Wat eten na het wandelen?

06-01-2019 10:04 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het nieuwe jaar is weer begonnen en aangezien ik te zwaar ben was mijn goede voornemen weer eens om af te gaan vallen. Dat doe ik door gezond te eten, niet of minder te snoepen en meer te bewegen. Ben geen sportschooltype dus ik ben aan de wandel gegaan. Ik maak dan een flinke ronde van zo'n 8 km in 1 uur en 15/20 minuten. Als ik dan thuis kom pak ik een kop koffie en stukje pure chocolade en dan daarna een keer eten... alleen nu merk ik de laatste tijd dat ik ongeveer 1 tot 2 uur na mn wandelen ontzettende honger/trek krijg en alles wat ik dan eet verzadigd niet meer. Blijf honger houden. Nu weet ik dat na lichamelijke inspanning je beter iets eiwitrijks of banaan oid kunt eten direct na het sporten. Nu weet ik wel dat wandelen geen zware inspanning is maar blijkbaar vergt het wel wat van mijn lichaam. Kan iemand me tips of ervaringsadvies geven wat ik hiermee het beste kan doen? Ik heb de afgelopen 5 dagen elke dag 8 km gewandeld.
Alle reacties Link kopieren
Het idee dat je je verzadigd moet voelen zou ik loslaten. Als je verder gewoon fatsoenlijk eet hoef je ook niets aan te vullen.
Alle reacties Link kopieren
huurvrouwtje schreef:
06-01-2019 10:27
dat vind jij.. ik sport 6 x in de week en behoud mijn spieropbouw, zorg dat ik geen honger meer heb... ik ga er heel lekker op en behoud zo mijn figuur :)
Er zit nog wel een heel groot verschil tussen wandelen en flink sporten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven