Alles moet weg! (emigreren)

09-09-2012 22:07 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga verhuizen. Van Noord-Amerika naar Europa. En alle spullen die ik in de afgelopen jaren verzameld hebben moeten weg. Ik mag 2.5 stuks bagage meenemen. En ik laat nog een tas (of misschien 2) hier bij vrienden. Maar voor de rest moet alles weg dus.

Ik ben zó slecht in dingen weggooien. Net heb ik er twee uur over gedaan om twee dozen met papieren uit te zoeken. En ik heb dus een appartementje vol spullen.

Niet dat het een wereldschokkend probleem is, maar ik wilde het toch even kwijt. En ik zoek motivaaaatie. Wie helpt?
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
quote:Daffodil schreef op 09 september 2012 @ 22:38:

Heel stom - ik had er niet eens bij stilgestaan dat ik alleen de rest ook zou kunnen verschepen. Hmm. Ik ga even googlen.Let als je prijzen gaat vergelijken goed op of er nog bijkomende kosten (douane, bijvoorbeeld...) zijn. Dat kan veel uitmaken.
Ik heb in 2009 vijf verhuisdozen laten verschepen van Nederland naar BC en het koste iets van bijna 400 euro. Inderdaad foto-albums, dingen met emotionele waarde en winterkleding.

Verder iedereen nog een koffer en dat was het. Ik voelde me zo enorm licht en kan het iedereen aanraden om eens te doen.
Ik ging op een halfjaar stage ver weg. Met winterkleding, want het was toen daar winter. Daar kocht ik o.a. zomerkleding, maar ook souvenirs, een handvol leesboeken etc. Uiteindelijk heb ik mijn winterkleding en de boeken die ik uit had in een gewoon postpakket verstuurt. Als het per schip gaat duurt het erg lang, maar is het goedkoper. En goedkoper dan alles nieuw kopen

Edit: het was 1 doos, niet heel groot (flink aanstampen ) en kostte volgens mij iets van E 40,-. Iets wat ik als student veel geld vond maar wel ruim uit kon tegen de prijs van nieuwe winterkleding iig.
Ohh Seymour, weet je nog met via welk bedrijf je ze hebt verscheept? 400 euro klinkt zoveel beter dan 2500 euro (wat ik eerder zag toen ik een tijdje terug googelde).
Ja, ik ben ook hierheen gekomen met precies twee koffers. Toen ik de laatste keer verhuisde moest ik twee keer met een verhuisbus rijden om het overgeladen te krijgen.
Ik zou alleen al met kleding en schoenen over die 2,5 tas zitten

Volgens mij kun je gewoon losse dozen verschepen. Die meubels zou ik idd niet doen, maar andere leuke dingen die je gekocht of gekregen hebt in de loop der jaren zou ik lekker meenemen naar Europa.
@Daffodil, volgens mij ooit op een tv programma gezien. Zijn er geen dingen waarvan je ook tevreden zou zijn met een goede foto van het item?

Dan foto maken en het orgineel weggooien.
Succes Daffie! Wat een keuze zeg.. pfff... ik vond het een crime toen ik moest verhuizen naar het buitenland! Ik heb dan ook geen tips, want ik heb veel te veel mee genomen
Ja, nou, ik ben hier ook zo slecht in. En ik vertrek al over minder dan twee weken.

Ik heb sowieso maar weinig frutseltjes en die vind ik ook niet zo erg om weg te gooien. Maar ik heb mijn kledingkast inderdaad al half leeg gemaakt. Mijn schoenen en tassen moeten nog uitgezocht worden. Winterjassen. Rommelkastje.
Ik heb het met WBS, baggage.nl laten doen. Jij doet het natuurlijk de andere kant op, maar misschien kunnen zij je een adres geven. Ik weet dat koeriersbedrijven ook dozen verschepen en het goedkoper wordt naarmate je ze meer tijd geeft het te verschepen.
Ik zou alles wat ik liever niet kwijt wil versturen/verschepen. Meubels zonder emotionele waarde idd gewoon daar laten. Kun je daar geen briefje ophangen bij de Wallmart/Safeway dat je goedkoop meubels verkoopt?
Ik zou wat via de post opsturen! Duurt vaak wel wat langer maar is meestal niet zo heel duur.
fotoalbums moet je zuinig op zijn!!
joh, het zijn maar spullen. weg ermee! Foto's zijn herinneringen, spullen zijn ballast. zeker troep van de ikea zeg, alsof je dat hier niet kan kopen.

geloof me, uiteindelijk ben je blij dat je er vanaf bent. het is een heel vrij gevoel.
Ik ken het probleem. Lastig he, vertrekken met twee koffers is makkelijk, terugkomen niet. En waar al die troep toch vandaan komt...

Zelf hecht ik niet aan dingen die ik makkelijk nieuw kan kopen, zoals meubels. Die zou ik dus weggegeven of verkopen. Fotoboeken en dat soort dingen zou ik echter nooit wegdoen, dus die zou ik versturen als ze niet in mijn koffers zouden pakken. Veel koeriersbedrijven hanteren best gunstige tarieven en het is de moeite waard als je echt geen afscheid kan nemen van sommige spullen.

Veel succes met je verhuizing en veel plezier in je nieuwe land!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven