Skikleding

02-02-2019 11:19 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de skiërs/snowboarders.. dragen jullie vaker dan 1 dag achtereen dezelfde skisokken, skipully en/of thermokleding? Om nu voor elke dag een nieuw setje mee te nemen...
Ik (en de hele familie) ben ook een ransaap lees ik. Skisokken twee dagen, thermoshirts twee dagen, thermobroeken vaak een dag of drie/vier, de trui over je thermo wanneer ik heel hard heb gezweet, erg afhankelijk van het weer dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb één skibroek en die draag ik de hele week. En dan heb ik een stuk of drie a vier pullies die ik meeneem. Ik zweet niet vaak tijdens het skieen want daarvoor heb ik het niet warm genoeg. En ik heb natuurlijk verschillende thermo shirts en onderbroeken maar ik trek dus ook niet elke dag een schone aan.
Ik draag mijn sokken gerust 4 dagen ofzo. Eigen schoenen en mijn sokken ruiken na 4 dagen schoner dan de sokken van mijn man die net uit de was komen. Shirts draag ik ook meerdere dagen en ik draag geen thermo ondergoed.
Mijn man zweet behoorlijk en draagt alles elke dag schoon. Tussentijds een sopje maken werkt dan niet genoeg, dat moet echt hardcore gewassen worden. Erg persoonsafhankelijk dus.
Alle reacties Link kopieren
4 dagen skisokken dragen?!?
Ik ben ook nket echt megaschoon, maar dit vind ik echt smerig. Fijn dat je niet zo erg zweet als je man, maar je zweet zeker! En dan met skien al helemaal...
En zweet was je er prima uit met biotex. Ook als je het niet in de wasmachine doet.
Tenminste bij ons gaat gaat goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem 3 paar skisokken mee die ik afwissel (sokken zijn wolmix, die ruiken minder snel), 3-4 pulli's, en er gaan 2 setjes thermo ondergoed mee maar die heb ik nog nooit nodig gehad. Ik ga echt niet voor elke dag een schone set meenemen. Luchten of uitspoelen aan het einde vd dag is voor mij voldoende.
helena2 schreef:
02-02-2019 20:35
4 dagen skisokken dragen?!?
Ik ben ook nket echt megaschoon, maar dit vind ik echt smerig. Fijn dat je niet zo erg zweet als je man, maar je zweet zeker! En dan met skien al helemaal...
En zweet was je er prima uit met biotex. Ook als je het niet in de wasmachine doet.
Tenminste bij ons gaat gaat goed.
Ik ben dus iemand die amper zweet. Mijn sokken ruiken nooit (ja, ik heb dit serieus laten checken door puberdochter, die hypergevoelig is voor zweetluchtjes), dus die trek ik rustig een paar dagen aan. Ondershirt idem dito.
Man en pubers krijgen wel voor elke dag iets schoons mee, de twee kinderen die nog niet puberen doen ook een paar dagen met een setje.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem 2 skibroeken mee maar dat is bijna meer omdat ik een reserve bij me wil hebben dan dat ik het echt nodig heb.

Drie thermoshirts die ik een dag draag en de volgende dag uithang over de gordijnstang boven het opengeklapte raam. Elk shirt draag ik dus twee dagen in een wintersportweek. Mijn twee thermobroeken zelfde idee.

Sokken draag ik twee dagen. Ik heb eigen schoenen en zweet amper.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 paar dure skisokken en die draag ik afwisselend, tussendoor steeds een dag luchten. wel elke dag een schoon shirt op mijn lijf, want ik ben een zweetkees. Dan nog 2 wollen truien voor over mijn shirt, 1 jas en 1 skibroek.
Dochter van 10 heeft 2 paar skisokken, 2 thermosetjes en 3 pullies. Man draagt elke dag een schoon thermohemd en T-shirt, maar heeft ook maar 2 paar skisokken. Die dingen kosten iets van 50 euro voor een paar, dat zou voor ons drieën een kapitaal zijn als we die alledrie elke dag schoon zouden willen dragen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
meelezertjuh schreef:
02-02-2019 12:49
Kan ook natuurlijk, maar als je net begint is het misschien een te grote aankoop om 8 setjes ineen te kopen.
Voor je hele gezin.
Alle reacties Link kopieren
rosiethelab schreef:
02-02-2019 19:36
Ik (en de hele familie) ben ook een ransaap lees ik. Skisokken twee dagen, thermoshirts twee dagen, thermobroeken vaak een dag of drie/vier, de trui over je thermo wanneer ik heel hard heb gezweet, erg afhankelijk van het weer dus.
haha ja dit. Wij dragen alles meestal wel 2 dagen, soms zelfs 3. Wij stinken echt niet hoor, dus waarom alles elke dag schoon? Op wintersport zeul je al genoeg mee, wij nemen de laatste jaren steeds minder mee en toch is het bijna elk jaar nog teveel haha.
Alle reacties Link kopieren
Takkie1, Ik heb jaren terug een keer een lijstje gemaakt van wat ik mee nam op wintersport en wat er weer schoon in de kast ging. Sindsdien neem ik alleen maar mee wat er vies was geworden op die vakantie.
Scheelt heul veul inpakken, meenemen en weer uitpakken. En daardoor stress.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven