Wat eten na het wandelen?

06-01-2019 10:04 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het nieuwe jaar is weer begonnen en aangezien ik te zwaar ben was mijn goede voornemen weer eens om af te gaan vallen. Dat doe ik door gezond te eten, niet of minder te snoepen en meer te bewegen. Ben geen sportschooltype dus ik ben aan de wandel gegaan. Ik maak dan een flinke ronde van zo'n 8 km in 1 uur en 15/20 minuten. Als ik dan thuis kom pak ik een kop koffie en stukje pure chocolade en dan daarna een keer eten... alleen nu merk ik de laatste tijd dat ik ongeveer 1 tot 2 uur na mn wandelen ontzettende honger/trek krijg en alles wat ik dan eet verzadigd niet meer. Blijf honger houden. Nu weet ik dat na lichamelijke inspanning je beter iets eiwitrijks of banaan oid kunt eten direct na het sporten. Nu weet ik wel dat wandelen geen zware inspanning is maar blijkbaar vergt het wel wat van mijn lichaam. Kan iemand me tips of ervaringsadvies geven wat ik hiermee het beste kan doen? Ik heb de afgelopen 5 dagen elke dag 8 km gewandeld.
huurvrouwtje schreef:
06-01-2019 10:31
Ik reageer op het feit dat jij zei dat het nergens op slaat die eiwitshakes ze slaan wel degelijk ergens op en leg je uit waarom.... Daarbij wilt TO afvallen en dan kan zn shake ontzettend veel helpen.. want als ik zie wat ze eet dan en als zij alleen maar wandelt gaat t erg lang duren voor ze wat afvalt. Overigens zn die shakes echt niet meer zo duur.. in elk geval veel goedkoper dan die slechte optimel.. hahah
Ze slaan nergens op, tenzij je graag veel geld wil uitgeven aan onzinnige dingen. Kenmerk van een eiwitshake is dat het eiwitten bevat. De samenstelling van die eiwitten is niet anders dan eiwitten uit bijvoorbeeld een bak kwark of een stuk vlees. Met zes keer sporten in de week heb je trouwens nog helemaal geen aanvulling van eiwitten nodig. In Nederland eten de meeste mensen te veel eiwit. Te veel eiwitten is een enorme belasting voor je nieren en je lever dus onschuldig is het ook niet
huurvrouwtje schreef:
06-01-2019 10:33
je zit weer in je negatieve bubbel... wens je een fijne dag toe!
Ik snap dat realisme voor jou voelt als negativiteit. Dat kan je echt niet bij een ander neerleggen
Alle reacties Link kopieren
Optimel is inderdaad niet zo ongezond. Yoghurt/kwark zonder toevoeging is net iets beter maar optimel is best ok (zie etiket) . Ik drink het af en toe weleens bij de lunch.

Eiwit shakes slaan in relatie tot hoe TO beweegt en denkt over gezond eten echt als een tang op een varken. Ik zou eerst de voeding een beetje aanpakken met normale voeding want zij eet bijna alleen maar brood, bami, pasta, crackers, fruit, snoep en koek. Allemaal snelle koolhydraten met weinig voedingswaarde waar je in no-time weer trekt van krijgt en waar je dik van wordt in deze samenstelling.

Ik vermoed ook dat je gewicht voornamelijk op je buik zit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Chocolade blijft natuurlijk ook gewoon snoep ook al is het 70%
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
06-01-2019 10:41
Chocolade blijft natuurlijk ook gewoon snoep ook al is het 70%
Het is wel erg lekker :-D
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
06-01-2019 10:41
Chocolade blijft natuurlijk ook gewoon snoep ook al is het 70%

Klopt idd.
Ik geniet dan van een heel klein stukje 's avonds bij de koffie. Afgewogen: 10 gram.
viva-amber schreef:
06-01-2019 10:43
Het is wel erg lekker :-D
Ik heb liever melk van een uitstekende kwaliteit, gevuld met praline
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je niet naar de sportschool?
Zeggen dat je geen sportschooltype bent is zo'n lulsmoes.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Mamaatje2 schreef:
06-01-2019 10:44
Klopt idd.
Ik geniet dan van een heel klein stukje 's avonds bij de koffie. Afgewogen: 10 gram.
Ik ook neem soms 2 blokjes in de avond.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
06-01-2019 10:44
Ik heb liever melk van een uitstekende kwaliteit, gevuld met praline

Ja dat vond ik ook eerst heel lekker maar sinds ik puur eet vind ik melk lang niet meer zo lekker. Veel te zoet!
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
06-01-2019 10:44
Waarom ga je niet naar de sportschool?
Zeggen dat je geen sportschooltype bent is zo'n lulsmoes.
Ik vind het ook niet meer zo leuk en train liever thuis.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
06-01-2019 10:44
Waarom ga je niet naar de sportschool?
Zeggen dat je geen sportschooltype bent is zo'n lulsmoes.


Ben liever buiten in beweging. Tis gewoon echt niet mijn ding.
Mamaatje2 schreef:
06-01-2019 10:45
Ja dat vond ik ook eerst heel lekker maar sinds ik puur eet vind ik melk lang niet meer zo lekker. Veel te zoet!
Ligt aan de bonbon in kwestie
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
06-01-2019 10:44
Waarom ga je niet naar de sportschool?
Zeggen dat je geen sportschooltype bent is zo'n lulsmoes.
Sportschool is ten eerste al veel herrie, lees ergernis.
Daarnaast kan wandelen enorm helpen met afvallen, als je consequent iedere dag anderhalf uur gaar wandelen waarbij je de hartslag richting 100 krijgt, en je voeding gelijk laat, ga je gegarandeerd afvallen,

Als TO voeding iets aanpast zal het nog sneller gaan.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
06-01-2019 10:50
Sportschool is ten eerste al veel herrie, lees ergernis.

Dit dus idd. Tis niet dat ik het nooit geprobeerd heb maar pfff nee, niks voor mij.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
06-01-2019 10:44
Waarom ga je niet naar de sportschool?
Zeggen dat je geen sportschooltype bent is zo'n lulsmoes.
Ik ben nu toch echt heel erg benieuwd naar de reden waarom dit een lulsmoes is.

Ik wandel ook en heb gesport op de sportschool. En ik vond en vind het helemaal niks, zo'n sportschool. Laat mij maar bewegen door dagelijks te lopen.

Maar goed Calvijn, enlighten me!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Wandelen is een prima beweging TO, hartstikke goed dat je dat bent gaan doen. Met een kilometer wandelen verbrand je net zoveel als met een kilometer hardlopen. Je doet er alleen wat langer over. Vijf kwartier wandelen meerdere keren per week is genoeg beweging.
Met 8 km wandelen verbrand je ongeveer 400 kcal. Dit moet je vooral niet direct met eten aanvullen, dat schiet niet op. Ik vind het water drinken wel een tip: als je trek hebt eerst een glas water nemen en een kwartier wachten. Heb je dan nog steeds trek, dan neem je snoeptomaatjes of een halve komkommer of een paar worteltjes of zo.
S-Meds schreef:
06-01-2019 10:17
Niks eten zoveel verbrand je niet in dat uur
Maar in zijn geheel genomen verbandt ze toch wel meer dan als je op de bank zat met dat stukje chocolade?
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
06-01-2019 10:56
Wandelen is een prima beweging TO, hartstikke goed dat je dat bent gaan doen. Met een kilometer wandelen verbrand je net zoveel als met een kilometer hardlopen. Je doet er alleen wat langer over. Vijf kwartier wandelen meerdere keren per week is genoeg beweging.
Met 8 km wandelen verbrand je ongeveer 400 kcal. Dit moet je vooral niet direct met eten aanvullen, dat schiet niet op. Ik vind het water drinken wel een tip: als je trek hebt eerst een glas water nemen en een kwartier wachten. Heb je dan nog steeds trek, dan neem je snoeptomaatjes of een halve komkommer of een paar worteltjes of zo.

Thanks Marana! :heart:
Alle reacties Link kopieren
ik heb dat vooral in het begin als ik meer beweeg/sport die trek naar iets onmiddellijk erna.

dat ijkt wel te minderen bij mij als ik meer beweeg .

ook geeft gezonder eten algemeen minder zin om te eten vind ik .
Als ik veel ongezonder dingen eet heb ik erna ook veel trek naar zulk eten .
Veel gezond eten geeft me veel minder trek naar ongezond eten.

hetzelfde met frisdrank , veel fris drinken en ik heb er nood aan zo lijkt maar een maand geen fris drinken en heb er eigenlijk geen zin meer in.
Alle reacties Link kopieren
Mamaatje2 schreef:
06-01-2019 10:46
Ben liever buiten in beweging. Tis gewoon echt niet mijn ding.
Ik combineert het.
3x in de week cardio en kracht en daarnaast loop ik zoveel mogelijk
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat de truc zit in timing, dus je maaltijd plannen na het wandelen.

Brood is trouwens prima, in volkorenbrood zit per 100 gram meer eiwitten dan in yoghurt of kwark, en zeker als je ook kaas en vlees eet heb je heus genoeg proteïne. Voor een voller gevoel kan water en groenten je helpen. Mijn gezonde favoriet voor tussendoor is een puntpaprika met hüttenkäse, peper en zout (echte favoriet is melkchocolade maar dat is voor dit doel niet zo geschikt).
tyche wijzigde dit bericht op 06-01-2019 11:16
9.96% gewijzigd
What a nuanced anxiety
calvijn1 schreef:
06-01-2019 11:10
Ik combineert het.
3x in de week cardio en kracht en daarnaast loop ik zoveel mogelijk
En TO dus niet.
Fijn dat dat voor jou werkt, maar dat hoeft niet de standaard te zijn toch?
Marana-- schreef:
06-01-2019 10:56
Wandelen is een prima beweging TO, hartstikke goed dat je dat bent gaan doen. Met een kilometer wandelen verbrand je net zoveel als met een kilometer hardlopen. Je doet er alleen wat langer over. Vijf kwartier wandelen meerdere keren per week is genoeg beweging.
Met 8 km wandelen verbrand je ongeveer 400 kcal.
Dit moet je vooral niet direct met eten aanvullen, dat schiet niet op. Ik vind het water drinken wel een tip: als je trek hebt eerst een glas water nemen en een kwartier wachten. Heb je dan nog steeds trek, dan neem je snoeptomaatjes of een halve komkommer of een paar worteltjes of zo.
Jij misschien maar ik niet. Ik draag een Fitbit, voor mij zijn dat maar 325 calorieën.

Is afhankelijk van je leeftijd, je conditie, je gewicht.

Ik, 50 jaar oud, gewicht 64 kg. Redelijke conditie, gebruik dus maar 325.
Andersom schreef:
06-01-2019 11:15
Jij misschien maar ik niet. Ik draag een Fitbit, voor mij zijn dat maar 325 calorieën.

Is afhankelijk van je leeftijd, je conditie, je gewicht.

Ik, 50 jaar oud, gewicht 64 kg. Redelijke conditie, gebruik dus maar 325.
Ik wilde net zeggen: hoe kan iemand hier nou 400 calorieën noemen, terwijl we geen idee hebben van gewicht en wat voor inspanning het voor TO is? Mensen rekenen zichzelf snel rijk met calorieën verbranden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven