Wandelen

30-09-2018 14:47 493 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is hier nog geen topic voor de wandelaars?

Ik ben zelf een fervent wandelaar. Bijna dagelijks loop ik, na mijn werk, een rondje van 7 km. Doorgaans in een tempo van rond de 6,5 km per uur.
Deels voor mijn lijf/lijn/conditie en deels om de werkstress weg te lopen. Gevoelsmatig loop ik mijn hoofd leeg.
In het weekend vind ik het lekker om grotere afstanden af te leggen tot zo'n 20 km per keer. Ik woon vlak bij zee en bos en dat loopt heerlijk ontspannend. Dan loop ik trouwens wel wat langzamer hoor.

Binnenkort ga ik een midweekje naar Duitsland om daar te gaan wandelen.

Zijn hier nog meer lopers/wandelaars? En waar loop jij dan? En hoe vaak, hoe ver, hoe hard?
Ik ben benieuwd!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het toch heerlijk om te wandelen... Na een lange tijd niet te hebben kunnen wandelen vanwege een flinke blessure ben ik weer helemaal 'terug'. Was even opbouwen maar inmiddels is mijn max afstand nu 16 km zonder al teveel last en het is zo heerlijk om weer in de natuur te kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed. Ik heb een paar events in het vooruitzicht alleen ik weet niet of het nog door zal gaan... Dan maar zelf wat korte wandelingen lopen.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag een mail gehad over de leiden marathon.
Die zou begin mei door gaan, uitgesteld naar november en nu helemaal niet meer.

Heb nu 3 opties gehad
Optie 1 de virtuele variant die binnen een bepaalde week moet zijn gelopen

Optie 2 een 50% korting bon voor volgend jaar. Waarbij ik mij af vraag of het dan wel door gaat.

Optie 3 een donatie aan de organisatie

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet blij ben met de opties. Want in die week dat ik de virtuele variant kan lopen heb ik een druk werk schema. En ik ben ook niet op conditie.

50% korting vind ik een lachertje want ik zie die tocht vokgend jaar mei ook nog niet door gaan en wat dan?

Doneren? Het is best wel een hoop geld en dat vind ik zonde.

Ik zou liever de medaille en route thuis gestuurd krijgen zodat ik hem op mijn eigen moment kan lopen.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Kater! Ik snap dat je alle drie de opties niet optimaal vind.

Ik hoor veel mensen die (vooral in het voorjaar) de routes zelf lopen maar ik vind dat niet vergelijkbaar. Het is de sfeer, de ontmoetingen onderweg, het feit dat je elkaar er doorheen sleept...

Ik vind bijv 5 km op het stand 'zomaar' niet zo veel aan maar bij een evenement vind ik het mooi. Zal ns kijken of er iets vermeld staat over t event dat wij zouden doen. Is ook al betaald.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Klopt moon-alisa

En daarbij ik woon erg mooi maar niet voor het wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Ben erg benieuwd wat 'mijn' event gaat doen. Het lijkt me sterk dat het nu nog doorgaat, maar of je geld terugkrijgt weet ik niet.

Vandaag een paddenstoelenwandeling met gids gedaan. Ik had echt geen idee hoe informatief dat kan zijn. Gids jonger dan ik, vol met verhalen. Ik heb nog foto's gemaakt maar foto's maken van paddenstoelen valt nog niet mee. Je krijgt de onderkant er niet altijd mooi op.

Het was 6,5 km maar was wel goed zo. Had niet veel langer gehoeven, op een gegeven moment heb je genoeg paddenstoelen gezien.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt super enthousiast over het wandelen. Het eerste weekend ben ik te hard van stapel gelopen (ik was echt ongetraind) en nu bouw ik rustig op, maar ga wel 3 keer per week er op uit.

De truc bij mij is dat ik hele mooie wandelroutes uitzoek. Stap ik ook gerust een uur voor in de auto.

Heb nu al een paar klompenpaden gewandeld. Zo handig, met een app en overal keurig aangegeven en zo mooi allemaal, echt platteland. Ook app van natuurmonumenten en dit weekend daarmee een wandeling in de Duinen bij Goeree gemaakt. Ook echt prachtig.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen. Ik heb een slecht richtingsgevoel en zelfs bij paaltjesroutes wil ik nog wel eens een paaltje missen. En gisteren was mijn telefoon leeg (moest na de route nog een stukje naar de bus) dus dat was ook bijna een probleem.

Eens kijken of hier klompenpaden in de buurt zijn.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
12-10-2020 21:43
En gisteren was mijn telefoon leeg (moest na de route nog een stukje naar de bus) dus dat was ook bijna een probleem.

Ik neem altijd een powerbank mee in de rugtas met wandelen, vooral omdat ik ook bang ben dat de batterij leeg raakt, zo een vaart zal het vast niet lopen maar kan gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Hi, hier ook iemand die zich inmiddels wel een wandelaar kan noemen. Onze hond is nu ruim 1 jaar en vorig jaar ben ik dus begonnen met wandelen. Omdat hij een pup was en niet meteen urenlang mocht wandelen hebben we het samen opgebouwd.
Inmiddels wandel ik zeker drie uur per dag waarvan zeker twee keer in het bos. Ik woon bij de Utrechtse Heuvelrug dus bossen zat.

Ik krijg binnenkort wel zooltjes want had vorig jaar last van hielsppoor en deze zomer shin splint. Hopelijk helpen de zooltjes hier ook wat bij.

Naast het wandelen met de hond wandel ik al een paar jaar een avond in de week met een vriendin. Een normale dag zet ik ongeveer 14.000 tot 18.000 stappen, op mijn wandelavond raak ik soms de 22.000 aan. Dit is via de stappenteller op mijn telefoon, die draag ik alleen als ik buiten wandel en niet binnenshuis. Ik had eigenlijk gehoopt dat ik er ook lekker van zou afvallen maar helaas...
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
louise1 schreef:
16-10-2020 12:31
Hi, hier ook iemand die zich inmiddels wel een wandelaar kan noemen. Onze hond is nu ruim 1 jaar en vorig jaar ben ik dus begonnen met wandelen. Omdat hij een pup was en niet meteen urenlang mocht wandelen hebben we het samen opgebouwd.
Inmiddels wandel ik zeker drie uur per dag waarvan zeker twee keer in het bos. Ik woon bij de Utrechtse Heuvelrug dus bossen zat.

Ik krijg binnenkort wel zooltjes want had vorig jaar last van hielsppoor en deze zomer shin splint. Hopelijk helpen de zooltjes hier ook wat bij.

Naast het wandelen met de hond wandel ik al een paar jaar een avond in de week met een vriendin. Een normale dag zet ik ongeveer 14.000 tot 18.000 stappen, op mijn wandelavond raak ik soms de 22.000 aan. Dit is via de stappenteller op mijn telefoon, die draag ik alleen als ik buiten wandel en niet binnenshuis. Ik had eigenlijk gehoopt dat ik er ook lekker van zou afvallen maar helaas...
loop je dan s avonds ook door het bos? ben wel eens gevallen toen ik struikelde over boomwortel in de schemering
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
16-10-2020 12:38
loop je dan s avonds ook door het bos? ben wel eens gevallen toen ik struikelde over boomwortel in de schemering
Dat wordt steeds lastiger, avonds in het bos. Ik ga nu dus twee keer overdag in het bos en avonds een lange ronde in of om het dorp heen. Nadeel daarvan is dat de hond niet los mag en ik dus niet zo lekker kan doorlopen aangezien hij graag snuffelt en natuurlijk ook nog zijn behoefte moet doen. Ik kijk nu al uit naar volgende lente en zomer ;-)
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
De laatste weken heb ik niet te veel gewandeld. Dit komt omdat ik een levensveranderende diagnose heb gekregen waardoor ik nog niet zo goed durf. Ook zijn mijn wandelschoenen versleten en voel ik mij niet echt op mijn gemak door uitgebreid nieuwe schoenen te passen nu met corona.

Maar als ik er wel een keer een kilometer of 5 tussen uit ga voel ik mij wel voldaan en trots dat ik het heb gered. Voorheen liep ik gerust 20 tot 25 kilometer.
Dat klinkt heftig/ernstig anoniem_pje_x
Ik hoop dat het je lukt om met enige regelmaat fijne en ontspannende wandelingen van 5 km te maken.

Ik wandel vooral in de weekenden. Ik heb meerdere mensen met wie ik 1 op 1 eens per week of twee/drie weken een wandelafspraak heb staan. En nu de scholen weer open gaan wandel ik ook op woensdagochtend samen met mijn man. Die wandelingen zijn allemaal op de Veluwe waar ik woon op verschillende plekken. Daarnaast probeer ik mezelf aan te wennen om elke dag even een ommetje te doen.

Vandaag een route van 9km in het paleispark gelopen met mijn oom. Heb er echt van genoten. Ben weer helemaal opgefrist.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop ook voornamelijk in het weekend. Loop veel met een goede vriend, ik durf dan ook wat verder weg in de wetenschap dat ik niet alleen ben en met iemand loop die inmiddels weet wat hij met lage en hoge bloedglucoses aanmoet.

Heb straks een rondje van 4 km op de planning staan om even lekker uit te waaien.
Gisteren met mijn man dezelfde route van 9km weer gewandeld. Echt prachtig met de sneeuw. Uiteindelijk gisteren zo’n 20.000 stappen gezet.

Vandaag alleen functioneel gewandeld: van school naar huis en even naar de supermarkt om het glas weg te brengen enzo, uiteindelijk zo’n 10.000 stappen gezet.
Vandaag samen met mijn man een route van 13,5 km gelopen. Mooie wandeling, maar net te ver om nog comfortabel te voelen. Daarnaast nog onze oudste zoon lopend van school afgehaald waardoor ik vandaag op zo’n 20 km uitkom dat ik heb gelopen. Nu zit ik lekker op de bank voor het kacheltje met zo dadelijk weer een mooi boek.
Gisteren had ik tamelijk wat spierpijn maar na een nachtje slapen ging het een stuk beter. Vandaag een paar korte stukjes gelopen, ook een stukje door het kroondomein wat werkelijk prachtig was. In totaal zo’n 13.000 stappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven