Afvoerputje douche

30-03-2020 06:01 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe kun je voorkomen dat het afvoerputje van de douche ooit verstopt raakt? Bestaat er een middel daarvoor? Wat kun je daartegen doen?

(Door een handicap kan ik niet knielen op de grond of door mijn knieën.)
Ik ben benieuwd. Zelf haal ik haren er na iedere douchebeurt uit. Ik heb nogal veel haar.
Je haren gaan toch richting douchputje.
Ik kan me niet voorstellen dat hier een oplossing voor is
Alle reacties Link kopieren
Voorkomen doe je het niet helemaal. Ik borstel altijd wel eerst mijn haar goed uit voor ik ga douchen, dan zijn de meeste losse haren eruit. Dat scheelt wel.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Heb je hulp in de huishouding? Dan kan die misschien wekelijks haren uit het putje halen?

Verder zo min mogelijk schoonmaakmiddel en andere zeep gebruiken, of ten minste even goed naspoelen.
Alle reacties Link kopieren
Kun je wel een beetje bukken? Dan deze. Die veeg je zo schoon.

Afbeelding
https://www.bol.com/nl/p/gootsteenputje ... 079257716/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Af en toe soda op het putje strooien en met heet water doorspoelen.
Mevrouw75 schreef:
30-03-2020 08:24
Af en toe soda op het putje strooien en met heet water doorspoelen.

Dit. Het lost niet de haren op, maar wel een heleboel vettigheid waardoor het niet zo'n vieze dot wordt. De haren spoelen dan makkelijker weg.
herfstappeltaart schreef:
30-03-2020 08:38
Dit. Het lost niet de haren op, maar wel een heleboel vettigheid waardoor het niet zo'n vieze dot wordt. De haren spoelen dan makkelijker weg.
Nou, ik heb echt veel haar en als ik het was heb ik een flinke prop haar liggen, dat wil ik eigenlijk zo min mogelijk in de afvoer hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben van de bouwmarkt een stukje gaas over het putje heen gespannen. Elke week met de badkamer poetsen even schoonmaken en nooit meer een verstopte afvoer!
En idd, even haren borstelen voor het douchen.

Ohja, en als hij echt verstopt is, is een goede trekveer een oplossing!
Alle reacties Link kopieren
Voor noodgevallen gebruik ik van die korreltjes. Is wel heftig spul, niet inademen. En waarschijnlijk ook niet goed voor het milieu, dus alleen doen als het echt niet anders kan.

Verder staat er bij ons een ouderwetse plopper, Je wilt niet weten hoeveel zooi je daarmee eruit kunt trekken. En als je moeilijk bukt bestaan er ook nog grijpertjes waarmee je in het putje kunt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik heb zo’n afvoer met een soort bakje dat je er uit kunt tillen en kunt legen. Maar daarvoor moer je wel bukken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een gootsteenzeefje in liggen (rond dingetje met gaatjes).
Dat houdt veel haar tegen. Mogelijk is dat een idee; voor zover je dat kunt oppakken met een hulpmiddel.

Verder regelmatig wat heet water met soda erin gieten.
In een vorige woning waar vaak verstopping was in de wasbak deden we dat ca. 1x per maand. Dat leek wel te helpen.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven