1 wc in huis voor gezin, gedoe altijd, oplossingen?

20-08-2019 18:58 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag iedereen

Ik ben net terug van een paar weken logeren bij mijn ouders die 2 toiletten in huis hebben en dat voelde als een 'luxe'. Geen rij voor de deur, geen stress als je buikpijn hebt en een ander moet heel erg dringend.
Vroeger hadden we altijd 2 toiletten in huis.
Nu ben ik weer thuis (flat) en deel 1 toilet met mijn kinderen van 10 en 12 jaar.
Ik merk dat dat echt een gedoe is
en stress geeft.
Vandaag had ik buikpijn en de kinderen moesten dringend naar de wc. Hup opstaan, laten gaan en weer terug.
Nu stel ik me voor dat we eens alle 3 met een flinke buikgriep zouden kunnen zitten. Dat lijkt me echt een probleem. Mijn dochter en ik hebben allebei hele lastige darmen en laatst ben ik maar naar de bibliotheek gegaan om daar naar de wc te kunnen. Dit is niet altijd een optie.
Toen ze wat jonger waren had ik een potje voor ze voor als de wc bezet was. Daar zijn ze nu ook te oud voor natuurlijk.
Maar hoe doen andere gezinnen het met 1 wc in huis? Wat als iedereen tegelijk aan de diarree zit, hoe los je dat op?
Nog nooit voorgekomen.
Maar wat een drama, wij waren vroeger met 5 en hadden maar 1 toilet, ja pech dan je moest bij tijd en wijle toch echt even wachten en we leven nog steeds
semmy1986 schreef:
20-08-2019 19:01
Nog nooit voorgekomen.
Maar wat een drama, wij waren vroeger met 5 en hadden maar 1 toilet, ja pech dan je moest bij tijd en wijle toch echt even wachten en we leven nog steeds

Jep, wij ook met 5 waarvan 1 met darmproblemen. Soms moest je wachten.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Aanvaarden dat het om de beurt is.

Genoeg huizen ook voor 4 of 5 personen waar maar 1 toilet is.

Plassen kan je in een extreem geval ook in de douche of in bad.
(Als je de boel nadien uitspoelt!)
Wij hebben er 2 maar hebben een gezin van 5. Nog nooit voorgekomen dat er meerdere tegelijk continue op de wc zaten met buikgriep. Je zou de douche als plan B bij nood kunnen gebruiken dan? Als t goed is is t dan dunne ontlasting hè :P

En anders een Dixie op t balkon! Lijkt mij wat overdreven maar als t jou rust geeft..
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Hoe lang zitten jullie dan op de wc? 5 minuten voor plassen en 10 minuten voor poepen lijkt me vrij gebruikelijk. Sowieso is het niet goed om te lang op de wc te blijven zitten.
Wij hadden vroeger met 5 ook 1 toilet waaronder eentje met blaas en darmproblemen. Mijn huidige huis heeft ook 1 toilet, tot nu toe geen probleem en wij hebben wel eens tegelijk buikgriep gehad.
Zet je kinderen op marktplaats.
Ben opgegroeid in een gezin van 9 en 1 toilet. En nu een gezin van 5 en 1 toilet en herken totaal niet waar je het over hebt.
Een gat in de tuin? ;-) :mrgreen:
Nou met mijn darmproblemen (prikkelbare darm) soms heel erg lang en dochter idem dito.
Balkon heb ik niet. Heb wel laatst een hele grote emmer uit de Action gehaald en in de douche gezet voor de zekerheid.
Maar de meeste mensen bij wie ik thuis kom hebben 2 wc's en zijn daar best ontspannen over. Terwijl ik nu merk dar 1 wc best gedoe geeft
Wij waren met 6 personen en moesten het met 1 toilet doen. Tja..
Ps geen tuin, anders had ik daar een emmer geplaatst
Hanaa schreef:
20-08-2019 19:09
Nou met mijn darmproblemen (prikkelbare darm) soms heel erg lang en dochter idem dito.
Balkon heb ik niet. Heb wel laatst een hele grote emmer uit de Action gehaald en in de douche gezet voor de zekerheid.
Maar de meeste mensen bij wie ik thuis kom hebben 2 wc's en zijn daar best ontspannen over. Terwijl ik nu merk dar 1 wc best gedoe geeft

Nou, simpel toch, dan ga je lekker verhuizen naar een huis met 2 wc's.
Maud*de*Braose schreef:
20-08-2019 19:08
Zet je kinderen op marktplaats.
Of op de kattenbak.

TO: Ik vind het echt een non-probleem. We hadden 1 toilet (apart van de badkamer) in een gezin met 7 waarvan 2 kinderen met chronische darmproblemen. Er is pas een 2de toilet gekomen toen mijn vader het in zijn vrouwenhuishouden beu was dat de badkamer ALTIJD bezet werd door pubermeiden die aan het tutten waren. Toen kwam er dus een tweede badkamer met toilet, exclusief voor de ouders.
oudblond wijzigde dit bericht op 20-08-2019 19:14
10.92% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Heb je een berging bij je flat? Dixie huren en daar neerzetten ;-D
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
.
anoniem_375127 wijzigde dit bericht op 25-09-2019 19:23
98.57% gewijzigd
Eerste wereldprobleem zeg..

Hier ook 1 toilet, 4 personen. Ook met twee kinderen met buikgriep was dat goed te doen. Hoefde ik ook maar 1 toilet 300x te ontsmetten per dag, i.p.v. 2.
I told you walking was idiotic.
Calamitycat schreef:
20-08-2019 19:11
Heb je een berging bij je flat? Dixie huren en daar neerzetten ;-D
Ik zou die Dixie dan eerder gelijk kopen.

Als je er jaren woont is dat waarschijnlijk goedkoper dan huren.
nerdopviva schreef:
20-08-2019 19:05
Hoe lang zitten jullie dan op de wc? 5 minuten voor plassen en 10 minuten voor poepen lijkt me vrij gebruikelijk. Sowieso is het niet goed om te lang op de wc te blijven zitten.
Mijn zoon met darm problemen zit wel lang op de wc. Dat is niet slecht maar nodig. En heel simpel, voordat hij gaat vraagt hij of er nog iemand moet plassen :lightbulb:
Plasemmer erbij voor de hoge nood.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
aloha66 schreef:
20-08-2019 19:13
Mijn zoon met darm problemen zit wel lang op de wc. Dat is niet slecht maar nodig. En heel simpel, voordat hij gaat vraagt hij of er nog iemand moet plassen :lightbulb:
Zo ging dat in ons gezin ook.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Sanibroyeur.

Ooit op huizenjacht een huis bezichtigd waar midden in de slaapkamer een toilet stond met zo’n sanibroyeur.
Geen deur of hokje er omheen, maar gewoon tussen de kast en het bed. Heb dat huis niet gekocht.
Schaf voor noodgevallen een campingtoiletje aan als het je zoveel stress bezorgt. Of koop een grote emmer met een deksel.

Ik deel op mijn werk 2 toiletten met een stuk of 25 collega’s schat ik. Niemand maakt daar een probleem van. Wel van hoe sommige collega’s het toilet achterlaten, maar da’s een andere kwestie.
anoniem_384905 wijzigde dit bericht op 20-08-2019 19:21
1.38% gewijzigd
Wij hebben twee wc's, maar als er iemand moet terwijl er een ander op zit, dan schiet die ander gewoon op. Dat is vooral bij bedtijd of weggaan, dat er mensen tegelijk willen.

Ook met buikgriep hoef je toch vrijwel nooit op precies hetzelfde moment?

En komt er niks uit en wil iemand anders, dan ga je er even af en probeer je het later nog eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven