Achteraf blij met shutters?
vrijdag 5 april 2019 om 09:40
Binnenkort worden bij ons een aantal ramen aangepast (groter gemaakt) en ik krijg tuindeuren.
De kozijnen worden allemaal zwart, de raambedekking wordt dat ook. Nou ben ik altijd erg weg geweest van shutters, dus we zijn ons gaan orienteren op de diverse systemen.
Maar ik realiseer me ook dat ik dan altijd tussen de lamellen naar buiten moet kijken. En juist uitzicht op de tuin is voor mij belangrijk. We denken er nu over om brede houten luxaflexlamellen te nemen, zodat we die ook naar boven kunnen trekken. Wie heeft er shutters en is daar juist heel blij mee of is er achteraf niet zo blij mee.
De kozijnen worden allemaal zwart, de raambedekking wordt dat ook. Nou ben ik altijd erg weg geweest van shutters, dus we zijn ons gaan orienteren op de diverse systemen.
Maar ik realiseer me ook dat ik dan altijd tussen de lamellen naar buiten moet kijken. En juist uitzicht op de tuin is voor mij belangrijk. We denken er nu over om brede houten luxaflexlamellen te nemen, zodat we die ook naar boven kunnen trekken. Wie heeft er shutters en is daar juist heel blij mee of is er achteraf niet zo blij mee.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
vrijdag 5 april 2019 om 13:26
Wij hebben shutters in de woonkamer en zijn er heel gelukkig mee.
Het past goed bij de stijl van ons huis.
Aan de achterkant hebben wij 2 deuren. De shutters van 1 deur, staan eigenlijk altijd open, zodat wij zo de achtertuin in kunnen lopen.
Het neemt weliswaar licht weg, maar onze woonkamer is nog licht genoeg. Daarnaast houdt het in de winter kou tegen en in de zomer de warmte.
Wij zouden niet anders meer willen.
Het past goed bij de stijl van ons huis.
Aan de achterkant hebben wij 2 deuren. De shutters van 1 deur, staan eigenlijk altijd open, zodat wij zo de achtertuin in kunnen lopen.
Het neemt weliswaar licht weg, maar onze woonkamer is nog licht genoeg. Daarnaast houdt het in de winter kou tegen en in de zomer de warmte.
Wij zouden niet anders meer willen.
vrijdag 5 april 2019 om 13:32
vrijdag 5 april 2019 om 13:59
Ja, hebben we naar zitten kijken. Is inderdaad heel handig. Maar hebben we niet voor gekozen. Alle ramen en deuren zijn sowieso al besteld.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
vrijdag 5 april 2019 om 14:08
Niet alles gelezen, maar wij hebben in het hele huis shutters, erg blij mee. Kwa licht komt er nog genoeg binnen. En heb ik echt niet het idee dat ik in de duisternis zit. Nu hebben wij wel een heel licht huis, misschien dat dat scheelt. En het schoonmaken is echt heel gemakkelijk. Eerst de ene kant op dicht stoffer eroverheen, dan de andere kant en een stoffer eroverheen en je bent klaar.
vrijdag 5 april 2019 om 19:22
Dit dus. Keuken aan de voorkant, met aanrechtblad voor het brede raam. Niet geschikt voor gordijnen, luxaflex is slecht schoon te houden, lamellen geeft ook teveel inkijk.
Blij met mijn shutters, makkelijk schoon te houden. Boven- en onderkant apart open en dicht te doen. Meer dan genoeg licht daardoor.
vrijdag 5 april 2019 om 20:46
Ik denk dat je 5cm bedoelt? Want 50 cm is een halve meter...JonathanStrange schreef: ↑05-04-2019 19:25Bij ons ook houten jaloezieën, ongeveer 50cm breed per stuk en in een lengte van 2,5 meter (lange smalle ramen hier). Bijna te zwaar om op te trekken, helaas, dus ik herken dat wel van een andere forummer die dat noemde.
Your ego is not your amigo!
zaterdag 6 april 2019 om 00:23
Wij hebben 5 cm brede houten luxaflex (van Gamma geloof ik) in de keuken, hoog raam (2.20 m) en ongeveer 1.20 breed. Vrij zwaar maar goed te doen.
Ze zijn wit, en ondanks dat ze in de keuken hangen vind ik ze niet snel vuil worden. Overigens is hout wel lastiger schoonmaken dan aluminium of kunststof (want ruwer).
Overdag open (en een strook plakplastic tegen de inkijk, want straatzijde en geen voortuin), 's avonds dicht.
Ze zijn wit, en ondanks dat ze in de keuken hangen vind ik ze niet snel vuil worden. Overigens is hout wel lastiger schoonmaken dan aluminium of kunststof (want ruwer).
Overdag open (en een strook plakplastic tegen de inkijk, want straatzijde en geen voortuin), 's avonds dicht.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
In memoriam AnnA_C