Wandelschoenen

06-05-2020 04:00 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik ben voor mijn moeder op zoek naar goede, betaalbare en ook leuk uitziende wandelschoenen. Nu ben ik zelf een beetje verdwaald na al het googlen dus hoop dat jullie tips hebben. Ik kijk zelf vooral naar de meer ‘bekende’ merken als Nike, Adidas etc., maar misschien zijn er betere merken die ik zelf niet ken. Ze heeft slechte knieën, dus goede schoenen zijn essentieel. Ze heeft onlangs zelf de Nike tanjun gehaald, maar deze vindt ze toch niet fijn. Werd haar geadviseerd in de winkel. Ik wil het als een kado halen, vandaar dat ik haar niet naar de winkel (weer) kan laten gaan en het zo probeer. Budget is max. 60 euro.
Ze wandelt ongeveer 1, soms 2, uur op een dag. Daarnaast werkt ze als winkelmedewerker, dus daardoor ook veel aan het lopen.
Dank alvast!
Ik wandel op Panamajack, splinternieuw gekocht bij een tweedehandszaak voor 18 euro. Het zakje schoenpoets zat erbij. Ik wist niet wat ik zag. Dus misschien kun je in zo'n winkel kijken. Kijk op MP, Plutosport, Bever heeft sale.

Koop wel goede wandelsokken, voor haar hielen. Het merk Falke, ook prijzig maar ze zitten heerlijk. Spullen voor de buitensport zijn duur maar je doet er jarenlang mee.
Ik zou naar de Scapino gaan met dat budget.
https://www.scapino.nl/sport/schoenen/w ... 0producten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze

https://www.zalando.nl/reebok-work-n-cu ... lsrc=aw.ds

Vind ze erg fijn. Heb een brede voet.
Ik wandel veel en heb pas een paar Asics gekocht, iets met een duo zool dempers. Hier kun je ook mee hardlopen.

Wat is het verschil met een echte wandelschoen? Kan me voorstellen dat dit in de bergen te weinig sterk is, maar dit kan toch wel voor gewoon een wandeling langs het strand of door de duinen?
Alle reacties Link kopieren
RocketScienceFiction schreef:
06-05-2020 09:58
Wat is het verschil met een echte wandelschoen?

De vorm van de zool en de mate van demping. Als je lange afstanden wandelt op hardloopschoenen kun je een branderig gevoel onder de bal van je voet krijgen. En zeker als de moeder van TO toch al bekend is met voetproblemen moet ze niet maar wat aanklooien met schoenen die niet bedoeld zijn om lange afstanden op te wandelen. Eén keer investeren in een goed paar wandelschoenen kan jarenlange problemen voorkomen.
Trotter schreef:
06-05-2020 10:21
De vorm van de zool en de mate van demping. Als je lange afstanden wandelt op hardloopschoenen kun je een branderig gevoel onder de bal van je voet krijgen. En zeker als de moeder van TO toch al bekend is met voetproblemen moet ze niet maar wat aanklooien met schoenen die niet bedoeld zijn om lange afstanden op te wandelen. Eén keer investeren in een goed paar wandelschoenen kan jarenlange problemen voorkomen.

Is ook eigen interesse. Kom hier graag voor dit soort kennis. Geïnvesteerd heb ik wel, de schoenen waren 110 euro. Heb vroeger veel hard gelopen en wil dat weer oppakken. Blijft alleen vooralsnog bij wandelen. Liep eerst op dr. Martens.

Dat je aan schoenen aandacht moet besteden is duidelijk, zeker als je al problemen hebt. Het is de investering wat mij betreft waard. Problemen met knieën is rotter.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
06-05-2020 08:57
Ik heb de hele zwarte en die vind ik prima onopvallend :)
Die van mij ook, maar ze zijn lomp groot (komt deels ook door mijn maat) en die hielen zijn iets verhoogt en verbreed. Ik ben gewoon geen fan van de look, maar ja toch aangetrokken en ik liep op wolken, dus dan gaat comfort boven looks mbt werk.
Alle reacties Link kopieren
PattyJupiter schreef:
06-05-2020 09:47
Ik zou naar de Scapino gaan met dat budget.
https://www.scapino.nl/sport/schoenen/w ... 0producten

Ik heb deze ook gehad, vond ze vrij zwaar. En omdat de moeder van TO ze ook in de winkel waar ze werkt wil dragen, is dit soort schoenen misschien niet geschikt voor beide doeleinden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijne tips allemaal dankjewel! De meeste merken waren voor mij ook niet bekend. Ik ga even rondkijken en zal haar deze tips meegeven zodat zij dat zelf niet hoeft te doen. Misschien samen een trip maken naar de decathlon en anders ene kadobon. Het is inderdaad misschien niet heel handig dat ik het voor haar uitzoek.
Alle reacties Link kopieren
Lief dat je wandelschoenen wilt kopen voor je moeder!

Maar de schoenen uit je openingspost zijn écht geen wandelschoenen, dat zijn gewoon alledaagse sneakers. Deze hebben te weinig steun. Ik wil je aanrader om naar een goede winkel te gaan, bijvoorbeeld De Bever of een andere outdoorwinkel.

Decathlon werd genoemd, die past goed in je budget maar heeft wel mindere kwaliteit. Voor wandelschoenen is je budget wel erg laag, wandelschoenen zijn duur. Maar ze gaan vaak ook erg lang mee, en daarom de aanschafprijs wel waard. Ik loop al 10 jaar op mijn Hanwags. Het wordt nu wel tijd voor nieuwe! Ik zit zelf nu te kijken naar merken als Keen, The North Face, Mammut, Salomon en Adidas (Terrex). Dat zijn want minder grote schoenen dan de klassieke wandelschoen.
De Columbiaschoenen van Bever zijn van goede kwaliteit en ze kosten tussen de 50 en 60 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze asics:
https://www.asics.com/nl/nl-nl/gel-miss ... xgQAvD_BwE
Het zijn echte wandelschoenen, stevig maar toch comfortabel. Ik heb lastige voeten maar hier kan ik echt kilometers op maken ook de podotherapeut keurde ze goed.
De meeate nikes, adidas en skechers zijn sneakers en zijn te slap, een echte wandelschoen is veel steviger.
Alle reacties Link kopieren
Skippy85 schreef:
06-05-2020 14:46
Ik loop al 10 jaar op mijn Hanwags. Het wordt nu wel tijd voor nieuwe! Ik zit zelf nu te kijken naar merken als Keen, The North Face, Mammut, Salomon en Adidas (Terrex). Dat zijn want minder grote schoenen dan de klassieke wandelschoen.
Als je weer 10 jaar met je schoenen wilt doen zou ik niet de schoenen kiezen die je geopperd hebt. Deze slijten echt een stuk sneller dan Lowa/Meindl/Hanwag. De zool is doorgaans zachter (slijt sneller), kunnen überhaupt niet verzoold worden en hebben een synthetisch bovenwerk ipv een lederen bovenwerk.
Ja, ze zijn lichter en minder kolossaal, maar ze zijn ook minder duurzaam!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven