Sokken wielrennen

08-04-2018 15:40 70 berichten
Hoi,

Man vroeg net of ik morgen voor hem voor sokken wil kijken, voor het wielrennen. Hij moet deze hele week lange dagen werken dus geen tijd om zelf naar de winkel te gaan, maar hij wil ze wel z.s.m. hebben omdat hij gaat fietsen naar z'n werk ;-)

Hij heeft alleen geen idee welke sokken het fijnst zijn dus 'de sportwinkel heeft vast wel iets'. Lekker makkelijk natuurlijk dus bij deze de vraag of er hier ervaringsdeskundigen zijn; lange of korte sokken? En nog een specifiek merk dat fijn is? Voor ik van alles wat moet gaan kopen :)

Alvast bedankt!
Ik zou Badmeester uithoren, die fietst al jaren het hele land rond en is volop ervaren in wat je nodig zou kunnen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt het nou uit. Je rijdt toch geen modewedstrijd? Kom op zeg.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
08-04-2018 17:07
Ik zou Badmeester uithoren, die fietst al jaren het hele land rond en is volop ervaren in wat je nodig zou kunnen hebben.
Ja, want Kia heeft natuurlijk geen enkel ideeeeeeee waar ze het over heeft. :facepalm:
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Zeg Kia, doe niet zo vermoeiend, tjongejonge wat een ego, djeez.
-Kia-Ora- schreef:
08-04-2018 17:16
Ja, want Kia heeft natuurlijk geen enkel ideeeeeeee waar ze het over heeft. :facepalm:
Ik ga morgen eerst naar Lidl! T hoeft van mij allemaal geen super duur spul te zijn dus als de kwaliteit goed is lijkt dit me prima! En handig als ik dan ook meteen een helm mee kan nemen :)
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
08-04-2018 17:18
Zeg Kia, doe niet zo vermoeiend, tjongejonge wat een ego, djeez.
Van hetzelfde. Ik vind jou de laatste tijd zeer vermoeiend.

En dit heeft niks met ego te maken. Vind jouw opmerking nogal raar als ik eerlijk ben. Ik reageer veelvuldig in dit topic en dan begin jij over dat badmeester er verstand van heeft. Raar hé dat ik dan zo reageer...
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
lilyjo schreef:
08-04-2018 17:19
Ik ga morgen eerst naar Lidl! T hoeft van mij allemaal geen super duur spul te zijn dus als de kwaliteit goed is lijkt dit me prima! En handig als ik dan ook meteen een helm mee kan nemen :)
Succes! Ik hoop dat je er goed kunt slagen :) .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Dankje Kia! We hebben 2 Lidls' hier, een normale en een hele grote ;-) dus bij die laatste heb ik zeker hoop dat er wel e.e.a. ligt! En anders kan ik altijd online bestellen, maar dat duurt langer natuurlijk.
ClumsyNinja schreef:
08-04-2018 17:05
Wat sokken betreft heb ik zelf geen speciale fietssokken. Ik draag gewoon katoenen normale sokken. Geen korte, want dat vind ik juist irritant zitten. Dat dat er 'raar' uit zou zien kan me niets schelen; die hele fietsoutfit is niet het meest charmante ooit vind ik.

Ik vind mijn vriend juist érg sexy in zijn fietspakje!

TO, doen hoor, die helm!!

Mijn vriend is erg fanatiek fietser, vanaf zijn jeugd al. Het is zelfs zo dat ik zijn fietsoutfit niet mag wassen :rofl: want hij is bang dat ik het niet goed doe :nut: Hahahaha, prima hoor.
-Kia-Ora- schreef:
08-04-2018 17:22
Van hetzelfde. Ik vind jou de laatste tijd zeer vermoeiend.

En dit heeft niks met ego te maken. Vind jouw opmerking nogal raar als ik eerlijk ben. Ik reageer veelvuldig in dit topic en dan begin jij over dat badmeester er verstand van heeft. Raar hé dat ik dan zo reageer...
Dat is het grote verschil tussen jou en mij. Het interesseert me hoegenaamd geen ene bal wat je van me vindt.

Kan me zo voorstellen dat er verschil zit in mannen en vrouwenartikelen. Vandaar dus.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
08-04-2018 17:27
[Blabla]

Kan me zo voorstellen dat er verschil zit in mannen en vrouwenartikelen. Vandaar dus.
Ja, de maat en kleur :rofl: .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Infantiliteit is altijd de beste vluchtweg.
-Kia-Ora- schreef:
08-04-2018 17:30
Ja, de maat en kleur :rofl: .
Dochter van 5 kwam gisteren met een roze bloemenhelm voor papa. Dat werd 'm niet inderdaad :-D
lilyjo schreef:
08-04-2018 16:44
Heftig Perzina!! Ik lees net je verhaal voor aan man. Die schrok er toch ook wel van. Je denkt inderdaad altijd dat het een ander overkomt maar dat slaat nergens op natuurlijk.

Ik zal morgen ook meteen voor een helm kijken als ik toch op sokkenjacht ga, hij heeft er gisteren nog één gepast maar dat was in een winkeltje met 80% korting die we toevallig tegenkwamen, de helm zelf was bovenop helemaal gescheurd dus die heeft hij maar laten liggen.. maar de maat die hij nodig heeft weet hij dus wel! Neem ik die morgen ook gewoon meteen mee. Is hij meteen klaar :)
Helm moet je echt zelf passen.
Sokken licht en ademend, kort voor dit seizoen, lang in de winter.
Perzina schreef:
08-04-2018 16:36
Over de helm:

Mijn vriend is vorig jaar gevallen, op zijn hoofd. De helm was door midden en heeft letterlijk zijn leven gered.

Hij is, met helm dus, op zijn hoofd geland en buiten bewustzijn geraakt. Een andere fietser heeft hem gevonden en 112 gebeld. Gelukkig, door de helm dus, had hij een forse hersenschudding maar gelukkig geen bloedingen of schedelbasisfractuur oid, maar hij is er maanden mee zoet geweest en heeft nog steeds een gehoorsbeschadiging die niet meer over gaat.

Lang verhaal kort: Doe echt een helm op, het kan je leven redden. Echt.

Hij is overigens gevallen door een kabel die over de weg lag vanwege werkzaamheden rondom een evenement. Hij zag die kabel niet. En hij is een heel ervaren fietser, let altijd goed op, het kan echt de beste overkomen.
Op je racefiets ga je veel sneller onderuit, nooit zonder help op de racefiets, echt nooit
Cateautje, aan Badmeesters opmerking had ik minder dan aan Kia's tips. Dus daar luister ik graag naar als je het niet erg vindt.
anoniem_227343 wijzigde dit bericht op 08-04-2018 17:38
0.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lilyjo schreef:
08-04-2018 17:33
Dochter van 5 kwam gisteren met een roze bloemenhelm voor papa. Dat werd 'm niet inderdaad :-D
Aaah dat is cute :flirting: . Ik heb een witte met roze bloemetjes :proud: .

Mijn excuses trouwens voor de offtopic LilyJo.
kia wijzigde dit bericht op 08-04-2018 17:37
0.85% gewijzigd
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
En je kan geen wielrenhelm van de lidl nemen, ga naar een speciaalzaak waar ze een helm zoeken op maat. En dan ben je zeker 100 euro kwijt
lilyjo schreef:
08-04-2018 17:35
Cateautje, aan Bafmeesters opmerking had ik minder dan aan Kia's tips. Dus daar luister ik graag naar als je het niet erg vindt.
Ja, die eerste opmerking was niet echt zinvol, dat is waar.

\Ik vind niets erg, wat jij wil, mij prima.
-Kia-Ora- schreef:
08-04-2018 17:36
Aaah dat is cute :flirting: . Ik heb een witte met roze bloemen :proud: .

Mijn excuses trouwens voor de offtopic LilyJo.
Ik vond 'm ook cool! Maar dochter gaat binnenkort zelf op haar fietsje mee naar school, dus dan mag ze helemaal voor de roze bloemenhelm gaan :D

Geeft niks! Ik snap niet helemaal waarom je 'aangevallen' word, ben blij met je goede tips!
Godallemachtig!!!
S-Meds schreef:
08-04-2018 17:37
En je kan geen wielrenhelm van de lidl nemen, ga naar een speciaalzaak waar ze een helm zoeken op maat. En dan ben je zeker 100 euro kwijt
Oh dat is wat anders dan de 25 euro van de Lidl ;-) ! Nouja, veiligheid voor alles. Dus dat wordt voor de helm alsnog naar een sportzaak.
S-Meds schreef:
08-04-2018 17:37
En je kan geen wielrenhelm van de lidl nemen, ga naar een speciaalzaak waar ze een helm zoeken op maat. En dan ben je zeker 100 euro kwijt

Eens. Het gaat echt over veiligheid, en kan echt je leven redden.
lilyjo schreef:
08-04-2018 17:38

Geeft niks! Ik snap niet helemaal waarom je 'aangevallen' word, ben blij met je goede tips!

Er was ook geen reden, niet rondom Kia iniedergeval. Zij was gewoon behulpzaam. Sommige mensen reageren gewoon niet zo prettig. Als je lang hier bent, weet je op een gegeven moment precies wie er hoe reageert en vooral wie je moet laten kletsen.
Alle reacties Link kopieren
Katoenen sokken alleen doen als hij heel weinig zweet van zichzelf. Doordat het vocht vasthoudt is het risico op blaren in de schoenen groter. Sokken van wielrenmerken zullen er sowieso niet snel van gemaakt zijn.

Koop de sokken verder niet te ruim, als hij bijvoorbeeld maat 42 heeft zou ik niet snel kiezen voor een sok met maatrange 42-45.

En om het nog maar eens te herhalen: de helm echt goed passend kopen. Hoofdomvang is niet heel exact omdat de een een rond hoofd heeft en de ander een ovaal hoofd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven