hij mee kan doen. Alles is al geregeld: vluchten, hotel en een loperspakket.
girasole3 schreef:
29-01-2018 21:16
@prinses 30: mijn broer heeft ook al bericht dat hij mee kan doen. Alles is al geregeld: vluchten, hotel en een loperspakket.
Ja, maar dat is met zo’n loopreis, dan hoef je inderdaad niet te loten. Maar daar betaal je dan ook voor. Daarom vroeg prinses30 of TO met een loopgroep ging.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven