Accessoires

23-08-2013 21:58 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Wellicht een heel domme vraag maar ik weet het echt niet. Ik ben een woonkamer aan het inrichten en denk aan een accentkleur, zeg petrol. Maar hoe doe je dat? Want De ene petrol is de ander niet. Wacht je op de juiste tint ofzo? Gaat het niet vloeken? Of is alles met die titel goed bij elkaar te zetten? (ook glans/mat?)

Ik ben helemaal niet veel bezig met inrichten. Voornamelijk als ik verhuis eenmalig en dan hoop ik dat het goed is. Dus ik heb er de ballen verstand van maar wil het wel graag in 1 keer leuk hebben.

Wie weet er meer?

(voorbeelden waar ik aan zat te denken: Bijzettafel met petrol accent, tvkast met petrolaccent, eettafel idem. maar die komen niet uit dezelfde serie...)
Ga je niet alles zelf bekijken voor je het koopt dan? Als je het bestelt zou ik er idd vanuit gaan dat petrol niet bij iedereen precies dezelfde petrol is.
maar is dat erg? dat het niet dezelfde petrol is? gaat dat vloeken?
Petrol bestaat uit blauw en groen. Ik zou dus accessoires in kleuren die groenig en blauwig zijn kiezen. En glanzend en mat kan prima samen.
Vooral niet meerdere meubels uit dezelfde serie nemen. Dat staat veel te 'netjes' en te 'gelikt' (en is stiekem een beetje burgerlijk). Ik wist ook niets van inrichten maar heb me nu in mijn nieuwe huis er totaal in verdiept en heb uren op internet zitten kijken en lezen op designsites en interieur blogs. Nu zijn er natuurlijk heel veel stijlen, maar bij geen van de huizen die ik gezien heb (en foto waardig waren) gebruikten ze verschillende meubels uit dezelfde lijn, juist niet!

Ook als je voor een kleur gaat, petrol bijvoorbeeld hoeft het helemaal niet allemaal precies dezelfde tint te zijn. Juist niet. Ton sur ton is prima en perfection is boring.

Hier is een uitgebreide blogpost met tips over hoe je kleuren voor je huis kunt uitzoeken:

http://stylebyemilyhender ... ur-perfect-color-palette/
Wat een opluchting Hiltje.

Nu hebben we teveel een allegaartje aan kleuren waardoor het onrustig is. Dat zouden we qua karakter wel willen maar voor onszelf is een rustige inrichting beter.

En perfect is inderdaad saai, we zijn geen van beide
quote:studren schreef op 23 augustus 2013 @ 22:12:

Wat een opluchting Hiltje.

Nu hebben we teveel een allegaartje aan kleuren waardoor het onrustig is. Dat zouden we qua karakter wel willen maar voor onszelf is een rustige inrichting beter.

En perfect is inderdaad saai, we zijn geen van beide

Nou, dat is precies wat zij in haar blog schrijft. Over high en low-energy rooms.

Zij doet trouwens ook veel met petrol.

Petrol staat prachtig met donkerblauw en lichtblauw en houttinten en (bruin) leer. Maar met turquoise of kobaltblauw kan het vloeken. Zolang je het niet op elkaar legt en het bij kleine assecoires houdt is dat nog geen probleem.

En ik vind zelf een heel klein beetje geel ertussen (beeldje of lampje) wel erg mooi!
Ha, ik las het inderdaad net. Komt inderdaad wel erg overeen, dank je wel voor de link.

ik kan weer slapen ;)
quote:hiltje schreef op 23 augustus 2013 @ 22:08:

Hier is een uitgebreide blogpost met tips over hoe je kleuren voor je huis kunt uitzoeken:

http://stylebyemilyhender ... ur-perfect-color-palette/Wauw wat een interessante site. Ik kijk even met heel andere ogen om me heen hier.
quote:lilyofthevalley schreef op 23 augustus 2013 @ 22:30:

[...]

Wauw wat een interessante site. Ik kijk even met heel andere ogen om me heen hier.Zij is zooo goed (en grappig). Heeft in de VS een soort idols voor interieurstylisten/designers gewonnen en had daarna haar eigen show. Ik heb echt een behoorlijk aantal heel cruciale tips van haar overgenomen.
Ik heb ook petrol als accentkleur, maar wel in verschillende tinten. Ik zou een accentkleur echter niet in alle meubels laten terugkomen! ALs je de de kleur zat bent, moet je dan ook al je meubels vervangen. Ik heb hier een wand geverfd in een lichte blauw/groen tint, wat kussentjes op de bank, vaasjes en waxinelichthouders in petrol-tinten, en verder wel nog een goedkope petrolkleurige stoel. Verder een schilderij gekocht waar o.a. die petrolkleur terugkomt, maar juist ook veel andere tinten zodat het niet te 'gelikt' wordt.

Heb het verder gecombineerd met veel grijs, beetje wit en met acaciahout.
Ik spreek toch geen Chinees?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven