Afspraken plannen met monteurs

31-08-2010 12:50 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit thuis, vanaf vanochtend 8 uur, omdat er tussen 8 en 18.00 uur een monteur kan komen. Onze gootsteen is namelijk bijna verstopt en om er op tijd bij te zijn heb ik alvast een monteur gebeld. Nouja, de rioolreinigingsdienst.

Nu kan ik mezelf best goed vermaken thuis, maar ik ben dan ook wel zo'n type die niet even naar de supermarkt durft. Want je zult nét zien dat ze dan voor de deur staan. Dus de hele dag thuis, maar het voelt niet als een lekkere dag vrij. Het voelt als een hele inefficiente manier van standby staan.

Nu begrijp ik dat de monteurs 's ochtends hun afspraken ingepland krijgen en dat ze dus niet van tevoren weten wanneer ze ergens zijn. (Al lijkt me dat ze 's ochtends echt wel weten of mijn afspraak aan het eind van de middag of begin van de ochtend ingepland staat) De monteurs houden contact met kantoor via een hip mobiel ding waarmee ze gelijk via het internet aanpassingen aan afspraken kunnen doorgeven en bepaalde items kunnen bestellen. Is het dan ook niet mogelijk om 's ochtends hun planning op internet te zetten, waardoor de klanten kunnen zien wanneer ze ongeveer waar zijn? Een soort van track&trace de monteur. Dan is het nog steeds verstandig om een dag vrij te nemen, maar dan kun je in ieder geval tussendoor nog wat dingetjes doen, zoals, boodschappen, kinderen ophalen en dergelijke.

Een heel verhaal geworden. Punt is wordt dit al gedaan? is het een gat in de markt? En zoja, hoe krijg ik mijn rioolreinigingsmannen aan dit systeem?
Misschien kun je nu even bellen of ze inmiddels een indicatie kunnen geven? Irritant inderdaad, zo'n hele dag wachten. Ik ga dan thuiswerken maar kan me niet concentreren en kijk de hele tijd uit het raam of hij al komt.
Mijn vriend werkt ook bij rioolreiniging, als planner.

Bij hem werkt het zo dat ze de mensen waar ze moeten zijn een uur van tevoren bellen dat ze er over een uur zijn. Kan een keer 10 min later zijn, maar je hoeft dus nooit lang thuis te zitten wachten. Het is sowieso een heel modern bedrijf, waar qua klantvriendelijkheid alles echt goed geregeld is.

Vind het echt belachelijk om een hele dag thuis te moeten zitten wachten! Ze kunnen echt wel bepalen of ze 's ochtends of 's middags langs gaan komen!
quote:Friezin71 schreef op 31 augustus 2010 @ 12:50:

Ik zit thuis, vanaf vanochtend 8 uur, omdat er tussen 8 en 18.00 uur een monteur kan komen. Onze gootsteen is namelijk bijna verstopt en om er op tijd bij te zijn heb ik alvast een monteur gebeld. Nouja, de rioolreinigingsdienst.

Nu kan ik mezelf best goed vermaken thuis, maar ik ben dan ook wel zo'n type die niet even naar de supermarkt durft. Want je zult nét zien dat ze dan voor de deur staan. Dus de hele dag thuis, maar het voelt niet als een lekkere dag vrij. Het voelt als een hele inefficiente manier van standby staan.

Nu begrijp ik dat de monteurs 's ochtends hun afspraken ingepland krijgen en dat ze dus niet van tevoren weten wanneer ze ergens zijn. (Al lijkt me dat ze 's ochtends echt wel weten of mijn afspraak aan het eind van de middag of begin van de ochtend ingepland staat) De monteurs houden contact met kantoor via een hip mobiel ding waarmee ze gelijk via het internet aanpassingen aan afspraken kunnen doorgeven en bepaalde items kunnen bestellen. Is het dan ook niet mogelijk om 's ochtends hun planning op internet te zetten, waardoor de klanten kunnen zien wanneer ze ongeveer waar zijn? Een soort van track&trace de monteur. Dan is het nog steeds verstandig om een dag vrij te nemen, maar dan kun je in ieder geval tussendoor nog wat dingetjes doen, zoals, boodschappen, kinderen ophalen en dergelijke.

Een heel verhaal geworden. Punt is wordt dit al gedaan? is het een gat in de markt? En zoja, hoe krijg ik mijn rioolreinigingsmannen aan dit systeem?

Tussen 8:00 en 18:00 is wel heel ruim hoor. Veel monteurs / bedrijven kunnen echt wel aangeven 's ochtends of 's middags.

Ik denk dat het daarbij wel zal blijven... een soort track and trace? Hoe zou jij het vinden als je de hele dag gevolgd wordt door (ongeduldige) klanten? Big Brother is watching you!
haha, ik ook. En ben verbaasd hoeveel busjes hier eigenlijk langs rijden!

Ik heb al gebeld, want ik dacht dat ze tussen 8.00 en 13.00 zouden komen. Had voor vanmiddag een kappersafspraak ingepland (want toch vrij) maar nu helaas moeten afzeggen. De mevrouw aan de telefoon was niet übervriendelijk en kon of wilde dus ook niet zeggen wanneer ik ongeveer gepland stond. Tja.
Ik word vaak een half uur voor ze er zijn gebeld, heel handig. Hoef je ook niet de hele dag te zitten wachten en kun je even bv naar de winkel.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
quote:luna30v schreef op 31 augustus 2010 @ 12:57:

[...]

een soort track and trace? Hoe zou jij het vinden als je de hele dag gevolgd wordt door (ongeduldige) klanten? Big Brother is watching you!Maar de monteur wordt toch niet gevolgd, maar zijn afspraken. Die plant hij zelf in 's ochtends (op basis van handigste rijroute) en kunnen geupdate worden naarmate de dag vordert. Hoeft niet eens, als ik maar kan zien wanneer ik ongeveer aan de beurt ben. Is toch niet heel raar?
quote:diedietje schreef op 31 augustus 2010 @ 12:56:

Mijn vriend werkt ook bij rioolreiniging, als planner.

Bij hem werkt het zo dat ze de mensen waar ze moeten zijn een uur van tevoren bellen dat ze er over een uur zijn. Kan een keer 10 min later zijn, maar je hoeft dus nooit lang thuis te zitten wachten. Het is sowieso een heel modern bedrijf, waar qua klantvriendelijkheid alles echt goed geregeld is.

Vind het echt belachelijk om een hele dag thuis te moeten zitten wachten! Ze kunnen echt wel bepalen of ze 's ochtends of 's middags langs gaan komen!Wow, dat lijkt inderdaad wel relatief modern! Gebeld worden vantevoren! Ik word 10 minuutjes van te voren gebeld, maar dat red ik niet tenzij ik boodschappen bij de buurtsuper doe. De gewone supermarkt is veel verder fietsen.
Zo zullen ze veel klanten overhouden!

Ze kunnen op z'n minst de planning in blokken maken. Dus 8-13 en een blok van 13-18. Dit is echt belachelijk. Zal je zien dat ze pas om 17 aan komen zetten. Ik heb dit ook nooit meer meegemaakt. Dit is echt een stelsel uit het jaar stillekes.

Volgende keer zou ik een ander rioolontstoppingsbedrijf zoeken. Maar beter dat je putje nooit meer verstopt raakt
Nope
quote:Friezin71 schreef op 31 augustus 2010 @ 13:00:

[...]

Maar de monteur wordt toch niet gevolgd, maar zijn afspraken. Die plant hij zelf in 's ochtends (op basis van handigste rijroute) en kunnen geupdate worden naarmate de dag vordert. Hoeft niet eens, als ik maar kan zien wanneer ik ongeveer aan de beurt ben. Is toch niet heel raar?

Track en trace.. traceer en volg, dat kan de baas doen maar de klant? Dat lijkt me toch echt niet zo'n leuk idee.. als monteur.

Anyway, dat jij de hele dag moet wachten vind ik echt van de gekke. Ze (op kantoor) kunnen vast wel zien of hij 's ochtends of 's middags komt.. klinkt als een ouderwets bedrijf. Misschien voortaan een ander bedrijf laten komen?
Ik kan niet eens naar boven gaan uit angste dat ik de bel niet zou horen dus ik zou de godganse dag zitten wachten....
Wat ik me afvraag, laat je de rioolreinigingsdienst lanskomen, omdat je gootsteen bijna verstopt zit? Is niet gewoon de zwanenhals verstopt? Of heb je het probleem gewoon onduidelijk omschreven?

Een tijdsblok moet over het algemeen wel aangegeven kunnen worden. Maar ja, bij de ne klant zit het mee, bij de andere tegen. Dus een afspraak kan zomaar veel langer/korter duren.
quote:zusenzoo schreef op 31 augustus 2010 @ 13:12:

Ik kan niet eens naar boven gaan uit angste dat ik de bel niet zou horen dus ik zou de godganse dag zitten wachten....Neem dan een mobiele bel, kan je m, meenemen naar boven!
Joh, dat vergeet ik steeds en dan loop ik trap op, trap af
TO, zie nu dat je uit Friesland komt, welk bedrijf heb je gebeld?

Heeft de naam 3 letters?
quote:zusenzoo schreef op 31 augustus 2010 @ 13:29:

Joh, dat vergeet ik steeds en dan loop ik trap op, trap af Vastbinden, heb je m altijd bij je
Zo, even naar supermarkt gesjeesd. Met mobiel in broekzak, want in mn tas hoor ik hem niet. Moet er wel om lachen, wat een malle capriolen Heb nu wel hamburgers op lekkere broodjes voor de lunch, omdat ik mezelf wilde verwennen.. aiai (Oh, nog niet aan gedacht dat die koud kunnen worden als ze opeens voor de deur staan)

Ik woon 'gewoon' in de randstad, alleen een Friese nickname. En omdat het ontstoppen bij de servicekosten inzitten, kan ik niet overstappen naar het moderne bedrijf van vriend van Diedietje

Ohja, en de gootsteen is nog niet verstopt, maar aan het borrelen, vandaar. Ik ben er wel eens te laat bijgeweest en om nou op het laatste moment alles te moeten verzetten om thuis te kunnen zijn was helemaal zo'n gedoe. Vandaar dat ik er liever op tijd bij was.
friezin71 wijzigde dit bericht op 31-08-2010 13:40
Reden: naam ingevuld
% gewijzigd
ja dan is het lastig!

Maar misschien kun je de monteur straks even vertellen dat het allemaal veeeel makkelijker en beter kan, vinden ze vaak wel leuk om te horen

Maar het blijft irritant... Heb met de woningstichting ook vaak dat ze een hele dag noemen waarop ze langs kunnen komen. Laatst zijn ze tot 2x toe niet op komen dagen, pas 3de x kwamen ze! toen was ik echt wil pissig... Gaan je vrije dagen!
[quote]diedietje schreef op 31 augustus 2010 @ 13:52:

Maar misschien kun je de monteur straks even vertellen dat het allemaal veeeel makkelijker en beter kan, vinden ze vaak wel leuk om te horen

Overigens is het inderdaad het bedrijf dat jij bedoelde.
Heb al 3 keer voor niets thuis gezeten,en er dingen voor moeten verzetten,en dan kwamen ze niet opdagen.Totdat laatste monteur me (zou tussen 0800en 1600 komen) om 17.45(!!) belde dat hij het niet ging redden.,toen werd ik toch pissig..en heb zijn baas gebeld,dat ik eiste dat hij toch nog kwam,omdat ik al 3 keer een snipperdag had genomen.....

Asociale lui...

Maar hij kwam wel(na20.00,want hij mocht eerst gaan eten van me!)
Een track and Trace monteur: ik vind het briljant!!!!
quote:Nachtspook schreef op 31 augustus 2010 @ 14:43:

Een track and Trace monteur: ik vind het briljant!!!!Ik ook! kan dit ook met postpakketjes? en dan in tijdkaders he, niet van chauffeur is onderweg. Maar gewoon, uw pakje komt tussen 13 en 17 uur........
[quote]Flashy schreef op 31 augustus 2010 @ 15:16:

[...]

Ik ook! kan dit ook met postpakketjes? en dan in tijdkaders he, niet van chauffeur is onderweg. Maar gewoon, uw pakje komt tussen 13 en 17 uur........[/quote]

Nee dat kan niet,ivm de elke dag veranderende routes van de chauffeur...........(ze hebben niet elke dag voor dezelfde mensen pakjes in hun auto nl )Werk zelf bij een transport/pakjes bedrijf dus weet waar ik het over heb.Ik heb een groot aantal adressen weg te brengen in een groot aantal verschillende dorpen,met allerlei soorten tijden dat ze bezorgd moeten worden(servicelevels voor10,30, 12.00,voor 17,30 dus daar wordt je route op aangepast)
Maar Daffy dan zouden ze toch je route kunnen aangeven?

Overigens nog steeds geen rioleringsmannen gezien. *zucht*
Jahaaaaa!!! ze zijn er met een kwartiertje! jippie! (Ik kon hem eerst niet goed verstaan, dacht dat ie zei: "ik kom op de fiets langs" maar bleek "ik kom over een kwartiertje langs". aha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven