S(up)port topic!

11-03-2019 19:24 174 berichten
Wie doet er mee?
NaamLeeftijdStartdatumLengteStreefHuidigProgress
Diocca3011-03-20191.75m65kg72.5kg-2,5kg
Sophievdb2711-03-20191.66m65kg70,5kg-2kg
20394702251.60mT:68cm, H:95cm
Keep-smiling4201-01-20191.60m60-65kg79kg-2kg
Ollekezomer 20171.57m57kg58kg-21,6kg
Thought in Twilightx1.76m73kg84kg-5kg
anoniem_381375 wijzigde dit bericht op 10-05-2019 10:01
98.47% gewijzigd
Keep-smiling schreef:
17-03-2019 11:58
Ohja, streefgewicht is 60-65 kg
Ik voeg je toe!
Sophievdb schreef:
17-03-2019 20:04

Ik heb feestweekend :-$
Gisteren indoor brabant en lekker wat biertjes op.
En vanavond borrelen bij vrienden.
Overdag wel volgens schema gegeten.
Komende week geen plannen dus kunnen we even balansen.
Morgen thuis sporten. Dinsdag paardrijden en woensdag werken. Donderdag en vrijdag weer sporten en het weekend werken.
Wat heerlijk, zo'n gezellig weekend! Knap dat je het overdag dan wel netjes doet. Hoe ga je deze week balansen? Met sport bedoel je? Of ook qua eten?

Ik had hier ook een heleboel gezelligheid en er is dan ook geen gram afgegaan dit weekend. Ik baal wel een beetje want ik had toch gehoopt deze week een kilootje te verliezen. Ik haal wel consequent mijn fitbitdoelen. Minstens 2250 verbranden, >10.000 stappen zetten, >45 min actief zijn en minstens 7km afleggen over de dag. Qua eten mag het wel echt nog wat netter, al lukt het intermittent fasting an sich wel.

Ik baal ontzettend van de situatie met de treinen morgen want waarschijnlijk zal ik nu de auto moeten pakken terwijl ik naar station wilde fietsen. Ik ga wel om 6.30u op staan voor Bodyboss en in de avond heb ik paardrijden. T'is iets!
Sophievdb schreef:
17-03-2019 20:04
Leuk keep-smiling dat je mee doet.
Wat jammer dat je nog geen resultaat ziet!
Wel is het 80% voeding en 20% sporten.
Als ze je meten bij de sportschool kunnen ze je ook van advies voorzien denk ik?
Hopelijk kom je daar wat verder mee. En anders kom je misschien wat verder met de tips eerder in het topic :)
Succes! Ben benieuwd.

Dank je.
Ik let niet echt op mijn voeding, maar eet niet anders dan eerder.
Diocca schreef:
17-03-2019 20:53
Welkom Keep-Smiling! Leuk dat je mee doet :) . Wat jammer dat je tot nu toe geen resultaat ziet. Voel je je wel al fitter?
Ja dat wel. Ik hou de cardio langer vol zonder buiten adem te raken.
Is natuurlijk ook goed, maar had toch ook op wat zichtbaarders gehoopt
Ik heb zoveel meer spieren dan voorheen maar die zie je alleen als ik aanspan. Mijn laagje spek vertelt me dat ik het toch echt in de keuken moet zoeken. Maar ik vind het ook moeilijk hoor!
Alle reacties Link kopieren
Keep-smiling schreef:
17-03-2019 21:30
Dank je.
Ik let niet echt op mijn voeding, maar eet niet anders dan eerder.
Misschien moet je het dan toch ook meer in je voeding zoeken.
Als je zo sport, zorg dan voor voldoende eiwitten.
Je maakt als het ware (hoe ik het leerde in ieder geval) scheurtjes in je spieren en dat herstelt zich door eiwitten.
Die zorgen ook voor lange verzadiging.
Probeer in je tussendoortjes geen/weinig koolhydraten te pakken.
Door voldoende magnesium (noten) tot je te nemen beperk je de zin in snaaien. En vergeet gezonde vetten niet.

Ik kreeg de tip om eens een aantal dagen bij te houden wat ik at. Vaak zie je daar al in waar het probleem zit en als je dat weet, kun je er wat mee.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
@diocca
Balansen in de zin van, even een weekje geen cheat.

Ja ik snap dat je baalt van de trein! Hopelijk zit het verkeer je wel een beetje mee.

Knap dat je iedere dag je bewegingsdoel haalt!
Ik red dat echt lange na niet, 10.000 stappen.
Ik verlang naar mooier weer. Met dreumes in de regen in kinderwagen is echt alles behalve ideaal. Als dat dadelijk weer beter is kunnen we weer lekker met de hond een eind weg en met de bakfiets op pad.
Ah ja gewoon even vrij strikt zijn dus. Ik heb besloten toch met de trein te gaan maar wel iets later. Hoop dat het scheelt. Ik zit as we speak in de 3 min rust van mijn HIIT. Was even een drempeltje vandaag.. maar ik ben t aan het doen. Ben in het verleden wel eens na de helft gestopt :rofl: . Maar goed. 3x/week, 12 weken... 40 minuutjes.. dat zou een mens met beetje doorzettingsvermogen toch gewoon moeten kunnen....

Nou daar gaan er weer!
Die trouwplannen klinken geweldig!

En bedankt voor het inkijkje injullie ervaring met kleintjes. Dat is helemaal wat ik nodig had. Ik doe niet zoveel dingen die niet met kinderen zouden kunnen (ga eigenlijk nooit op stap, alleen met carnaval), maar ben gewoon zo moe aan het eind van de dag! En een kleintje kost toch wat extra energie lijkt me :hyper:

Mijn weekend begon goed met een workout, maar met eten was het drama. Alles ongezond en wijn bij het eten.... Het was wel heel gezellig en dat vond ik dit weekend even belangrijker :) ga mezelf echt niet alles ontzeggen het komende half jaar, dat werkt daarna alleen averechts!

En die eetbuien, die duren bij mij echt dagen! Ik ga denk ik afspreken met mezelf dat ik 1 moment per week mag eten wat ik wil, en de rest niet. Misschien is het dan uit te houden. Moet dan als moment alleen niet het hele weekend aanmerken haha

Wat knap van die fit it doelen, dat klinkt echt super actief! Hou vol :)
Klinkt als een lekker weekend hoor! Genieten is ook belangrijk.

Eetbuien van dagen ken ik ook. Soms hele maanden op en dan weer maanden af. Leuk is anders. Eens per week klinkt schappelijk. Eigenlijk moet je dan nu eerst een week netjes doen en die dag nog "verdienen"?

Vanochtend gesport en vanavond paard gereden. Met de 1600kcal intake vandaag ben ik al met al zeer tevreden. En nu lig ik ook nog op tijd in bed :) . Ik hoop zo dat ik het binnenkort een beetje ga zien, dit goede gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Haha dat hoop ik ook diocca, dat motiveert weer!
Klinkt als een fijne dag. Lekker gereden? Ik mag morgen weer. Zie nu al op tegen de spierpijn haha. Maar het wordt stralend weer, lekker buiten les, zaterdag nieuwe handschoentjes gescoord op indoor brabant, vriendinnetje gaat een keer mee. Dus wordt leuk :D

@20394702
Nou graag gedaan!

En ook een Brabander dus? Wij hadden dit jaar voor het eerst carnaval met kind.
Ik heb 2 nachtdiensten gewerkt en verder daardoor weinig op stap geweest, omdat ik haar die dagen al naar de oppas moest brengen. Volgend jaar neem ik vakantie. Dan voel ik me niet zo schuldig als ik haar 2 dagen naar de oppas breng om zelf op stap te kunnen, want dan ben ik verder gewoon thuis haha.

Klinkt bij jou als een lekker weekend!
En je moet je zeker niet alles ontzeggen.
Ze hebben mij verteld dat je stofwisseling zich aan gaat passen aan je calorieinname. Dus als je altijd onder je behoefte zit, gaat je stofwisseling langzamer draaien. Door 1x per week eroverheen te gaan, geef je die stofwisseling weer een boost. Daarnaast werkt het inderdaad als beloning en houd je het dus doordeweeks beter vol.

Bij mij is het vandaag niet van sporten gekomen.
Ik heb veel nieuws gekeken ivm Utrecht en daarvoor gepoetst (badkamer poetsen is ook een halve work-out ;) )
Toen het wat rustiger was met het nieuws was Saar wakker. We zijn lekker even naar de kinderboerderij geweest.

Vanavond hadden we hutspot met zoete aardappel ipv gewone aardappel en magere gehaktballetjes.
Ik had het recept van allerhande maar ik vond het niet zo’n succes. De wortel en aardappel zijn allebei zo zoet dat je gewoon een en al zoete stamp had.
Wat een goed idee van dat verdienen! Heb alleen gisteren alweer een traktatie op werk op... En eten was ook weinig groente en veel spaghetti. We zijn Wel spontaan gaan zwemmen gisteren avond, dus zomaar een extra workout.
Vanaf vandaag maar mee beginnen, ik zal verslag doen.

De kinderboerderij, Wat leuk! Ik zou daar al heen kunnen voor mijn eigen plezier, met een kleintje is dat natuurlijk nog leuker! Heeft ze een favoriet dier?

Idd ook een Brabander hier :) woon nu in de Randstad, maar met carnaval ga ik altijd even terug. Zou liever niet in de randstad wonen hoor, maar heb een baan die er in het zuiden niet is.
Dit jaar hebben we extra goed aangepakt want we hopen een beetje dat het onze laatste was zonder kinderplannen..... :)

Ik ben dol op de recepten van de allerhande! Soms zit er inderdaad iets minder lekkers tussen. Misschien was een flinke schep mosterd op de stamp lekker geweest?

na werk ga ik de arms & abs workout Doen vanmiddag!
Ahh ja wij hebben een tijdje de allerhande box gehad en ik heb alle succes recepten bewaard. Daar záten toch lekkere dingen tussen! Nu tijdelijk even minder salaris maar tzt gaan we dit zeker weer oppakken.

Veel plezier met rijden vandaag Sophie! Wij rijden nog binnen, ben beetje jaloers ^^.. je hebt me geïnspireerd trouwens. Ik ga vandaag ook aan de poets. Heel goed plan. Vanavond hang ik weer lekker in een paal :D . Dus vanochtend wat rustiger aan.

Wat spannend 2039! Gaan jullie starten na je huwelijk? Wij ook! Al duurt dat bij ons nog iets langer haha. Soms ben ik dus ook wel wat huiverig voor kinderen.. het vergt zoveel!
Diocca schreef:
17-03-2019 21:35
Ik heb zoveel meer spieren dan voorheen maar die zie je alleen als ik aanspan. Mijn laagje spek vertelt me dat ik het toch echt in de keuken moet zoeken. Maar ik vind het ook moeilijk hoor!
Haha ja ik snap je. Dat vetlaagje is heel hardnekkig.
Ik was nogal gefrustreerd dat het afvallen niet echt vlot gaat dus ik heb even een progress foto gemaakt. Wel fijn om te zien dat er t.o.v. 2 maanden wel een verschil is. En zo heel netjes ben ik niet geweest de eerste maand.
Ik heb in het begin geen foto gemaakt, maar vorige week wel. Hopelijk zie ik over 2 maanden wel verschil
Alle reacties Link kopieren
Goed plan van die foto’s! Ga ik ook weer eens doen.

@2039
Ja de kinderboerderij is Superleuk. Hoewel ze is nu net 1 dus ze snapt het allemaal nog niet heel goed. Maar het concept van “aaien” ipv prikken/knijpen/haren trekken gaat nu goed dus dat is wel leuk.
Uiteraard vindt ze het paard leuk. Dat is natuurlijk ook heel aaibaar, ze wijst er ook naar en zegt ‘die’ als we er zijn.
Binnen mogen we behalve aan de koe, nergens aan zitten (konijnen, cavia’s, etc)

Hier thuis heeft ze verschillende knuffels, maar gaat haar voorkeur wel uit naar de konijnenknuffels.

En ik snap dat jullie huiverig zijn voor kindjes hoor. Bij mij kwam het initiatief ook vanuit mijn vriend, die is 6 jaar ouder. Maar toen dacht ik, wanneer ben je er wel echt klaar voor?
We hadden toen een koophuis, 5 jaar verkering, we woonden al 3 jaar samen, vaste baan. Hij is niet zo’n reiziger dus dat gingen we toch niet doen.
Dus de stap genomen en nu heel blij mee :love:

@diocca
Wij hebben ook gekeken voor de allerhande boxen of welke dan ook. Maar ik vind het inderdaad best prijzig.
Mosterd is een goed idee. Ik heb nog over voor morgen de late dienst dus dat zal ik er eens doorheen doen.
Wat goed die progress foto's!! Ik ben zo benieuwd of het werkt! Internet staat er vol mee, hopelijk worden wij ook van die succesverhalen :cheer2:

Inderdaad dat vetlaagje... Een beetje hoort het er wel bij he! Maar vet krijg je alleen weg door meer te verbranden dan er naar binnen gaat, moeilijker dan dat is het niet.

Sophievdb, praat je dochtertje al? Wat snel! En leuk dat ze precies het paard kent!!!

Diocca, inderdaad na huwelijk... Dan ben ik ook minstens 27 als het er is, dat vinden we een mooie leeftijd. Ik was wel degene die erover begon bij ons. Mijn vriend is 5 jaar ouder maar nogal risicoavers ingesteld laten we maar zeggen. Ik heb het een beetje gelaten en laatst begon hij er zelf over en zagen we ook geen reden om te wachten. Huis, vaste baan, spaargeld, huwelijk, alles is dalijk aanwezig :)
Echt klaar voor zul je je wel nooit echt voelen als je er rationeel over nadenkt... En spijt ervan kan ik me niet voorstellen
Risico-avers.. wauw. Ik ben echt even onder de indruk. Dit is hét woord wat mijn verloofde beschrijft. Ik kwam niet veel verder dan bijna licht autistisch en af en toe angstig. Dank hiervoor!

Hoe gaat het hier met het nette eten en fitter worden? Ik heb vanochtend weer een korte workout gehad. Morgen is een rustdag. Het afvallen zelf gaat mondjes maat. Meh.
Hahaha graag gedaan Diocca! Misschien is dat een mannending? Ik heb in elk geval het idee dat ik iets meer op gevoel keuzes maak dan hij.

Ik heb gisteren een zak popcorn in m'n eentje leeg gegeten...... Maar vanmorgen ook alweer gesport! Helemaal geïnspireerd door jullie om het ook eens in de ochtend te proberen. Opstaan was wel zwaar, maar ben nu wel blij.
Begin wel een beetje last van m'n rug te krijgen dus ik denk dat ik vanavond nog yoga doe. Heb wel het idee dat het begint te werken, m'n buik lijkt minder naar voren te staan!!! Zaterdag ga ik meten en foto's maken.

Ik heb nu dus voor vanmiddag yoga, voor morgen hardlopen en zaterdag weer een bbg workout... Dat is niet zo mooi verspreid helaas.
Lekker 2039! Je begint je dag helemaal energiek he. En de gedachte dat je vanavond na werk niet nog een keer kapot moet ;-D .

Ben benieuwd hoeveel verschil jullie zien op de foto's!

Ik heb sinds gisteren moeite met het vasten 's ochtends. Eigenlijk is dat heel gek want ik ben helemaal geen ontbijter. Normaal gesproken eet ik tussen 11-22 ergens. Misschien dat mn lijf nu toch iets van een tekort gaat opmerken. Prima! Ik probeer wel ook echt dingen te eten die ik lekker vind. Huzarenslaatjes zijn echt mijn guilty pleasure. Ik krijg nu zo'n 1550kcal/dag binnen. Niet heel erg weinig. Volgens mijn fitbit verbrand ik dagelijks ongeveer 2700kcal net mijn huidige bewegingspatroon. Ik weet niet of ik dat volledig geloof, maar heb wel het idee dat er een klein dagelijks tekort is. Langzaam omlaag..
Als je het tijd vindt voor een update van gewicht of cm, laat het even weten!
Misschien komt het doordat je weet dat je niet mag eten voor 11 uur, dat je er onbewust op gaat focussen? Zo werkt dat bij mij wel een beetje, als ik iets niet mag dan denk ik steeds aan. Zoals chocola op dit moment haha

1550 is toch best wel weinig als je bijna 2x zo veel verbrandt! Ik heb er geen verstand van hoor, maar het klinkt pittig. Eet je wel genoeg voor je gevoel als je eet? Of zit je niet echt vol na het eten?
Bij mij zijn het toch uiteindelijk voor koolhydraten die een vol gevoel geven... Misschien kun je van een bepaalde voedselgroep meer of minder eten om de honger tegen te gaan?
Eten bijhouden vind ik echt lastig.
Vooral als je iets maakt met tig ingrediënten. Moet je dat allemaal apart wegen en invoeren.
Maar goed, braaf gedaan maar vrolijk word ik er niet van. S Ochtends bakje yoghurt en s middags broodje kaas...zit ik al ruim boven de hoeveelheid vet. Okay..
Maar ik kom wel tot 1600 calorieën. Volgens schema van de sportschool heb ik 1600 en een beetje nodig om alleen te bestaan dus met normale beweging en sport zou ik in principe af moeten vallen.
Volgende week meetmoment.
Nou... Vandaag had ik een algeheel shitgevoel en hoppa, véél teveel gegeten. Tweemaal m'n normale intake. Nootjes en ijs, bleeegh, mijn twee zwakheden. En dat ook nog eens i.c.m. minder beweging dan normaal. Ik baal best wel. Maar goed, nu weer door. Ik moet zorgen dat ik het weer coupeer i.p.v. dat dit zich uitstrekt over meerdere dagen.

Misschien moet ik idd toch iets meer koolhydraten gaan eten.

Keep Smiling, ik vind het idd ook onprettig om alles apart af te wegen. Maar toch geeft het wel zoveel inzicht dat ik het blijf doen.

Ik vond het vandaag met het overeten erg moeilijk om het alsnog in te vullen, maar heb het wel gedaan. Verstandig denk ik want daardoor laat ik de rest van t ijs wel staan. Morgen sport, gelukkig..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven