Nijmeegse Vierdaagse 2020

16-01-2020 13:08 34 berichten
Hoi allemaal,

Ik heb me afgelopen maandag bij Via Vierdaagse ingeschreven. Dit is een trainingsprogramma voor mensen die de Nijmeegse Vierdaagse nog nooit hebben uitgelopen. Als je aan Via Vierdaagse meedoet hoef je ook niet te loten en ben je zeker van een startbewijs. Het kost iets, maar dan heb je ook iets.
De kogel is dus door de kerk. De komende maanden zal de training opgebouwd worden om dus uiteindelijk die vierdaagse ook daadwerkelijk uit te lopen.
Wie heeft 'm al eens gelopen? Wie doet ook voor het eerst mee?

Afgelopen zomer heb ik heel veel gelopen, voornamelijk in mijn eentje. Helaas brak ik in november mijn voet en heb ik daarna niet ver meer kunnen lopen. Het eerste trainingsrondje van een uur was afgelopen dinsdag dan ook echt wel genoeg!
Globe83 schreef:
08-02-2020 19:18

Is de nieuwe plek een btje centraal?
Bedoel je de Wedren? Die ligt net buiten het centrum, nog geen tien minuutjes lopen vanaf het station. Als je 40 km kan lopen, kunnen die 500 meter er ook nog wel bij! (zegt ze nu, naïef en overmoedig :rolling: )
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me gisteren ook opgegeven. Net het trainingsschema van de vierdaagse site in mijn agenda gezet. En nu zit ik wandelroutes hier in de buurt te bekijken.

Voor welke georganiseerde wandeltochten hebben jullie je ingeschreven? Welke zijn leuk? Ik woon bovenin de randstad, dus wandeltochten in NH, ZH, Utrecht zijn heel goed te doen voor me.

Slaapplek moet ik nog even zoeken.... Bedankt voor de tip, ga ik morgen eens achteraan!
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Tijdspaarder schreef:
08-02-2020 23:34
Bedoel je de Wedren? Die ligt net buiten het centrum, nog geen tien minuutjes lopen vanaf het station. Als je 40 km kan lopen, kunnen die 500 meter er ook nog wel bij! (zegt ze nu, naïef en overmoedig :rolling: )

Haha! Je snapt dat ik een Nijmeegse ben he ;) Elk jaar huis vol lopers en elk jaar de zomerfeesten ;) Helaas is het geen 500 m nr het cs maar snap dat dat kleine stukkie er nog bij kan. Wij hadden zelfs lopers die elke dag vanaf ons huis (zeker 10 km) nr de start en terug liepen. Doelde meer op dat het iig binnen nijmegen is of iig vlak bij een bushalte :) Er zijn ook veel studenten die hun kamer verhuren via mp ed
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet dat ik in een studentenkamer wil :@@:
Die tijd ligt ver achter me :lol: Nu op MP een advertentie gevonden van iemand die kamers verhuurd waarvan het grootste deel naar een goed doel gaat. Dus die gemaild of ze nog plek heeft. Kost wel iets meer, maar dan wordt er voor je gekookt en staat er 's morgens lekker ontbijtbuffet klaar. En je steunt ook nog eens een goed doel.

Ik ben gisteravond bezig geweest met leuke georganiseeerde wandeltochten in de omgeving te zoeken. Maar dan ben ik er nog lang niet qua wandelkm. Welke website/app gebruiken jullie om wandeltochten te vinden/zelf te maken?
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
mamavanf schreef:
09-02-2020 11:16

Ik ben gisteravond bezig geweest met leuke georganiseeerde wandeltochten in de omgeving te zoeken. Maar dan ben ik er nog lang niet qua wandelkm. Welke website/app gebruiken jullie om wandeltochten te vinden/zelf te maken?
Op wandel.nl staat een wandelkalender met meer dan 1400 georganiseerde wandeltochten. Daar zit vast wel wat voor je tussen! Verder is het misschien ook leuk om NS-wandelingen te lopen.
Zelf vervang ik een aantal dingen die ik normaal op de fiets doe (naar het centrum en terug) voor wandelingen. Ik ga dan nog steeds bij een vriendin op de koffie, maar ik ga er lopend heen. Zo maak je relatief makkelijk je kilometers. Het nadeel is wel dat je niet de mooiste en leukste routes loopt.
Ik heb vandaag mijn oudste zoon ingeschreven voor de Vierdaagse. Hij is 11 en loopt deels met oma en deels met het V-team waar wij hem morgen voor opgeven. Hij heeft nu circa 250 km in totaal gelopen tijdens georganiseerde wandelingen. Zijn langste afstand was 21 km. Komende weken komen er nog langere wandelingen aan, oa 30 van Zandvoort en in Apeldoorn. Wij wonen vlakbij het Heuvelland, hier kun je super trainen.
Stoer van je zoon! Ik vind 30 km ook al een behoorlijk eind, en zeker toen ik 11 was zou ik er het doorzettingsvermogen niet voor hebben. Succes voor hem! Train je met hem samen of traint hij met zijn oma?
Wow, tof liubi. Zal een hele ervaring voor hem zijn.

Wat betreft trainingen, soms pak ik inderdaad iets van de wandelkalender (krijg elk jaar netjes een boekje van de bond), maar ik loop ook veel bij mij in de omgeving. Ja de wegen kan ik dromen, maar tis geen straf hier en die lange rechte stukken langs dijken zijn ook handig om mee te nemen. Dan valt het in Nijmegen weer een beetje mee.

Ik slaap dit jaar aan de rand van Nijmegen. Geloof op 8km fietsen van de Wedren. Afgelopen jaren op de Waalkade geslapen, dus zal op meerdere fronten wel even anders zijn.. Hopelijk wat rustiger, haha
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels de bevestiging van mijn inschrijving binnen. Ik mag van start in juli. Jippie. Vanaf begin deze maand begonnen met trainen. Er zitten inmiddels zo'n 45 km op.

Afgelopen week nieuwe schoenen gekocht. Van Lowa wandelschoenen van 500 gram per stuk (die helemaal strak om mijn voet zitten) naar Merrel schoenen met een Vibram zool. Vandaag voor het eerst 10 km op gelopen en het is wel wennen. Je voelt alle oneffenheden en je voelt ook hoe je enkels aan het corrigeren zijn. Voel niet tegen! Eens kijken of ik ergens komende weken nog een chi-walking workshop kan boeken hier of daar.

Wij hadden eigenlijk afgelopen zondag de N70-wandeling in de buurt van Nijmegen op de planning staan. Maar het was zulk #$^-weer dat we maar gewoon naar Arnhem zijn gereden om daar te shoppen in de barefoot-store. Op de website van de Vierdaagse staat dat je moet trainen onder alle weersomstandigheden, maar er zijn grenzen voor wat betreft de regen :)

Ik heb inmiddels een sponsorpagina aangemaakt op de Vierdaagse website. Als ik dan toch ga wandelen, dan ook meteen voor een goed doel. Heb na 2 dagen al 75% van mijn doelbedrag bij elkaar. Mooie steun in de rug!

Inmiddels staan er al verschillende loopjes in mijn agenda. In de weken dat ik niets geschikts kan vinden, vul ik een dag met lopen hier in de omgeving. Ik zit vlakbij het strand en de duinen (en straks de bollenvelden :redrose: ), dus er is altijd wel een leuke route te vinden. Van het weekend heb ik een cursus 12 km verderop. Als het droog is, wil ik daar lopend naar toe gaan. Zo probeer ik mijn km's maar te maken.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven