Advies slaapkamer nodig

27-10-2021 19:26 84 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Komende winter gaan we eindelijk onze slaapkamer aanpakken. Deze is nu nog zoals hij was toen we dit huis kochten. Witte muren en plafond met structuur, laminaat op de vloer en een rood rolgordijn. Erg basic en onpersoonlijk dus :mrgreen:

Ik moet het behang wel nog in de winkel gaan zien. Het is van hetzelfde merk, dus ik hoop dat het qua groen bij elkaar past.

Ons bed valt wat uit de toon, maar heb nu geen geld om ook dat nog aan te pakken. Hoofdbord hebben we ook, dus geen losse nachtkastjes :

Afbeelding

Nu twijfel ik alleen heel erg qua kleur vloerbedekking (geen discussie over, er komt iets lekker zachts) en de kleur van de muur waar de deur (deze is gebroken wit) in zit en het raam. Ook groen wordt denk ik te donker. Goud? Of toch het beige/gelige uit het eerste behang? Lichtgrijs? Plafond blijft wit denk ik. Kamer is niet heel groot ook. We kunnen net achter het bed langs en met de ladekast erbij is hij wel al echt vol. Denk dat helemaal donker erg klein maakt. Gordijnen…ik denk velourse groene overgordijnen tot op de grond. En dan iets van kant als glasgordijn?
Tips voor de kleur muur en vloerbedekking zijn dus welkom! :)
irregular_choice wijzigde dit bericht op 17-06-2022 20:06
Reden: Foto’s verwijderd
30.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Jemig, ik vind het wel heel groen en dat behang heel druk. Maar ieder zijn smaak natuurlijk.

Vloerbedekking zou ik dan ook zo rustig mogelijk houden, zeker geen groen. Misschien juist gebroken wit en dan lekker hoogpolig? Beetje zoals dat kleed bij het kastje..
Alle reacties Link kopieren Quote
Cookieholic schreef:
27-10-2021 19:34
Jemig, ik vind het wel heel groen en dat behang heel druk. Maar ieder zijn smaak natuurlijk.

Vloerbedekking zou ik dan ook zo rustig mogelijk houden, zeker geen groen. Misschien juist gebroken wit en dan lekker hoogpolig? Beetje zoals dat kleed bij het kastje..
Ik wil de rest inderdaad ook heel rustig houden. Maar dacht, ik doe eens een keer wat gedurfder qua behang :mrgreen: hou wel van die Art Deco stijl. En in de slaapkamer heb ik toch meestal mijn ogen dicht, dus als het echt heel erg is zie ik het niet zo vaak :whoops:
Gebroken wit zit ik inderdaad zelf ook aan te denken. Is de woonkamer beneden ook grotendeels en dat vind ik wat warmer dan echt wit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het behang geweldig, helemaal mijn kleur, zeker dat kastje. Ik zou voor een tint vloerbedekking voor goud gaan.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren Quote
Alhoewel ik vloerbedekking echt niet meer van deze tijd vind.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren Quote
attribuutje schreef:
27-10-2021 19:40
Ik vind het behang geweldig, helemaal mijn kleur, zeker dat kastje. Ik zou voor een tint vloerbedekking voor goud gaan.
Dank je! Zou dat bestaan, gouden vloerbedekking? :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
27-10-2021 19:39
Ik wil de rest inderdaad ook heel rustig houden. Maar dacht, ik doe eens een keer wat gedurfder qua behang :mrgreen: hou wel van die Art Deco stijl. En in de slaapkamer heb ik toch meestal mijn ogen dicht, dus als het echt heel erg is zie ik het niet zo vaak :whoops:
Gebroken wit zit ik inderdaad zelf ook aan te denken. Is de woonkamer beneden ook grotendeels en dat vind ik wat warmer dan echt wit.
Ik vind het wel leuke behangetjes en ik hou van groen. Maar ik zou zelf denk voor 1 behangetje kiezen en dan de rest neutraal of bv effen groen. Maar ik ben misschien ook wel wat voorzichtig.

Als je voor de beide behangen kiest zou ik de andere muur denk ik ook gebroken wit doen. Of heel licht groen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou voor de vloerbedekking voor die bruinige kleur in het midden van die waaier op dat eerste behang gaan. En voor de muur dan die beige/gouden tint. En dan je beddengoed ook in die kleuren.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
27-10-2021 19:39
Ik wil de rest inderdaad ook heel rustig houden. Maar dacht, ik doe eens een keer wat gedurfder qua behang :mrgreen: hou wel van die Art Deco stijl. En in de slaapkamer heb ik toch meestal mijn ogen dicht, dus als het echt heel erg is zie ik het niet zo vaak :whoops:
Gebroken wit zit ik inderdaad zelf ook aan te denken. Is de woonkamer beneden ook grotendeels en dat vind ik wat warmer dan echt wit.
:rofl:
Weet je wel zeker dat je die 2 soorten behang allebei wil? Wij hebben ook een kleine slaapkamer, op de muur achter ons bed een wandje druk behang en de rest van de muren gewoon effen wit, met 'iets' aan de muur (reproductie) in een lijst. Oja, en een grote spiegel. Ook altijd goed in een kleine slaapkamer. Voor de vloer zou ik denk ik ook voor ecru/gebroken wit gaan.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren Quote
attribuutje schreef:
27-10-2021 19:40
Alhoewel ik vloerbedekking echt niet meer van deze tijd vind.
Dat mag. Maar ik ben nou eenmaal niet van de gladde, koude vloeren in de slaapkamer. En wat nu “in” is, vind ik niet belangrijk. Ik heb graag een zachte vloer :) vind al die visgraat en de metalen zwarte deuren met glas bijvoorbeeld vreselijk. En in de Art Deco periode hoort juist weer vloerbedekking.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je bed zou ik trouwens gewoon houden maar het matzwart verven.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
27-10-2021 19:43
Ik zou voor de vloerbedekking voor die bruinige kleur in het midden van die waaier op dat eerste behang gaan. En voor de muur dan die beige/gouden tint. En dan je beddengoed ook in die kleuren.
Die bruine kleur is ook wel een goede optie! Vloer iets donkerder dan de muren. Beddengoed hou ik sowieso in 1 kleur inderdaad! Gewoon effen.
Alle reacties Link kopieren Quote
juliet64 schreef:
27-10-2021 19:44
:rofl:
Weet je wel zeker dat je die 2 soorten behang allebei wil? Wij hebben ook een kleine slaapkamer, op de muur achter ons bed een wandje druk behang en de rest van de muren gewoon effen wit, met 'iets' aan de muur (reproductie) in een lijst. Oja, en een grote spiegel. Ook altijd goed in een kleine slaapkamer. Voor de vloer zou ik denk ik ook voor ecru/gebroken wit gaan.
Ik ben over het behang wel zeker ja :mrgreen: er komt verder niks aan de muren, behalve een tv.
Alle reacties Link kopieren Quote
Joh van mijn mening over vloerbedekking moet je je niets aantrekken hoor, zo veel mensen zo veel wensen. En ik bedoel goudkleurig natuurlijk :-).
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren Quote
Mooi! Ik heb dezelfde kleuren in mijn slaapkamer en een beetje dezelfde stijl. Karwei’s kleur van het jaar 2022 is ginger gold, misschien een tip voor de muur?

Nog een tip voor de gordijnen, ik heb de donkergroene velours kant en klaar gordijnen van Jysk, een beetje de kleur van de achtergrond van je eerste plaatje. Waanzinnig mooi zijn ze en nauwelijks lichtdoorlatend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
27-10-2021 19:46
Die bruine kleur is ook wel een goede optie! Vloer iets donkerder dan de muren. Beddengoed hou ik sowieso in 1 kleur inderdaad! Gewoon effen.
Ik heb ook altijd effen beddengoed maar ik vind het wel mooi om als je er niet in ligt er wat ton-sur-ton rommel aan toe te voegen. Dus ik zou dan die beige/gouden kleur voor hoeslaken en dekbedhoes en kussenslopen gebruiken maar er dan nog wat kussens en een plaid ofzo in die donkerdere bruine kleur overheen gooien als je het bed opmaakt. En misschien ook nog wat print sierkussens ofzo.
Am Yisrael Chai!
Her past allemaal wel erg precies bij elkaar. Ik zou zelf iets zoeken dat het breekt, anders heb ik het gevoel dat ik de opstelling van de meubelboulevard zo een op een heb meegenomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben slecht in inrichten, maar wat een geweldige spullen heb je uitgezocht! Ik zou het denk ik juist doortrekken, maar dan moet je wel lef hebben! Kan je voor de vloer niet voor laminaat of zo met een hoogpolig gouden vloerkleed gaan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een leuk behang! Ik hou van een aangeklede slaapkamer. Toevallig zelf ook bijna klaar met restylen.

Ik ben het eens met FV. Vloerbedekking in die zand/bruinige kleur van die waaier en je bed matzwart verven. Overige muren goud of beige (afgankelijk van de kleur vloerbedekking) en beddengoed in een effen tint.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doe eens link naar die eerste lamp? Heel gaaf die art deco-stijl!
Mooi behang!!

Ik zag een keer dit bed in een kamer in dezelfde stijl, in de kleur bruin geglazuurd essen fineer
https://www.ikea.com/nl/nl/p/malm-bedfr ... s29157161/

Ik denk dat dat bij jou ook goed zou passen.
En dan met dikke vloerbedekking in crème wit of okergeel.
De muur zou ik creme, of die kleur RAL 9001 houden.
cleo schreef:
27-10-2021 19:54
Her past allemaal wel erg precies bij elkaar. Ik zou zelf iets zoeken dat het breekt, anders heb ik het gevoel dat ik de opstelling van de meubelboulevard zo een op een heb meegenomen.
Eens, ik zou een ander kastje kiezen, maar dat is smaak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Allemaal erg leuke spullen, maar hebben ze dat tweede behang niet bijvoorbeeld wat lichter? Of een andere kleur die voorkomt in het eerste behang? Ik vind het namelijk, vooral in combinatie met het kastje, wel erg groen.

Qua verf op de muur zou ik zeker gaan voor goud en voor de vloerbedekking zou ik zoiets als de grijsgroene kleur uit het bovenste behang zoeken. Of dat bruinige dat al genoemd werd.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 27-10-2021 20:06
4.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wel jammer dat je trouwens voor tapijt op de grond gaat. Ik heb niets tegen tapijt, maar er zijn houttinten die erg mooi zouden staan bij de rest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou trouwens dat tweede behang, als je dat per se wil combineren met het eerste, niet op 1 maar op 2 muren doen. Ik zou dan de muur van de deur en de muur van het raam (ervan uitgaand dat die tegenover elkaar zijn) in dat behang doen, het eerste behang achter het bed en op de muur tegenover het bed die gouden/beige kleur doen.

Ik denk dat dat rustiger oogt dan twee muren met twee verschillende behangetjes.
Am Yisrael Chai!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven