Welke sport doen jullie? Ik zoek inspiratie...

03-08-2018 11:02 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil (nou ja, móet...) gaan bewegen maar heb echt geen idee welke sport nou goed zou zijn voor mij.
Mijn grootste beperking: motivatie. Echt...ik lig liever een boek te lezen.

Ik zoek dus iets leuks. Wat als extraatje heeft dat ik dan beweeg. Het liefst het hele lijf in 1 keer, zodat ik geen aparte 'groepen' hoef te gaan trainen.
Een gewicht statisch op en neer doen is echt niks voor mij.
Al helemaal geen club waar verplichte gezelligheid de norm is, je bardiensten moet draaien en meer van dat soort ongein.
Hardlopen heb ik gedaan: maar daar ben ik zeer blessure gevoelig in.
Sportschool abonnement heb ik gehad, maar daar heb ik dus niks mee (geen groepslessen gedaan o.i.d., maar de apparaten beklommen)

Mijn vraag: wat doe jij en wat is daar nou zo leuk aan?
Alle reacties Link kopieren
Zelf vind ik hoepelen, thuis in de huiskamer, met een fitness hoepel leuk.
De eerder genoemde trampoline fitness klinkt ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je nog reageert TO, en goed bezig met skeeleren! De drempel is een stuk minder groot als je iets vindt wat je leuk vindt is mijn mening.

Dat je pijn krijgt in je scheenbeen is normaal, die spier wordt heel erg gebruikt bij skeeleren. Luister daar wel goed naar, dat is een nare plek voor een blessure.

Voor remmen ken ik 2 manieren.Bij beide manieren sta je niet in 1x stil maar dat kan ook niet.

Manier 1: 1 been horizontaal achter de andere zetten en die over de weg laten slepen. Al is deze manier af te raden omdat je wielen dan super snel afslijten.
https://www.youtube.com/watch?v=ucoolAeriio

En remmen met je voeten in een V, dit filmpje legt het goed uit:
https://www.youtube.com/watch?v=JzetQKqGO3A
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een sporthater. Ik vind echt alles shit aan sport, de sportschool en dat dan andere mensen in je personal space lopen te zweten en hijgen, de lelijke muziek, de felle kleuren, het geschreeuw, mensen en docenten die hun lichaam negeren en over grenzen gaan. Het mag van mij allemaal wel wat zachter. Het is zo in your face en de hele tijd.

Ik heb op een dag besloten om zoveel mogelijk de fiets te laten staan en te lopen. Alles onder de 2km loop ik en op een vrij pittig tempo. 10.000 stappen per dag haal ik dus makkelijk en volgens mijn fitbit ben ik vaak wel een uur per dag actief en hoor ik bij de groep met een gemiddelde tot goede conditie. Voor mij als notoire sporthater heel wat.

Qua gezondheid heb ik het nou wel getackled denk ik. Toch merk ik dat ik stijver begin te worden. Dus ik ben voor de afwisseling weer aan Yoga begonnen. Heeft iemand tips voor goede Yoga-filmpjes oid?

Verder ben ik ook gek op een beetje dansen in huis, stereo aan en gaan! Alles mag. Goede optie bij slecht weer. Het is zo ongeveer de enige beweging, naast wandelen en fietsen, waarbij ik het niet erg vind om mezelf moe te maken. Bij alle andere sporten denk ik als het lastig word: okay, laat maar. Vooral als er dan nog een instructeur naast me staat te gillen. Ik denk dan: doe het lekker zelf als je het zo belangrijk vindt.
Alle reacties Link kopieren
Nog een tip, die voor mij goed werkt maar misschien al gegeven is: een fithorloge! en elke dag minimum 10 000 stappen lopen.
Zoals iemand eerder al noemde: paardrijden (nou ja paardzitten in mijn geval) omdat dat zo leuk is dat het niet aanvoelt als sport. Gesponsord, gelukkig want het is best duur.
En dansen. Maar dan moet ik wel een vaste danspartner hebben. Vooral salsa is best vermoeiend maar voelt niet als sport. Een tijdje terug heb ik de PS3 van Kater gekregen, sindsdien heb ik Zuma erop. Best leuk! Nu ook een paar dans- en fitness spellen erbij. Dat kan gewoon in je eigen huiskamer, met de voorbeelden op tv. Voelt ook niet als sport.
Ook: wandelen met de honden. Dat is ook leuk van zichzelf en dus geen tegenzin oid.
Verder heb ik een wave (fitness telsel rage uit 2007, blijkbaar, later moonsurfing) en dat wiebelen is ook leuk met een leuk muziekje dat het ritme aangeeft.
Het helpt mij als ik niet eerst al ergens heen hoef, waar ik ook niet vol mee kan doen wegens lichamelijke klachten. En dan het idee dat iedereen zomaar de pasjes na kan doen (daar ben ik heel slecht in) behalve ik en veel fitter/strakker is dan ik.
Ik woon alleen, dus niemand die me hier ziet hupsen ;)

Trampoline springen lijkt me ook heel leuk, alleen die dingen kosten zo 400 euro... Iemand daar ervaring mee? (En zijn die dure nodig?)
Alle reacties Link kopieren
Als TO in de buurt van water woont kan ze misschien gaan SUPPen?

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Springtouwen :-D
Ik doe nu elke week yoga, volgende week ga ik een proefles kickfun doen, even alle frustraties etc africhten op zo'n boksbal :).
Bootcamp, dat zit ongeveer overal, kijk of je een keer een proefles kan nemen bij jou in de buurt.

Je sport lekker buiten in een groepje met trainer. Dus je wordt gemotiveerd.
Geen Stinksportschool en plakkerige apparaten!

Je hebt een fulltime body workout in een uur. Als je het 2 a 3x per week doet gaat je conditie en kracht met sprongen vooruit!

Ik was ook altijd blessure gevoelig met hardlopen, maar met bootcampen gaat het goed, zijn vaak ook maar korte stukjes.

En idd lekker skeeleren en straks eventueel schaatsen!
Alle reacties Link kopieren
Beachvolleybaltrainingen, fietsen, kickboks-achtige training zonder vechten (kick & fun). En bardiensten, verplicht scheidsrechteren, aanvoerder zijn, in het verenigingsbestuur, of wat dan ook, oh nee zeg, wil ik niet meer! Vroeger al teveel gedaan.

Beachvolleybal, wat zo leuk is?
- het is een spelletje dus voelt voor mij niet als 'ennnnn sport, en sport, en sport'.
- je kan aan niks anders denken want je moet op de bal letten, alle zorgen even van je af.
- gezelligheid en slapstick-situaties, veel lachen
- lekker buiten in de zomer (in de winter train ik in een hal), liefst in zilte zeelucht, prachtige zonsondergangen, en naderhand nog even zwemmen! I love it...
- goeie sfeer (ook als je eens aan een toernooitje meedoet), niet fanatiek en onsportief zoals bij 6x6 zaalvolleybal
- vrijblijvend, als ik een keer geen zin heb mist niemand me op de training. ik betaal geld, krijg training, (als ik zin heb nog wat drinken, anders niet), en weer naar huis, that's it.
- goed voor veel delen van je lijf

Fietsen:
- vrijblijvend, kan in je eentje of met vrienden, even een halfuurtje na het werk of urenlang een tocht maken, tot zelfs meerdaagse met bagage en logeren bijvoorbeeld bij Vrienden op de Fiets
- lekker buiten
- veel zien onderweg, steeds weer nieuwe stukken
- niet zo blessuregevoelig
- met goed plannen eindig je met wind mee
- het voelt stoer
- beetje mediteren of nadenken over van alles en nog wat

Kickboks / kick & fun (wij doen dat altijd in setjes van 2 in plaats van op een zak, dus ik stoot op de handschoenen van een maatje en trap tegen een kussen dat zij vasthoudt, en andersom... we doen ook serietjes waarbij je allebei volgens een vast patroon moet stoten en trappen, soms om en om... daardoor heeft het nog meer een spelelement en word ik fanatieker):
- helemaal afgemat worden, heel voldaan gevoel achteraf, veel buikspieroefeningen en armspieroefeningen tussendoor
- goed voor hele lijf, vooral ook voor core, en stoer gevoel tijdens trappen en stoten
- agressie en frustratie kwijt kunnen, hoofd echt helemaal leeg
- het maakt niet uit of je het 'niet goed kan', daar heeft niemand anders last van
- vrijblijvend, als ik geen zin heb ga ik niet en mist niemand me

Het is wel erg belangrijk dat je iets kiest wat je gewoon heel leuk vindt om te doen, en/of waar je achteraf een heel voldaan gevoel van krijgt. Anders ga je het nooit volhouden.
Maar geef een nieuwe sport ook even een kans, in het begin moeten je spieren nog wennen en zul je spierpijn hebben maar dat wordt na een paar weken / maanden al beter; en soms zal je echt eerst techniek en tactiek moeten leren voordat het leuker wordt, zoals bij balsporten of skaten ofzo.
Maar als je het gewoon echt stom vindt, hou er dan mee op en kies wat anders. Zo bleek na 6 maanden 2-3x per week hardlopen dat dat gewoon ECHT NIET mijn sport is, dus gestopt.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven