2-persoonshoogslaper
zaterdag 11 januari 2014 om 23:22
Ik zit met een klein probleem.
Dochter wil graag een 2-persoonsbed (140 breed)
Nou vind ik dat geen probleem, het probleem is haar kamer.
Deze heeft de afmeting 200 x 400 waarbij de deur aan de ene kant van de 2 meter breedte zit.
Ze heeft nu een op maat gemaakt bed, het matras ligt daar op, exact tussen de muren.
Een hoogslaper laten maken op deze maat kost mij bijna 400 euro (perfect gemaakt en zeer stevig)
Aangezien ik dat echt te gek vind ben ik gaan kijken naar de mogelijkheid om een hoogslaper te kopen (Ikea) en deze dan in de lengte te zetten aan het einde van de kamer.
Ze heeft een bureau met opbouwkast (Ikea) deze past dus niet onder het bed.
Maar wordt het dan niet een donker hok................
Het bed komt tegen het raam dus ontneemt wel wat ligt.
Voordeel met een hoogslaper is dat ze op de grond meer ruimte heeft, onder het bed kan dan worden "gehangen" met haar vriendinnen.
Iemand die enige verlichting op mijn kijk kan geven
Dochter wil graag een 2-persoonsbed (140 breed)
Nou vind ik dat geen probleem, het probleem is haar kamer.
Deze heeft de afmeting 200 x 400 waarbij de deur aan de ene kant van de 2 meter breedte zit.
Ze heeft nu een op maat gemaakt bed, het matras ligt daar op, exact tussen de muren.
Een hoogslaper laten maken op deze maat kost mij bijna 400 euro (perfect gemaakt en zeer stevig)
Aangezien ik dat echt te gek vind ben ik gaan kijken naar de mogelijkheid om een hoogslaper te kopen (Ikea) en deze dan in de lengte te zetten aan het einde van de kamer.
Ze heeft een bureau met opbouwkast (Ikea) deze past dus niet onder het bed.
Maar wordt het dan niet een donker hok................
Het bed komt tegen het raam dus ontneemt wel wat ligt.
Voordeel met een hoogslaper is dat ze op de grond meer ruimte heeft, onder het bed kan dan worden "gehangen" met haar vriendinnen.
Iemand die enige verlichting op mijn kijk kan geven
zondag 12 januari 2014 om 11:42
zondag 12 januari 2014 om 14:30
Ik bedacht me ineens dat bij mij de zijkamer boven ook precies twee meter breed is. Ik heb daar een tweepersoons slaapbank staan voor logees van 140 x 200 m. Uitgeklapt past die precies tussen de muren. Zou het geen idee kunnen zijn om een slaapbank te kopen? Dan heeft ze overdag gewoon een bank staan, dat neemt minder plek in dan een eenpersoonsbed. Het geeft natuurlijk wel wat extra werk, maar ze zou ervoor kunnen kiezen om hem uitgeklapt te laten staan als ze de ruimte niet nodig heeft.
zondag 12 januari 2014 om 14:37
Wij gingen laatst een nieuw bed voor mijn jongste (bijna 9) kopen en zij had ook wel interesse in een tweepersoonsbed. Het past makkelijk, maar ik heb het toch maar niet gedaan. Het is wel een beetje vreemd. Maar zelf vind ik het ook lekker om in mijn eentje in mijn tweepersoonsbed te slapen, dus ik snap het wel Ze wilde ook wel graag een hoogslaper, maar bij Ikea hadden ze alleen maar lelijke.
zondag 12 januari 2014 om 17:58
Als ik met zo'n formaat kamer hoog zou willen slapen, zou ik geen hoogslaper kopen, maar zelf creatief worden. Ik zou dan aan beide muren met keilbouten een grote balk bevestigen, die de lattenbodem direct gaat dragen. Lattenbodem verankeren, een stuk ombouw eromheen maken en een soort trap, en klaar. En met die trap kun je prima meteen een boel opbergruimte eronder creeeren, en is het probleem van 's nachts de ladder af moeten ook opgelost.
woensdag 15 januari 2014 om 15:42
We gaan niet nu verhuizen hoor, zijn allang verhuist.
Dochter is bijna 14, klein van stuk en wordt bij lange na geen 1.70.......
Een bedbank is chaos, die gaat ze nooit en te nimmer inklappen (ken haar)
@Tof, heb ik ook aan gedacht en hoewel ik erg creatief ben zo handig dus niet.
Zaterdag komt een handige neef kijken en dan besluiten we wat we gaan doen. Bed kopen en inkorten (zijn idee) of een nieuwe bouwen
Dochter is bijna 14, klein van stuk en wordt bij lange na geen 1.70.......
Een bedbank is chaos, die gaat ze nooit en te nimmer inklappen (ken haar)
@Tof, heb ik ook aan gedacht en hoewel ik erg creatief ben zo handig dus niet.
Zaterdag komt een handige neef kijken en dan besluiten we wat we gaan doen. Bed kopen en inkorten (zijn idee) of een nieuwe bouwen