Achteraf blij met shutters?

05-04-2019 09:40 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort worden bij ons een aantal ramen aangepast (groter gemaakt) en ik krijg tuindeuren.
De kozijnen worden allemaal zwart, de raambedekking wordt dat ook. Nou ben ik altijd erg weg geweest van shutters, dus we zijn ons gaan orienteren op de diverse systemen.
Maar ik realiseer me ook dat ik dan altijd tussen de lamellen naar buiten moet kijken. En juist uitzicht op de tuin is voor mij belangrijk. We denken er nu over om brede houten luxaflexlamellen te nemen, zodat we die ook naar boven kunnen trekken. Wie heeft er shutters en is daar juist heel blij mee of is er achteraf niet zo blij mee.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
Wij hebben shutters in de woonkamer en zijn er heel gelukkig mee.
Het past goed bij de stijl van ons huis.

Aan de achterkant hebben wij 2 deuren. De shutters van 1 deur, staan eigenlijk altijd open, zodat wij zo de achtertuin in kunnen lopen.
Het neemt weliswaar licht weg, maar onze woonkamer is nog licht genoeg. Daarnaast houdt het in de winter kou tegen en in de zomer de warmte.

Wij zouden niet anders meer willen.
Waarom wil je de hele dag iets voor je ramen? 's Avonds de gordijnen sluiten en overdag open kan toch ook?
Wij hebben geen voortuin en je kunt dus meteen vanaf de straat ons huis in kijken. Daarom hebben wij de hele dag iets voor dat raam.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik hoorde van luxaflex tussen het dubbele glas in! Misschien iets voor jullie? Onderhoudsvrij!
Kattenkop schreef:
05-04-2019 11:33
Ik heb ze en ook nog in het wit en schoonhouden is echt een ramp inderdaad.
Oh echt? Ik heb ze ook in het wit en schoonhouden is een fluitje van een cent.
Ik maak ze schoon met een vochtige doek, of als ik lui ben met de stofzuiger met een borstel mondstuk.
Belle73 schreef:
05-04-2019 13:30
Wij hebben geen voortuin en je kunt dus meteen vanaf de straat ons huis in kijken. Daarom hebben wij de hele dag iets voor dat raam.
TO heeft het over tuindeuren.
Moire schreef:
05-04-2019 13:33
TO heeft het over tuindeuren.
Ik beantwoordde de vraag meer in het algemeen, maar wellicht heeft TO inkijk door de achterdeuren.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Jonesboro schreef:
Ik hoorde van luxaflex tussen het dubbele glas in! Misschien iets voor jullie? Onderhoudsvrij!
Ja, hebben we naar zitten kijken. Is inderdaad heel handig. Maar hebben we niet voor gekozen. Alle ramen en deuren zijn sowieso al besteld.
Wij krijgen zowel nieuwe ramen als nieuwe deuren. Achter heb ik geen inkijk. Aan de voorkant hebben we een 10 meter diepe tuin aan een zeer rustige straat.
Niet alles gelezen, maar wij hebben in het hele huis shutters, erg blij mee. Kwa licht komt er nog genoeg binnen. En heb ik echt niet het idee dat ik in de duisternis zit. Nu hebben wij wel een heel licht huis, misschien dat dat scheelt. En het schoonmaken is echt heel gemakkelijk. Eerst de ene kant op dicht stoffer eroverheen, dan de andere kant en een stoffer eroverheen en je bent klaar.
Belle73 schreef:
Dit dus. Keuken aan de voorkant, met aanrechtblad voor het brede raam. Niet geschikt voor gordijnen, luxaflex is slecht schoon te houden, lamellen geeft ook teveel inkijk.

Blij met mijn shutters, makkelijk schoon te houden. Boven- en onderkant apart open en dicht te doen. Meer dan genoeg licht daardoor.
Bij ons ook houten jaloezieën, ongeveer 50cm breed per stuk en in een lengte van 2,5 meter (lange smalle ramen hier). Bijna te zwaar om op te trekken, helaas, dus ik herken dat wel van een andere forummer die dat noemde.
JonathanStrange schreef:
05-04-2019 19:25
Bij ons ook houten jaloezieën, ongeveer 50cm breed per stuk en in een lengte van 2,5 meter (lange smalle ramen hier). Bijna te zwaar om op te trekken, helaas, dus ik herken dat wel van een andere forummer die dat noemde.
Ik denk dat je 5cm bedoelt? Want 50 cm is een halve meter...
Your ego is not your amigo!
Ze heeft het over breed, niet diep: 50cm breed en 175 hoog heb ik hier ook hangen
wiriehorn schreef:
05-04-2019 20:46

Ik denk dat je 5cm bedoelt? Want 50 cm is een halve meter...
nee, hoor, breed :)
ongeveer 4 cm diep, geloof ik, zou het na moeten meten ;-)
Wij hebben 5 cm brede houten luxaflex (van Gamma geloof ik) in de keuken, hoog raam (2.20 m) en ongeveer 1.20 breed. Vrij zwaar maar goed te doen.
Ze zijn wit, en ondanks dat ze in de keuken hangen vind ik ze niet snel vuil worden. Overigens is hout wel lastiger schoonmaken dan aluminium of kunststof (want ruwer).

Overdag open (en een strook plakplastic tegen de inkijk, want straatzijde en geen voortuin), 's avonds dicht.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven