Aaargh...ik word gek

04-06-2010 11:19 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vlieg hier zo'n beetje tegen de muren en moet het even kwijt.

Ongeveer anderhalf jaar geleden een huis gekocht met mijn ex. Het was echt mijn droomhuis. Na krap een jaar klussen en het helemaal op smaak gemaakt te hebben liep het mis tussen ons, dat is nu 9 maanden geleden. Helaas kan ik het huis niet alleen betalen en moest het dus de verkoop in. Met pijn in mijn hart enerzijds omdat ik mijn droomhuis niet wil achterlaten. Anderzijds is het een stukje verleden dat ik graag achter me wil laten.

...Maar nu... Het huis staat sinds vanmorgen op funda en er is nu al een bezichtiging aangevraagd. Ik weet even niet waar ik naartoe moet met mezelf. Aan de ene kant blij omdat het zo snel gaat. Aan de andere kant paniek omdat het zo snel gaat. Alsof de waarheid opeens gigantisch hard binnenkomt...ik kan het elk moment kwijt zijn, mijn veilige thuis, mijn houvast in de afgelopen periode (waarin ik zowel mijn baan als mijn partner verloor). Ik ben volledig in de war...probeer verschillende mensen te bereiken, maar niemand is bereikbaar. Dus drop ik het even hier....dat lucht op.

Wat naar voor je Letgo
Ooh, LetGo, wat kut.

probeer positief te blijven! Een nieuw stekje betekent ook weer een nieuwe inrichting, dat is toch ook wel leuk? Voor je het weet ben je er gewend, en is het helemaal jouw ding.
Als het je een maal is gelukt je droomhuis te creëren dan zal het je ook een tweede keer lukken. Succes daarbij!
.

Ik weet zo goed hoe je je voelt. Nu pas is het "echt". Ik kan niet meer zeggen dan , sterkte en succes.

Als je straks je eigen huisje heb wat je weer naar je eigen smaak hebt opgeknapt dan ziet het er heel anders uit.

Is nergens een financiele mouw aan te passen om er te kunnen blijven wonen?
Heb ik dat?!
Hey Letgo, wat een vervelende situatie... Maar een bezichtiging betekent nog niet direct dat je huis morgen al verkocht is. Dus probeer het een beetje te relativeren: voordat het allemaal helemaal rond is, gaan er nog weken overheen om het te laten bezinken.

Maar wat ik me afvraag: begeleid jij de bezichtiging zelf?
Heftig Letgo. Kan me dat dubbele gevoel heel goed voorstellen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ach Letgo, wat klote allemaal! Maar probeer jezelf niet gek te maken; een bezichtiging betekent niet dat je er morgen uitmoet. Als deze mensen je huis willen kopen kan je afspraken maken over de oplevering. En moet je hierna gaan huren of kan je iets kleiners kopen? In het laatste geval kan je natuurlijk ook al vast wat rond gaan kijken, misschien vind je wel iets heel leuks waar je je ook op kunt gaan verheugen... een nieuwe start hoeft niet altijd slecht te zijn
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties.

Jullie hebben ook gelijk, ik kan waarschijnlijk ergens anders opnieuw mijn droomhuis creëren. Maar het moeilijke is dus dat ik niet kan zoeken zolang als het niet verkocht is en dat ik er daarom ook totaal geen beeld bij kan vormen. Daarnaast wordt het verkocht met een schuld en ben ik zo ongeveer aangewezen op een kamer. Ik weet ook niet of ik nog in mijn huidige woonplaats kan blijven want dat is zo'n beetje de duurste van Nederland. Die onzekerheid is even 'killing'.

@Sgaapje: Nee financieel heb ik het laten doorrekenen en het is echt niet mogelijk om er te blijven wonen. Daarnaast word ik ontslagen en weet ik dus ook niet hoe mijn financiële situatie eruit komt te zien.

@Nukje: Nee de bezichtiging wordt door de makelaar gedaan. Al ben ik wel thuis op dat moment. Ik weet dat het niet betekent dat het gelijk verkocht is. Maar het staat er een uur op en er is nu dus al een bezichtiging aangevraagd....de snelheid vliegt me een beetje aan.
Ja, ik snap dat het je aanvliegt... je situatie klinkt ook best heftig, zeg. Het enige wat ik hoop is dat je makelaar er een goede prijs uit weet te slepen (maar goed, dat is ook een dooddoener op dit moment). Dikke voor jou!
Ik heb niks anders voor je dan een dikke
Wat zonde voor je, en rot dat je nu zoveel op je bord hebt.

Hoe heeft je ex het geregeld?

Heeft hij wel al woonruimte kunnen krijgen dat meer is dan een kamer, of hebben jullie niet helemaal hetzelfde inkomen?

Anders kan hij je misschien alsnog een beetje op weg helpen?

Je bent tenslotte niet voor niets samen geweest..

Of is dat niet meer mogelijk
..popcorn?
Nogmaals dank voor de lieve woorden en knuffels, doen me erg goed.

@Nola: Mijn ex ging vreemd en is gelijk bij zijn nieuwe vriendin ingetrokken (om het allemaal nog maar eens een stukje dramatischer te maken ). Dus hij heeft nu eigenlijk gratis woonruimte en die schuld is voor hem daarom ook minder belangrijk. Ik denk niet dat hij me op weg wil helpen, hij betaalt zolang als ik er nog woon de helft van de hypotheek...en daar doet hij al best moeilijk over. Dus ik kan van hem niks verwachten.
Och Letgo wat vreemd he? Rationeel weet je dat juist een directe reactie voor bezichtiging goed is. Zaken kunnen snel afgehandeld worden je kan je leven weer in handen nemen.

Gevoelsmatig drukt het je met de neus op de feiten dat er geen weg terug is. Dat "het"echt staat te gebeuren en dat je leven zoals het was (door het wellicht het veilige gevoel dat je huis je gaf) voorbij is.

Over een jaar waar denk je dan te zitten? Hoe ziet je "huisje"eruit?
Letgo,

Als hart onder de riem.

Een dik jaar geleden zat ik in ongeveer zo'n situatie, dakloos, werkloos en partnerloos in 3 maanden. Ik heb er zo enorm veel van geleerd. En als ik mijn leven nu bekijk. Betere baan, ben bezig met een huisje, en de liefde komt vanzelf weer op mijn pad. Ik ben simpelweg gewoon gelukkig.

"De bodem van de put is het dak van de rest van je leven "
Heb ik dat?!
Ach wat vreselijk lullig voor je!

En best wel laf van hem zeg! Sorry, mag eigenlijk niet oordelen..

Zijn er in jouw regio geen particulieren die verhuren zodat je tijdelijk op een goed plek terecht komt, of sta je nog of al ergens ingeschreven=

~

Oh jee, ik heb iets met mijn toetsenbord gedaan waardoor een vraagteken nu twee streepjes is..sorry.

Woon je afgelegen of in een redelijk grote stad, dat wil nog weleens verschil maken maar als je zegt dat je gemeente een dure is.. is dan verhuizen naar een andere gemeente een optie= Hoeveel tijd heb je=
..popcorn?
en Letgo begin alvast te lobbien bij anti kraak bedrijven als bijvoorbeeld "Anti Kraak" "Camelot" Dan kun je misschien goedkoop wonen totdat je je draai weer gevonden hebt. Of bel een makelaar in de buurt.
Heb ik dat?!
Makelaars weten ook nog wel eens te verhuren ja!

Weet je wat bij mij hielp lieve brieven schrijven aan mezelf om me een hart onder de riem te steken..

Beetje vreemd misschien maar het hielp me enorm alles rustiger te blijven zien.
..popcorn?
quote:Sgaapie schreef op 04 juni 2010 @ 11:55:

"De bodem van de put is het dak van de rest van je leven "

Mooi sgaapie bedankt!

Gekopieerd , geplakt in mijn quotes documentje.
Ach Letgo

het komt echt goed. Zie het als een nieuw begin voor je verdere leven. Vandaag is de eerste dag van de rest van je leven, en je mag het invullen hoe jij dat wilt. En natuurlijk ben je verdrietig en wellicht angstig. Lijkt me niet meer dan logisch, maar je komt er wel :-)
Kan me voorstellen dat het erg balen is om zo afscheid te moeten nemen van je droomhuis...Kan me ook voorstellen dat het nog veel erger is om er mee te blijven zitten. bij ons in de buurt staan verschillende huizen al langer dan een jaar te koop en niet eens voor de hoofdprijs maar voor een redelijke prijs.

Nu misschien een schrale troost, maar hoe eerder dit achter de rug is hoe eerder je verder kunt met je nieuwe leven.

Sterkte!!
Letgo, dikke knuffel.
Oh meissie! voor jou!

Een bezichtiging is nog geen bod, een bod betekent nog niet dat je morgen op straat staat. Adem in, adem uit, rustig aan.

Als je het nu al zo lastig vindt zou ik je toch echt willen adviseren om niet thuis te zijn tijdens een bezichtiging.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ohhh Letgo, wat naar!

Kan me voorstellen dat dit verschrikkelijk moet voelen.

En wat rot dat je niemand kunt bereiken..

Je verhaal zorgde voor mij even voor een 'trip down memory-lane.'

Hier even een hartje onder de riem adhv mijn eigen ervaringen:

Een paar jaar geleden raakte ik mijn huis, baan, vriend én een hoop vrienden tegelijk kwijt.

Ik ben verhuisd naar een stadje in een andere provincie, omdat ik daar via via een klein appartementje kon huren.

Helemaal opnieuw moeten beginnen dus. Op dat moment wist ik niet hoe ik het zou overleven, helemaal alleen, zonder alle veiligheid en zekerheden die ik achter moest laten.

Maar toen ik eenmaal in mijn nieuwe huisje zat, een baan had én weer een sociaal leven ontwikkelde, was ik gelukkiger dan ooit! Hoe donker alles ook lijkt als je afscheid moet nemen van dat wat je lief is, zodra je ervaart tot hoeveel je in staat bent in je eentje voel je je zo sterk!

Dus ik zou zeggen: voel je rot, huil en wees bedroefd. Ervaar dit en sta achter jezelf. Misschien kijk je over een tijdje terug op deze periode en vervult het je met trots.

You can do it!!!

Heel veel sterkte meid..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven