Wandelen

30-09-2018 14:47 493 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is hier nog geen topic voor de wandelaars?

Ik ben zelf een fervent wandelaar. Bijna dagelijks loop ik, na mijn werk, een rondje van 7 km. Doorgaans in een tempo van rond de 6,5 km per uur.
Deels voor mijn lijf/lijn/conditie en deels om de werkstress weg te lopen. Gevoelsmatig loop ik mijn hoofd leeg.
In het weekend vind ik het lekker om grotere afstanden af te leggen tot zo'n 20 km per keer. Ik woon vlak bij zee en bos en dat loopt heerlijk ontspannend. Dan loop ik trouwens wel wat langzamer hoor.

Binnenkort ga ik een midweekje naar Duitsland om daar te gaan wandelen.

Zijn hier nog meer lopers/wandelaars? En waar loop jij dan? En hoe vaak, hoe ver, hoe hard?
Ik ben benieuwd!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt wel heel erg mooi!

Ik dacht, probeer m eens andersom. Vorige keer was het laatste stuk van de noordroute, dag 2, erg zwaar. Zowel mijn wandelmaatje als ik zaten er doorheen bij het vakantiepark. Zijn om de zoveel meter bij zo'n huisje gaan zitten, haha. Dat is het laatste stukje. Het was de eerste keer met zijn tweeën wandelen en we kwamen er wel achter dat we goed gezelschap zijn voor elkaar. Geen gekibbel oid omdat we er beiden klaar mee waren. En na de finish gezellig wat gedronken.

Ik vind het vooral leuk om te zien dat de vegetatie in de duinen zo verschilt per stuk. Ik dacht altijd 'duinen zijn duinen' en dat ik daar ook niet zo veel aan vond. Maar op dat traject heb je zoveel verschillende stukken, dat is mooi!
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand nog een tip voor een redelijk betrouwbare app? Endomondo neemt niet altijd alle bospaden mee, met als gevolg dat er een streep van gemaakt wordt. Dit geld trouwenz ook voor asfalt wegen, daar snijd hij hoekjes af.
anoniem_pje_x schreef:
15-01-2020 20:20
Heeft iemand nog een tip voor een redelijk betrouwbare app? Endomondo neemt niet altijd alle bospaden mee, met als gevolg dat er een streep van gemaakt wordt. Dit geld trouwenz ook voor asfalt wegen, daar snijd hij hoekjes af.
Dat ligt niet aan je app, maar aan je telefoon. De apps die je gebruikt werken op de gps van je telefoon. Hoe beter de gps op je telefoon is, hoe beter de apps werken.
Pepponi, wat een ontzettend mooi doel! :heart:
Ik werd getriggerd door de titel. In de maand januari loopt er een strava-challenge en ik ben overgehaald door een vriendin om hem samen te doen: 50km in de maand januari. Als ik dat zo lees, is dat voor jullie niet echt een uitdaging :rofl:

Maar goed, voor mij dus wel en ik vind het echt superlekker om te wandelen. Dus ik dacht, ik klik dit topic eens aan. Als ik blijf wandelen zal ik wat vaker meeschrijven. Zo'n tocht lijkt me gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Nandina, bij mij is soms de gewoonte van het wandelen weer helemaal weg... dan loop ik echt geen 50 km in een maand.

Ik heb me (een tijd geleden al) opgegeven om zaterdag 25 km te lopen. Ook nog een flinke reistijd. Heb m stiekem in mijn hoofd al 100 x afgezegd. Maarja ik kan t ook gewoon proberen. We doen onderweg wel een plaats aan waar openbaar vervoer rijdt. Mocht ik echt niet in vorm zijn....
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!
Ik ben voornemens om komende zomer de vierdaagse in Nijmegen te gaan lopen. Dus er moet ook getraind gaan worden. Wat is een handige website om wandelingen mee te plannen? En welke wandelingen zijn echt de moeite waard?
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Op wandel.nl kun je georganiseerde tochten opzoeken. Maar je kunt ook zelf gaan lopen, dan zijn bijvoorbeeld NS-wandelingen leuk om te doen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip van de gps, ik heb een instelling aangepast en het lijkt nu goed te werken.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weer even een berichtje van mij.
Het wandelen is er de afgelopen maanden bij mij niet van gekomen, ik had er letterlijk de energie niet meer voor. En daar baalde ik van want juist door te wandelen krijg ik energie en loop ik mijn hoofd leeg.

Sinds vorige week zit ik thuis met een burnout 😭. Ik wist ergens wel dat het er aan zat te komen maar ik wilde er niet aan toegeven. Vorige week ging m'n lampje uit en ik kon echt niet meer.

En nu wandel ik weer, elke dag een uurtje. Snelheid is nu even niet van belang, afstand ook niet. Ik moet proberen weer te ontspannen en dat lukt me het beste met lopen.
Gewoon een uur lopen door het bos, hoofd leegmaken en soms even stoppen en luisteren naar de vogeltjes.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Da's balen Pipo! Maar inderdaad, ook (juist) met een burnout is wandelen goed voor je. Rustig aan, sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat balen pipo sterkte met het herstel.

Hier ingeschreven voor de 21km van Leiden in mei. En wil nog meer leuke tochten doen. Maar dan moet het lichaam wel mee werken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me ingeschreven voor de volledige (wandel)marathon in Leiden. Dat is meteen een mooie training voor de Vierdaagse.
Afgelopen vrijdag heb ik 30 km gelopen, en dat ging goed.
Alle reacties Link kopieren
Stoer Trotter.

Ga jij ook de wandeling bij kijkduin doen? De duinenmars?
Alle reacties Link kopieren
Nee,, ik heb nu nog geeen plannen van in ieder geval. Ik heb me wel al ingeschreven voor de Rode Kruis Bloesemtocht, die is een paar weken later.
trotter wijzigde dit bericht op 25-02-2020 07:07
1.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bloesemtocht sla ik dit jaar denk ik over. Even kijken wat het aanbod is dat weekend.
To trapt af: ik heb net een paar nieuwe Hanwags gekocht. Omwille van mijn gezondheid wil ik wat meer in beweging komen, en wandelen leek me wel een mooie (laagdrempelige) manier.
Ik las iets over een Pelgrimsroute rond Nijmegen, dus misschien zou dat ook meteen een goed doel kunnen zijn om naar toe te werken.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic! Ik ben helemaal enthousiast. :hyper:

Door de hele COVID situatie ben ik ook het wandelen weer gaan oppakken. Vroeger wandelde ik veel, maar een paar jaar geleden verhuisde ik naar een tropisch land waardoor wandelen er even niet meer in zat (i.v.m. de hoge temperaturen). Recent ben ik weer terug verhuisd naar Europa (niet naar Nederland, maar het land heeft wel hetzelfde klimaat) en ben ik weer begonnen. Ik ben dus weer aan het opbouwen.

Toevallig heb ik afgelopen week voor het eerst weer een wandeling gemaakt, van ruim 7 km en dit was goed vol te houden. Verder loop ik vaak in de omgeving van mijn huis, dagelijks zo'n 3-5 km, een klein rondje. Ik hoop binnenkort een lange wandeling te gaan maken, want er zijn opties genoeg hier in de buurt.

Qua kleding, ik heb anderhalve week terug nieuwe schoenen aangeschaft (kon eindelijk weer passen in de winkel), hiking boots, high rise, waterproof. Ze zitten als pantoffeltjes. Verder draag ik met het warme weer alleen een sporthemdje. Ik draag nu tijdelijk sportleggings met wandelen, maar ben wel op zoek naar goede broeken (iemand tips?). Ik zit te wachten op mijn bestelling van een goede lichtgewicht regenjas, een korte wandelbroek, een hiking rugzak en een licht heuptasje voor de korte wandelingen.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ja die regenjas is wel een ding. Gisteren bij een bekende outdoorwinkel geweest, maar die dingen waren ver over de 100 euro in de koopjeshoek. Na de aanschaf van een paar nieuwe schoenen kan dat er even niet meer uit hoor. Nu maar een paar van die plastic poncho's gekocht voor nood, hoewel ik dat weer moeilijk kan rijmen met mijn principes. Maar ja, je moet toch iets.
Ik vind goede broeken iets heel persoonlijks. Ik loop nu nog zulke korte afstanden dat dit nog best te doen is in een spijkerbroek, maar dat zal (hoop ik!) snel veranderen.
Op internet kwam ik wel wandelrokjes tegen, dat lijkt mij ook interessant.
Alle reacties Link kopieren
Ik wandel ook, paar keer per week, maar zelden meer dan 3/4/5 km vanwege hielspoor. Dit gaat zonder klachten, meer voel ik.
Meestal loop ik op mijn gewone dagelijkse sneakers met mijn steunzolen erin al trek ik tegenwoordig ook vaak mijn sportschoenen aan die zitten net iets fijner.
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
12-07-2020 09:19
Ik vind goede broeken iets heel persoonlijks. Ik loop nu nog zulke korte afstanden dat dit nog best te doen is in een spijkerbroek, maar dat zal (hoop ik!) snel veranderen.
Op internet kwam ik wel wandelrokjes tegen, dat lijkt mij ook interessant.
Ik heb ook mijn gewone spijkerbroek aan. Loop te korte afstanden om er speciale kleding voor aan te schaffen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben recent ook weer aan het wandelen, voor om wat meer in beweging te komen en het is inderdaad heel laagdrempelig. Waar ik woon sta ik binnen 2 minuten tussen de weilanden. Ik ben behoorlijk te zwaar maar daar wordt wel aan gewerkt. Het lopen gaat steeds beter. Waar ik eerst nog moe was na 2 km, loop ik er nu 5 met gemak. Ik loop minimaal 4 keer per week nu dus 5 km maar ik ga dit verder opbouwen de komende tijd. Ik vind het wel lekker ontspannen, ff tijd om een beetje na te denken onderweg :)
Alle reacties Link kopieren
Ik wandel ook graag. Afgelopen 3 maanden weinig gewandeld door omstandigheden. Gisteren heb ik voor het eerst voor weer een klein rondje van 6,5 km gelopen.
Ik wandel gewoon in mijn spijkerbroek of, als het warm is, in mijn korte broek. En op m'n Doc Martens. Daar passen mijn steunzolen goed in en geven me extra stevigheid bij mijn enkels. Ik zwik daar nogal eens doorheen. Bij tochtjes van >10 km neem ik een rugzakje mee voor 2 flesjes water en pleisters voor het geval ik een blaar ontwikkel.

2 Jaar geleden heb ik dure Meindls aangeschaft maar ik kan er niet op lopen, krijg elke keer blaren.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu gewoon sportschoenen aan, die zitten erg lekker en geven genoeg steun. Wellicht dat ik betere schoenen ga kopen als het me lukt echt 15km en meer te lopen en ik er dan nog plezier in heb. Ik draag er ook een gewone sportbroek bij, vind ik fijner dan een spijkerbroek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven