Smartwatch hardlopen

09-07-2024 23:02 38 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had een Fitbit charge 5 maar die is kapot. Ik vond hem super fijn maar hij is net na 2 jaar zonder heel intensief gebruik zomaar kapot gegaan, erg jammer. Ik heb dus niet meer zo veel vertrouwen in de Fitbit. Wie heeft een goede tip?

Eisen:
- ingebouwde GPS
- hartslagmeter
- moet meldingen van telefoon kunnen weergeven
- geschikt voor hardlopen
- klein (ik heb een smalle pols)

En verder heel graag geen 300 euro… ik betaalde destijds voor mijn Fitbit rond de 120 euro dacht ik, maar alles is nu echt schreeuwend duur wat ik vind.

Wie heeft de gouden tip voor mij? Ik zie op Coolblue en Bol vooral hele dure, op Amazon wel goedkoper maar daar kom ik echt niet uit wat nou handig is. Wel veel reviews maar heel onoverzichtelijk in veel verschillende talen. Ik hoop dat iemand me uit eigen ervaring iets kan aanraden, dat zou het een stuk makkelijker maken.

Alvast bedankt!
Garmin lily sport of vivo (dacht ik)? Die zijn niet zo groot. Niet goedkoop
Vandaag is wat gisteren nog toekomst was
Oh die Garmin lily is echt prachtig, maar wel duur inderdaad. De vivosmart is betaalbaarder en lijkt meer wat ik zoek. Alleen jammer dat die alleen met telefoon GPS heeft, maar op zich hoeft dat geen probleem te zijn.
Ik heb de Garmin Forerunner 55 (ca. €165) , die kan alles wat je noemt. Hij is wel lelijk als de nacht, maar ik draag in het dagelijks leven geen horloge, alleen met hardlopen en zwemmen. Ik doe er nu ook een halve marathon trainingsprogramma mee, voorheen deed ik runkeeper-schema’s. Heb ook mijn strava en runkeeper gekoppeld aan mijn Garmin.

Edit: oh, hij heeft wel gps zonder telefoon, maar of de meldingen van whatsapp enzo zonder telefoon in de buurt binnenkomen weet ik niet. Vond dat zelf erg storend dus ik heb e-mail en telefoonmeldingen juist allemaal uitgezet. Ik heb sowieso altijd mijn telefoon bij me, dus dat is voor mij niet zo nodig.
september wijzigde dit bericht op 09-07-2024 23:43
32.53% gewijzigd
Oh, echt klein is de Garmin Forerunner 55 niet, maar dat stoort mij niet omdat ik normaal geen horloge draag en ik vind kleine horloges niet mooi. Dus wat dat betreft is ‘ie voor jou niet zo geschikt.
Dankjewel voor de tip, in elk geval tot nu toe dus Garmin als merk 😉. Ik wil hem wel dagelijks dragen, en die meldingen alleen aanzetten voor specifieke personen (dat kon met mijn Fitbit wel). Tijdens het hardlopen heb ik die meldingen niet per se nodig maar ik wil dat vooral gebruiken tijdens mijn werk. Ik kan dan namelijk echt niet op mijn telefoon kijken of geluid aan laten staan en wil wel in geval van nood bereikbaar zijn voor de oppas van de kinderen. Dus dat alleen oproepen van haar doorgezet worden, dan weet ik dat ik op dat moment moet opnemen. Zou dat kunnen met Garmin?
Ik durf niet te zeggen of telefoonmeldingen binnenkomen als je telefoon niet in de buurt is, nooit geprobeerd.
Mijn telefoon zou dan wel in de buurt zijn hoor! Gewoon in mijn tas, maar ik kan het geluid niet aan hebben of de telefoon zichtbaar hebben liggen (ik sta voor de klas)
Ik ben blij met de Garmin Venu SQ, net wat stijlvoller dan zo’n grote Forerunner (ik heb smalle polsen).
Ik heb een Forerunner 45 S gehad, ik heb ook kleine polsen en hij was ook niet heel duur. Die doet idd wel wat je nodig hebt, behalve de meldingen geloof ik? Ik heb dat altijd uitstaan. En inderdaad: het is geen schoonheid. Ik ben later overgegaan op een Venu 3s, dat is echt wel een enorme upgrade, maar de prijs is er ook wel naar. Deze gebruik ik ook als dagelijks horloge.

In ieder geval: ik had hiervoor nog een Fitbit charge en de Garmin vind ik een enorme verbetering. De volgende wordt sowieso weer een Garmin.
Garmin Forerunner 245. Er zijn vast meer goede merken.
Maar geen enkele is goedkoop. Dus dat wordt sparen of misschien bestaat er een tweedehands.
Nou het is in elk geval duidelijk dat het een Garmin moet worden 😊
Ik zou even wachten, vandaag worden waarschijnlijk de nieuwe Samsung horloges onthuld. Waarschijnlijk worden de oudere modellen dan iets goedkoper. Wij hebben beide een Samsung horloges en zijn daar erg tevreden over.
Ik heb zelf de Garmin Forerunner 245.
Mijn eisen waren:
- Waterdicht omdat ik ook zwem.
- Klein, want ik heb dunne polsen. Dus een grote kast past niet lekker. Mijn vorige was een Tomtom Runner 3 en die was eigenlijk net te groot. En ik vond het ook belangrijk dat het bandje niet te lang was.
- Makkelijk in gebruik/in te stellen. Dus niet dat ik alles via de app of via de website moet instellen. Een vriend van mij had een Polar en zelfs als hij net even andere gegevens op zijn scherm wilde hebben, dan moest hij dit via de website doen.
- Max 250 euro.

Als ik kijk naar jouw eisen:
Eisen:
- ingebouwde GPS -> Ja die zit er in. Er zit ook een mogelijkheid op om de weg terug te vinden.
- hartslagmeter -> Ja en werkt ook in het zwembad. Het is ook mogelijk om te pairen met een losse borstband.
- moet meldingen van telefoon kunnen weergeven -> Dat kan. Je kunt in de app aangeven welke wel en welke niet. Dus bv wel whatsapp en niet die van de ah-app. Maar als je gaat hardlopen, zul je geen notificaties ontvangen aangezien je binnen bluetooth bereik moet zijn.
- geschikt voor hardlopen -> absoluut.
- klein (ik heb een smalle pols) -> ook dit.

Qua uiterlijk vind ik hem prima. Hij is niet zo grof als sommige horloges, maar ook niet zo sleek als sommigen. Het zit echt tussen een sporthorloge en casual horloge in.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Minik schreef:
09-07-2024 23:53
Mijn telefoon zou dan wel in de buurt zijn hoor! Gewoon in mijn tas, maar ik kan het geluid niet aan hebben of de telefoon zichtbaar hebben liggen (ik sta voor de klas)
Ja, je telefoon moet in de buurt zijn, want het werkt via Bluetooth. Je krijgt een redelijk discrete melding op je telefoon (trilling en verlicht scherm met melding). Dit kun je waarschijnlijk ook nog aanpassen naar een van de twee, of een piepje ofzo. Ik heb al jaren een Garmin Forerunner (nu de Forerunner 645, waar je ook via Spotify muziek mee kunt luisteren maar dat gebruik ik nauwelijks). Ik vind het heel handig dat ik mijn telefoon op stil kan laten staan en het toch merk als ik word gebeld/geappt.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Meauve01 schreef:
10-07-2024 06:36
Ik ben blij met de Garmin Venu SQ, net wat stijlvoller dan zo’n grote Forerunner (ik heb smalle polsen).
Ik ook!
Ik draag tijdens het hardlopen de Garmin 45 S.

Hij kan volgens mij alles wat jij zoekt en is geschikt voor smalle polsen.

In combinatie met de app vind ik het een fijn horloge, hij kan voor mij genoeg, zelfs veel meer dan genoeg.Voorbeeld...heel simpel zelf een training samen stellen.

Succes met je zoektocht.
Bulbul schreef:
10-07-2024 12:29
Ja, je telefoon moet in de buurt zijn, want het werkt via Bluetooth. Je krijgt een redelijk discrete melding op je telefoon (trilling en verlicht scherm met melding). Dit kun je waarschijnlijk ook nog aanpassen naar een van de twee, of een piepje ofzo. Ik heb al jaren een Garmin Forerunner (nu de Forerunner 645, waar je ook via Spotify muziek mee kunt luisteren maar dat gebruik ik nauwelijks). Ik vind het heel handig dat ik mijn telefoon op stil kan laten staan en het toch merk als ik word gebeld/geappt.
Ja precies dit is wat het voor mij heel handig maakt om een smartwatch te dragen dagelijks
Maar als je het echt dagelijks draagt, en misschien wel vijf jaar lang, dan is 300 toch niet duur?

Ik vind dat net als met een telefoon: die gebruik ik elke dag, zo'n beetje de hele dag door. Dan mag ie best wat kosten. Zelfde geldt voor dingen als jassen of een kapsel.

Ik heb altijd Fitbits gehad. Het enige vervelende vind ik dat de bandjes vaak kapot gaan. Ik heb nu een Fitbit Inspire. Die is wel voor smalle polsjes (heb ik niet). Maar daarvan vind ik het wel vervelend dat ik niet in één oogopslag alle informatie kan zien.
Wat dat betreft ga ik bij een volgende weer terug naar een Fitbit Versa.
Taskmaster schreef:
10-07-2024 13:29
Maar als je het echt dagelijks draagt, en misschien wel vijf jaar lang, dan is 300 toch niet duur?

Ik vind dat net als met een telefoon: die gebruik ik elke dag, zo'n beetje de hele dag door. Dan mag ie best wat kosten. Zelfde geldt voor dingen als jassen of een kapsel.

Ik heb altijd Fitbits gehad. Het enige vervelende vind ik dat de bandjes vaak kapot gaan. Ik heb nu een Fitbit Inspire. Die is wel voor smalle polsjes (heb ik niet). Maar daarvan vind ik het wel vervelend dat ik niet in één oogopslag alle informatie kan zien.
Wat dat betreft ga ik bij een volgende weer terug naar een Fitbit Versa.
Dat ben ik op zich met je eens. Maar ik wil niet nu een hele smak geld uitgeven aan iets wat weer zo snel kapot gaat of waar ik niet echt heel blij van wordt. Ik heb mijn Fitbit al bijna een jaar niet meer gedragen omdat hij kapot ging, sindsdien werk ik toevallig ook even niet (verlof). Maar nu weer beginnen en qua sporten ben ik ook geen mega fanatiekeling maar wil ik gewoon wel graag tracken wat ik doe. Ik wil er op dit moment geen enorme investering in doen. Als je zeker weet dat zo’n ding 5 jaar goed meegaat, prima, maar aangezien mijn vorige dus binnen 2 jaar onherstelbaar kapot was, vind ik het nogal zonde. Nog los van dat je het geld ook maar moet hebben liggen hè….
Ik heb een keer een probleem gehad met een garmin horloge, toen hebben ze me een nieuw apparaat gestuurd. Vond dus de service wel passend bij een duurder apparaat.
Het bandje gaat wel een paar jaren mee, en er is de mogelijkheid om een nieuw bandje aan te schaffen.
Ik gebruik mijn horloges heel intensief, want ik draag ze dag en nacht. En ik heb 2 keer een horloge teruggestuurd ivm stuk. Viel wel steeds onder de garantie.

Bij mijn Tomtom ging steeds het originele bandje stuk. En vervangen betekende een heel nieuw horloge. Dus ik heb een bandje op Aliexpress gekocht en die was veel beter.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Minik schreef:
09-07-2024 23:33
Oh die Garmin lily is echt prachtig, maar wel duur inderdaad. De vivosmart is betaalbaarder en lijkt meer wat ik zoek. Alleen jammer dat die alleen met telefoon GPS heeft, maar op zich hoeft dat geen probleem te zijn.
Ik heb de lily en ben er ook blij mee vooral omdat ie er ook mooi uitziet. Maar ik zou het zelf niet zo snel er aan uitgeven. Ik heb m cadeau gehad. De lily 2 is wel een stuk duurder dan de 1.
Ik heb via Ali expres nog wat andere bandjes erbij en die zitten eigenlijk fijner.
Vandaag is wat gisteren nog toekomst was
Minik schreef:
10-07-2024 13:35
Dat ben ik op zich met je eens. Maar ik wil niet nu een hele smak geld uitgeven aan iets wat weer zo snel kapot gaat of waar ik niet echt heel blij van wordt. Ik heb mijn Fitbit al bijna een jaar niet meer gedragen omdat hij kapot ging, sindsdien werk ik toevallig ook even niet (verlof). Maar nu weer beginnen en qua sporten ben ik ook geen mega fanatiekeling maar wil ik gewoon wel graag tracken wat ik doe. Ik wil er op dit moment geen enorme investering in doen. Als je zeker weet dat zo’n ding 5 jaar goed meegaat, prima, maar aangezien mijn vorige dus binnen 2 jaar onherstelbaar kapot was, vind ik het nogal zonde. Nog los van dat je het geld ook maar moet hebben liggen hè….
Dan heb je nog wel garantie. Eventueel zou je ook kunnen kijken naar een refurbished exemplaar.
Misschien is een Mi band van Xiaomi iets voor je?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven