Adressen opslaan

27-07-2019 14:36 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een handige manier om adressen op te slaan, makkelijk terug te vinden en te wijzigen. Ik werk nu nog met een old-school adressenboekje waarin adressen al tig keer zijn doorgekrast en gewijzigd en waar adressen van mensen in staan die ik echt niet meer nodig heb.

Mijn idee was nu om ze in mijn telefoon bij de telefoonnummers op te slaan, maar ben benieuwd of iemand een ander handig idee heeft ;-)
Ik sla ze ook op onder mijn contacten in mijn telefoon. Kan ik er overal bij.
Het lijkt me niet handig om adressen op te4 slaan in je telefoon, want als deze ermee stopt, ben je alles kwijt. Hetzelfde geldt voor de computer, in welke vorm dan ook.

Je zou een geschikte cloud op kunnen zoeken.
Ik doe van alles in mijn gmailaccount, daar sla ik van alles in op. Die blijft altijd bereikbaar voor me, ook als mijn PC ermee ophoudt.
Cateautje schreef:
27-07-2019 14:40
Het lijkt me niet handig om adressen op te4 slaan in je telefoon, want als deze ermee stopt, ben je alles kwijt. Hetzelfde geldt voor de computer, in welke vorm dan ook.

Ik doe van alles in mijn gmailaccount, daar sla ik van alles in op. Die blijft altijd bereikbaar voor me, ook als mijn PC ermee ophoudt.
Ja, dat risico had ik ook al bedacht. Zet je alles dan in een soort Excel-bestand?
Mik149 schreef:
27-07-2019 14:42
Ja, dat risico had ik ook al bedacht. Zet je alles dan in een soort Excel-bestand?
Gmail heeft allerlei addons die je kunt inzetten. Moet je zelf maar eens eventjes kijken.

Succes! :)
Hier een excel database met filters. Indien nodig (geboorte, overlijden, etc) kunnen er dan heel makkelijk etiketten van worden gedraaid.
Cateautje schreef:
27-07-2019 14:40

Ik gebruik Google dus die worden automatisch opgeslagen in de cloud.
Pergamon schreef:
27-07-2019 14:58
Hier een excel database met filters. Indien nodig (geboorte, overlijden, etc) kunnen er dan heel makkelijk etiketten van worden gedraaid.
Oh, handige extra's! Bedankt ik ga eens even kijken. GMail en filters :nerd:
Gewoon bij contacten, als ik mijn telefoon kwijtraak of als deze kapotgaat bestaat er een back-up in de icloud die ik kan terugzetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven