S(up)port topic!

11-03-2019 19:24 174 berichten
Wie doet er mee?
NaamLeeftijdStartdatumLengteStreefHuidigProgress
Diocca3011-03-20191.75m65kg72.5kg-2,5kg
Sophievdb2711-03-20191.66m65kg70,5kg-2kg
20394702251.60mT:68cm, H:95cm
Keep-smiling4201-01-20191.60m60-65kg79kg-2kg
Ollekezomer 20171.57m57kg58kg-21,6kg
Thought in Twilightx1.76m73kg84kg-5kg
anoniem_381375 wijzigde dit bericht op 10-05-2019 10:01
98.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed bij jullie allemaal zeg.
Mooie schema’s van het sporten en de goeie resultaten zijn te merken :D

Ik merk dat ik het lastig vindt om thuis te sporten.
Saar slaapt inmiddels nog maar 1x per dag en dat is dan zo’n 3u max. Daarin doe ik het huishouden en bereid ik vaak het eten voor en ik moet eerlijk zeggen dat ik het dan ook heerlijk vind om even een klein uurtje bankzaken te doen met een opgenomen serie of Netflix.
Veel mensen zeggen, je kunt toch ook het huishouden doen als ze wakker is. Maar nee. Stofzuigen met een kind dat bijv. geobsedeerd is door knopjes en dus aan/uit. Niet heel relaxed. Daarnaast is de box al enige tijd opgeruimd en hebben we een hond dus ik kan hun niet samen alleen in een ruimte laten. De wc en keuken gaat prima. Maar daar houdt het wel bij op.
Ik wil echt heel graag sporten want ik weet van mezelf dat dat erg samen hangt bij me. Als ik sport, let ik beter op mijn voeding.
Ik overweeg om toch weer te gaan sporten waar mijn ouders en zus ook sporten. Daar zit iedere ochtend kinderopvang. Alleen gaat dat een beetje tegen mijn principes in. Je kind daar neerzetten zodat je zelf wat leuks kan doen.

Om terug te komen op je vragen diocca.
Druk met werk en sociale verplichtingen. Veel kortere diensten gedraaid, waardoor ik dus vaker moet werken om mijn uren te halen.
Daarnaast is Saar goed ziek geweest (bezoekje zkh en al) wat echt energie vreet.
Verder ook leuke dingen hoor. Een aantal etentjes en lunches. Klinkt heel decadent. Was vooral gezellig. En bij een etentje laat ik de alcohol niet staan.

Mealpreppen doe ik wel voor de dagen dat ik werk, maar niet voor als ik vrij ben. Dat deed ik toen ook niet.
Ik eet waar ik die dag zin in heb. Zijn dat pannenkoekjes, dan bak ik die dan en is het kip of biefstuk dan haal ik dat die dag.
Tegenwoordig doe ik wel een dag ervoor boodschappen als ik moet werken. Anders red ik het niet met ophalen bij kdv, hond uitlaten etc.

T klinkt als een hoop excuses. En ergens zijn het dat ook wel. Maar ik heb het de laatste 3 weken als pittig ervaren met werk, kind, sociaal leven, partner en dan nog tijd voor mezelf...

Maar komt goed!
Ah gos wat sneu dat ze zo ziek geweest is. En pittig voor jullie idd! De enige mogelijkheid die ik zo voor je zie is s ochtends vroeg voordat Saar wakker is of juist in de avond als ze slaapt. Overigens vind ik dat kdv echt een prima optie. Je gaat niet alleen iets leuks doen, je zorgt ervoor dat je fit en gezond leeft en dat zal een goed voorbeeld zijn voor Saar.

Maar voor nu maar even rustig aan met jezelf! Deze dingen gaan altijd af en aan qua intensiteit en ruimte. Je pakt het vanzelf weer op.
Alle reacties Link kopieren
Update hier. Eten gaat weer goed en heb me dan toch aangemeld bij de sportschool waar mijn ouders sporten.
Eerst even een proefmaand, kijken hoe het gaat, maar heb wel echt zin om weer bezig te zijn.

Hoe gaat het bij jullie?
Wat goed van je! Knap dat je het weer hebt opgepakt. Hier gaat het goed. Bodyboss gaat goed, paaldansen gaat goed (al werd de les gisteren afgezegd :( ) en eten gaat redelijkish... Ik heb wat uitschieters dus het gaat langzaam maar ik zat vandaag op 71.2kg weer. Hopelijk binnen 2 weken die 70 door.
Hoi!
Gister los gegaan bij esf hoor. Dat mag wel eens.
En toch weer 2 ons eraf.
Komende week heb ik weer weegmoment op de sportschool. Spannend!
Alle reacties Link kopieren
even een tijdje niet gereageerd..
Was niet zo trots op mijn resultaten, ik schommel de laatste weken heel erg tussen de 84 en de 86 kg. Gister stond ik weer op 85kg.
Blijf wel bezig door elke maandag te volleyballen en in het weekend thuis een fitness workout te doen.
Ik hoop dat ik binnenkort eindelijk een keer onder de 84 kan komen...
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik wil mij hier ook graag melden! Al een langere tijd doe ik meerdere sporten; volleybal, heavy bag work out, en fitness (70% kracht, 30% cardio). Variërend tussen twee tot vier keer per week. Tot aan september heb ik vrij veel tijd om meer te gaan sporten / het actiever te gaan oppakken. Vaak begin ik heel gemotiveerd en zakt het daarna toch weer naar twee keer per week af :$

Ik ben nu nog bezig met afstuderen en daarna komt er een pup bij mij wonen :proud: Tot aan september (ivm opvoeding pup) ben ik dus van plan om gewoon bij mijn bijbaan van 16 uur per week te blijven werken. Alleen mijn bijbaan is fysiek erg zwaar, na een volle dag werken ben ik fysiek uitgeput; ik moet immers de hele dag lopen en van alles tillen. Zeker na bepaalde dagen merk ik dat ik mijzelf wel overbelast.

Hoe doen jullie dit in combinatie met sporten? Ik probeer op alle dagen waarop ik niet werk te gaan sporten, maar merk soms dat ik fysiek nog verre van hersteld ben. Als ik ga sporten op dagen waarop ik nog moet werken of heb gewerkt, dan heb ik vaak niet zoveel kracht :|

Overige gegevens:
Leeftijd: 22
Startdatum: x
Lengte: 1,70
Streef: 67kg
Huidig: 80,3 (vandaag gewogen, voorheen 82 gewogen)
Alle reacties Link kopieren
Spannend keep-smiling! Benieuwd naar je meting.

Herkenbaar twilight. Goed dat je het weer opgepakt hebt. Met ups en downs komen we er ook!

Welkom roi.
Wat leuk, een pup. Ook wel intensief, maar heel gezellig :flirting:
Wat doe je voor werk als ik vragen mag?
En waar bestaat je voeding uit?
Je sport vrij intensief zo te zien. Door veel met eiwitten en gezonde vetten te werken help je je spierherstel.
Voor ik zwanger werd sportte ik 4-5x per week en werkte ik full-time als verpleegkundige in het ziekenhuis (fysiek ook niet altijd mals). Door een goed eetpatroon te handhaven en mijn rustdagen goed te plannen heb ik zelden tot nooit klachten gehad van een puddinglijf.
Behalve de dag na een hiit training oid. Maar dat was dan meer van de spierpijn. Maar dan warmde ik wat langer op en trainde ik die spiergroepen die pijn deden ook in een veel lagere intensiteit. En altijd na het sporten een eiwitshake en een banaan naar binnen werken ;)
Hoi Roi,

Ik train 3 dagen p week met steeds 1 dag rust ertussenin. In het weekend train ik meestal niet vanwege andere verplichtingen.
Ik train niet zo hard dat ik van de spierpijn niet meer recht kan staan; dat lijkt me ook echt niet de bedoeling.
Verder doe ik niet zoveel bijzonders met voeding. Ik eet niet echt anders dan eerst.
Thoughts-in-Twilight schreef:
20-05-2019 12:47
even een tijdje niet gereageerd..
Was niet zo trots op mijn resultaten, ik schommel de laatste weken heel erg tussen de 84 en de 86 kg. Gister stond ik weer op 85kg.
Blijf wel bezig door elke maandag te volleyballen en in het weekend thuis een fitness workout te doen.
Ik hoop dat ik binnenkort eindelijk een keer onder de 84 kan komen...
Hey TiT! Hoe gaat het nu?
Sophievdb schreef:
22-05-2019 00:40
Spannend keep-smiling! Benieuwd naar je meting.

Me too! Hoe is het verlopen?

Herkenbaar twilight. Goed dat je het weer opgepakt hebt. Met ups en downs komen we er ook!

Welkom roi.
Wat leuk, een pup. Ook wel intensief, maar heel gezellig :flirting:
Wat doe je voor werk als ik vragen mag?
En waar bestaat je voeding uit?
Je sport vrij intensief zo te zien. Door veel met eiwitten en gezonde vetten te werken help je je spierherstel.
Voor ik zwanger werd sportte ik 4-5x per week en werkte ik full-time als verpleegkundige in het ziekenhuis (fysiek ook niet altijd mals). Door een goed eetpatroon te handhaven en mijn rustdagen goed te plannen heb ik zelden tot nooit klachten gehad van een puddinglijf.
Behalve de dag na een hiit training oid. Maar dat was dan meer van de spierpijn. Maar dan warmde ik wat langer op en trainde ik die spiergroepen die pijn deden ook in een veel lagere intensiteit. En altijd na het sporten een eiwitshake en een banaan naar binnen werken ;)
Oef Ja een pudding lijf. Dat heb ik 1x gehad toen ik middenin een les paaldansen viel (begon onverwachts 30min vroeger) en niet goed opwarmde.

Hoe gaat het met jou Sophie? Bevalt de sportschool?
roi schreef:
21-05-2019 10:25
Hoi!

Ik wil mij hier ook graag melden! Al een langere tijd doe ik meerdere sporten; volleybal, heavy bag work out, en fitness (70% kracht, 30% cardio). Variërend tussen twee tot vier keer per week. Tot aan september heb ik vrij veel tijd om meer te gaan sporten / het actiever te gaan oppakken. Vaak begin ik heel gemotiveerd en zakt het daarna toch weer naar twee keer per week af :$

Welkom Roi! Zoals je ziet zijn we niet enorm actief maar daar mag van mij best weer verandering in komen. Wil je nog de tabel in?


Ik ben nu nog bezig met afstuderen en daarna komt er een pup bij mij wonen :proud: Tot aan september (ivm opvoeding pup) ben ik dus van plan om gewoon bij mijn bijbaan van 16 uur per week te blijven werken. Alleen mijn bijbaan is fysiek erg zwaar, na een volle dag werken ben ik fysiek uitgeput; ik moet immers de hele dag lopen en van alles tillen. Zeker na bepaalde dagen merk ik dat ik mijzelf wel overbelast.

Hoe doen jullie dit in combinatie met sporten? Ik probeer op alle dagen waarop ik niet werk te gaan sporten, maar merk soms dat ik fysiek nog verre van hersteld ben. Als ik ga sporten op dagen waarop ik nog moet werken of heb gewerkt, dan heb ik vaak niet zoveel kracht :|

Dat is een duidelijk teken meer rust te nemen! Zo bouw je je spieren ook niet op. Groei komt bij herstel.

Overige gegevens
Leeftijd: 22
Startdatum: x
Lengte: 1,70
Streef: 67kg
Huidig: 80,3 (vandaag gewogen, voorheen 82 gewogen)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het abonnement sinds deze week. We hebben nu vakantie, zijn niet weg, maar wel dagjes dingen doen. Dus het is er nog niet van gekomen. Ik denk vrijdagochtend te gaan. Dan is mijn vriend nog thuis dus kan ik even op mijn gemak kijken hoe dat precies werkt met die kinderopvang en weer even kijken welke apparaten.
Heb mijn coach een mailtje gestuurd met de vraag of ze een trainingsschema wil maken. Dat voor thuis is echt te matig voor in de sportschool, maar mijn oude schema gaat me echt nog niet lukken met bepaalde reps van deadlifts en squats en dergelijke.
Ze stuurt hem zsm op.
Nu in de vakantie kijk ik wat minder naar mijn eten, ik probeer wel gezondere keuzes te maken binnen een minder slank kader. Maar evengoed is het broodje carpaccio in de dierentuin vandaag lang niet zo slank als mijn volkorenbrood met gekookte eieren haha.
Maar komt goed.

Goed idee om weer wat leven in dit forum te blazen.
Als mijn vakantie voorbij is en ik weer in de goede flow zit zal ik ook weer meer posten.

Hoe gaat het met alle rest?
Sophievdb schreef:
06-06-2019 00:56
Goed idee om weer wat leven in dit forum te blazen.
Als mijn vakantie voorbij is en ik weer in de goede flow zit zal ik ook weer meer posten.

Hoe gaat het met alle rest?
Mijn goede voornemen is om weer klein te starten.

Beter een workout van 10 minuten dan helemaal niets.

En na die 10 minuten heb ik vaak zin om nog even verder te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren eerste keer met nieuwe schema en kinderopvang naar de sportschool geweest.
Heb me kort schuldig gevoeld dat ik dacht, ga ik dit nu echt doen, mijn kind bij een vreemde zetten zodat ik kan sporten.
Maar toen ik daar was en er nog meer kindjes van haar leeftijd waren zakte dat al.
Daarna heerlijk gesport, nog snel gedoucht. Saar heeft het hartstikke leuk gehad en ik kan vandaag nog amper lopen haha.

Vorige week en deze week vakantie gehad dus qua eten is dat even niet zo handig haha.
Wat een fijne ervaring Sophie! Vaker te doen dus :) . Hier vandaag week 11, dag 1. Emotioneel in de kreukels want veel gaande (kat gaat dood o.a.), maar sport gaat iig door.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,
Wat een stilte hier ;-)
Hoe gaat het met jullie?
Ik lees nu pas van je kat Diocca. Wat erg :"-( veel sterkte nog.

Hier gaat het redelijk. Eten gaat matig maar ik sta wel 3x per week in de sportschool! Heb een push-Pull schema. Dus ene dag push, andere dag Pull.
Ik ga volgende week meten en kijken of ze wat aan mijn eten kan veranderen. Iedere lunch 2 gekookte eieren begint echt te vervelen.
Ook denk ik dat ik een fatburnertje ga pakken. De band bij mijn buik die ik het “ergste” vind, wil maar niet minder worden terwijl ik mijn armen alweer wat afgetrainder krijg. Mijn biceps/triceps en met name mijn onderarmen en ook mijn kuiten zien er echt al beter/goed uit.
Ik hoop dat ik door die fatburner wat sneller resultaat zie en ook weer wat meer gemotiveerd ben om gezondere keuzes in mijn dieet te maken.
Het is inderdaad stil hier!

Sporten gaat gelukkig gestaag door. Heb dat programma inmiddels afgerond en ben bij de moeilijke weken opnieuw begonnen. Gewicht gaat helaas wel matig, zeker na vakantie (71.4kg, waar ik de 68.5 al had aangetikt). Maar goed, dat zal wel weer gaan dalen.

Kat heeft zich wonder boven wonder er weer doorheen gesleept, maar het zal alsnog niet heel lang gaan duren. We gaan deze week turven hoeveel goede en slechte dagen hij heeft om het inzichtelijk te maken.

Qua werk is de druk ook echt torenhoog dus ik moet zorgen dat ik een manier vindt om alle ballen hoog te houden zonder dat m'n eetpatroon daaraan onderdoor gaat.

Wat grappig vorm gegeven, push en pull! Nog nooit eerder van gehoord. Is het HIIT? Knap hoor, 3x/week. Gaat dus toch goed met Saar op de opvang daar? Welke fatburner gebruik jij? Ik heb een stacker in huis maar merkte dat ik daar onrustig van werd en slecht van sliep. Alleen op dagen dat ik SUPER veel te doen heb en moe ben én moet sporten neem ik hem vroeg in de ochtend. Ik heb dan wel echt de hele dag energie voor 10, heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de kat beter gaat. Hopelijk meer goede dan slechte dagen.

Balen van je gewicht. Maar inderdaad. Meestal is dat veel vocht door meer koolhydraten en ben je dat snel weer kwijt.

Merk van mijn fatburner weet ik niet meer. Er zat veel cafeïne in weet ik nog, maar daar kan ik wel goed tegen.

Mijn schema is gewoon krachttraining en mag daarna nog cardio doen als ik wel. Maar daar heb ik een hekel aan.
Ik loop meestal 10min warm op 6km/u met een helling van 8-9%.
De ene dag dus push waarbij je squats, leg press, chest press etc hebt. De andere dag pull. Dus deadlifts, pulleys, rows etc.
Mijn gewichten gaan snel omhoog wat fijn is. Met squatten zit ik na een maand alweer op 25kg. Deadlifts 30. Dus valt echt niet tegen.
Na iedere work out heb ik een mini hit-je. Kettlebellswings en planken in 3 rondes en de andere dag buikspieroefeningen in 3 rondes.
Met Saar gaat het inderdaad goed. Gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens afgelopen zondag bij het vrijgezellenfeest van mijn beste vriendinnetje gepaaldanst. Ik voel het nu nog! Wat is dat zwaar zeg. Maar wel erg leuk :D
Sophievdb schreef:
17-07-2019 19:48
Ik heb trouwens afgelopen zondag bij het vrijgezellenfeest van mijn beste vriendinnetje gepaaldanst. Ik voel het nu nog! Wat is dat zwaar zeg. Maar wel erg leuk :D
Wat cool!! Ja, soms vergeet ik wat een powersport het eigenlijk is. Vooral als je 1 oefening of pose probeert te perfectioneren. Keer op keer die paal weer in.
Thanks voor je workout beschrijving. Ik begin soms een sportschool wel te missen omdat je beperkt bent wua materiaal. Nog even 30 min lopen na een workout thuis betekent dat je andere schoenen aan moet en de deur nog uit moet. In ons nieuwe huis zou ik het liefste een optrekbar aan de muur hebben voor legraises, een bench, een bal, een paar gewichten, een jumpbox en kettlebels en roeimachine. Is wellicht ook wel mogelijk, maar vriendlief wil de sportkamer naast de slaapkamer maken :@@: ..

Mijn fatburner heeft idd ook iets van 300mg caffeine :D . Echt een shitload haha.

Ik moet wel echt mijn eetpatroon gaan aanpassen. Het is overduidelijk zomer. De wijnen, kazen en toastjes vliegen me om de oren. Ik overweeg een alcoholvrije maand in augustus.
Alle reacties Link kopieren
@diocca
Heb het merk van de fatburner voor je: syntech synedrine

Bij de recensies dezelfde ervaringen als de mijne. Geen opgejaagd gevoel met goed resultaat.
Alle reacties Link kopieren
ondertussen staat de teller op 81,9!! :D
Ben lekker bezig en krijg het ook weer voor elkaar om minimaal 2x in de week te sporten.

Ik kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst onder de 83 ben geweest, is volgens mij alweer 6 jaar geleden minimaal :-o

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven