Sokken wielrennen

08-04-2018 15:40 70 berichten
Hoi,

Man vroeg net of ik morgen voor hem voor sokken wil kijken, voor het wielrennen. Hij moet deze hele week lange dagen werken dus geen tijd om zelf naar de winkel te gaan, maar hij wil ze wel z.s.m. hebben omdat hij gaat fietsen naar z'n werk ;-)

Hij heeft alleen geen idee welke sokken het fijnst zijn dus 'de sportwinkel heeft vast wel iets'. Lekker makkelijk natuurlijk dus bij deze de vraag of er hier ervaringsdeskundigen zijn; lange of korte sokken? En nog een specifiek merk dat fijn is? Voor ik van alles wat moet gaan kopen :)

Alvast bedankt!
yyy schreef:
08-04-2018 17:55
Katoenen sokken alleen doen als hij heel weinig zweet van zichzelf. Doordat het vocht vasthoudt is het risico op blaren in de schoenen groter. Sokken van wielrenmerken zullen er sowieso niet snel van gemaakt zijn.

Koop de sokken verder niet te ruim, als hij bijvoorbeeld maat 42 heeft zou ik niet snel kiezen voor een sok met maatrange 42-45.

En om het nog maar eens te herhalen: de helm echt goed passend kopen. Hoofdomvang is niet heel exact omdat de een een rond hoofd heeft en de ander een ovaal hoofd.
Werkelijk nog nooit blaren van het fietsen gekregen.
En je krijgt geen zweetvoeten van wielrennen
badmeester schreef:
08-04-2018 18:18
En je krijgt geen zweetvoeten van wielrennen
Nee de meeste mensen niet
S-Meds schreef:
08-04-2018 18:33
Nee de meeste mensen niet
I guess so

Maar even mijn ervaring:

Helm: ultra belangrijk. Broek: ook. Shirt: mwoah. Handschoentjes: any will do. Sokken: any will do. Schoenen: heel belangrijk.

Maar mensen verschillen.
yyy schreef:
08-04-2018 17:55
Katoenen sokken alleen doen als hij heel weinig zweet van zichzelf. Doordat het vocht vasthoudt is het risico op blaren in de schoenen groter. Sokken van wielrenmerken zullen er sowieso niet snel van gemaakt zijn.

Koop de sokken verder niet te ruim, als hij bijvoorbeeld maat 42 heeft zou ik niet snel kiezen voor een sok met maatrange 42-45.

En om het nog maar eens te herhalen: de helm echt goed passend kopen. Hoofdomvang is niet heel exact omdat de een een rond hoofd heeft en de ander een ovaal hoofd.
Een helm heeft een binnenhelm die moet je op maat draaien, hoe je dat moet doen en wat de juiste afstellingen zijn kan de deskundige in de speciaalzaak vertellen. Dus naar een wielrenzaak!
Alle reacties Link kopieren
badmeester schreef:
08-04-2018 18:18
En je krijgt geen zweetvoeten van wielrennen
Ik zweet altijd als ik stevig beweeg. Dat is het persoonlijke eraan.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-04-2018 18:36
Een helm heeft een binnenhelm die moet je op maat draaien, hoe je dat moet doen en wat de juiste afstellingen zijn kan de deskundige in de speciaalzaak vertellen. Dus naar een wielrenzaak!
Ook dat ja.
yyy schreef:
08-04-2018 18:37
Ik zweet altijd als ik stevig beweeg. Dat is het persoonlijke eraan.
Maar zweetvoeten op de fiets???????? Draag je dan soms rubberlaarzen
Perzina schreef:
08-04-2018 17:26
Mijn vriend is erg fanatiek fietser, vanaf zijn jeugd al. Het is zelfs zo dat ik zijn fietsoutfit niet mag wassen :rofl: want hij is bang dat ik het niet goed doe :nut: Hahahaha, prima hoor.
Hahaha, mag ik ook niet Perzina! :D Hij vroeg zich ook af of het wel goed kwam met het wassen toen we gingen samenwonen, op mijn wasmachine zat namelijk geen stand voor sportkleding :D

Ik heb vriend nog even gevraagd, Castelli als je geld over hebt zegt hij :) Ook voor rest van de kleding.
Alle reacties Link kopieren
lilyjo schreef:
08-04-2018 17:41
Oh dat is wat anders dan de 25 euro van de Lidl ;-) ! Nouja, veiligheid voor alles. Dus dat wordt voor de helm alsnog naar een sportzaak.
Oh jeetje, ik bedoelde bij de Lidl alleen de kleding hoor. Een helm moet je echt bij een sportzaak halen.
Succes met shoppen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
badmeester schreef:
08-04-2018 18:35
I guess so


Helm: ultra belangrijk. Broek: ook. Shirt: mwoah. Handschoentjes: any will do. Sokken: any will do. Schoenen: heel belangrijk.


Mijn vriend zegt dat dit klopt, maar hij vindt dat het er gesoigneerd uit moet zien, als onderdeel van het lolletje zeg maar :proud: Vindt hij voor zichzelf dan hè. Vandaar de Castelli sokken. En nu is alles van Jan Jansen, fiets, pakje, sokken, de man is helemaal blij.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-04-2018 18:42
Maar zweetvoeten op de fiets???????? Draag je dan soms rubberlaarzen
Ik krijg zweetvoeten als ik met sandalen te hard zit te typen joh.
Ik heb ook vingerloze handschoentjes met leren muisstuk, die vind onmisbaar omdat je anders van die schuurplekken krijgt tussen duim en wijsvinger
Perzina schreef:
08-04-2018 19:12
Mijn vriend zegt dat dit klopt, maar hij vindt dat het er gesoigneerd uit moet zien, als onderdeel van het lolletje zeg maar :proud: Vindt hij voor zichzelf dan hè. Vandaar de Castelli sokken. En nu is alles van Jan Jansen, fiets, pakje, sokken, de man is helemaal blij.
Man heeft ook een Jan Jansen fiets, man wat is ie er trots op :-D
Komt goed met de helm, die gaan we in een speciaalzaak halen. Morgen ga ik eerst op zoek naar sokken en handschoenen :)
Alle reacties Link kopieren
lilyjo schreef:
08-04-2018 19:25
Komt goed met de helm, die gaan we in een speciaalzaak halen. Morgen ga ik eerst op zoek naar sokken en handschoenen :)
Die zijn er ook in het roze :A: .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij zijn handschoenen dan weer zeer belangrijk, omdat ik snel dode vingers krijg. Broek is ook erg persoonlijk, vooral de pasvorm van de zeem. Shirt maakt vooral uit als het erg warm of erg koud is, er zijn ook hele dunne shirts, da’s fijn als het erg warm is. Sokken heb ik geen voorkeur voor bij fietsen, daar heb ik geloof ik nooit blaren bij opgelopen.
Alle reacties Link kopieren
lilyjo schreef:
08-04-2018 15:51
Ik zit nu wielrennen te kijken en die gaan allemaal met lange sokken, maar het ziet er zo vreemd uit onder die korte broeken ;-)
Korte sokken dus! Ga ik morgen op zoek!
Heb je de hele wedstrijd gezien inclusief de valpartij? Één van de mannen is vanavond overleden :'( .

Michael Goolaerts (22) overleden na drama bij Parijs-Roubaix

https://www.ad.nl/wielrennen/michael-go ... ~afa96dd4/
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewoon sokken van de Hema, man dure van een fietsmerk want die heeft ook gewoon graag mooie spullen.
Helm en schoenen kan je niet op de gok kopen, omdat de pasvorm erg verschilt. Spullen van d decathlon ofzo zijn vast ook prima. Zeker voor een beginner. Belangrijkste is dat het goed past. Een helm zit goed wanneer deze niet afvalt als je zonder vast te maken even ondersteboven hangt. En lekker zit. Een klein drukpuntje in de winkel voelt niet heel vervelend. Na een uur op de fiets wel.
-Kia-Ora- schreef:
08-04-2018 23:56
Heb je de hele wedstrijd gezien inclusief de valpartij? Één van de mannen is vanavond overleden :'( .

Michael Goolaerts (22) overleden na drama bij Parijs-Roubaix

https://www.ad.nl/wielrennen/michael-go ... ~afa96dd4/
Ik heb de hele wedstrijd en de val gezien ja. Las net dat hij overleden is.. ontzettend heftig!


Man leende gisteren van buurman een helm zodat hij vandaag toch kon fietsen. En prompt gaat on 6.45 m'n telefoon, of ik hem op kan komen halen halverwege de rit naar z'n werk.. botsing met iemand die z'n fiets nog wel even ervoor dacht te kunnen gooien.
Over de kop.. en fiets totalloss. Man lijkt niks te hebben maar baalt ontzettend van z'n fiets!
Foto bijvoegen lukt niet maar zn band is lek, wiel verbogen en in het frame zit een knik/scheur. Weg fiets... Maar wel heel blij dat hij er zelf goed vanaf gekomen lijkt.

Nu kijken of meneer gaat betalen (was een jonge man, Pools dus sprak alleen Engels.. gaat nog wat worden :-| )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven