Alles moet weg! (emigreren)

09-09-2012 22:07 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga verhuizen. Van Noord-Amerika naar Europa. En alle spullen die ik in de afgelopen jaren verzameld hebben moeten weg. Ik mag 2.5 stuks bagage meenemen. En ik laat nog een tas (of misschien 2) hier bij vrienden. Maar voor de rest moet alles weg dus.

Ik ben zó slecht in dingen weggooien. Net heb ik er twee uur over gedaan om twee dozen met papieren uit te zoeken. En ik heb dus een appartementje vol spullen.

Niet dat het een wereldschokkend probleem is, maar ik wilde het toch even kwijt. En ik zoek motivaaaatie. Wie helpt?
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Je kan toch gewoon meer meenemen en ervoor betalen?
Zorg voor iets van 3 mogelijkheden.

-Weg en dan gelijk wegdoen.

-Twijfel

-Meenemen en dan gelijk in je koffers doen

De twijfelzaken neem je later nog eens door. Het kan best dat je dan ineens weg of meenemen denkt.

Lijkt me best moelijk, want er moet wel heel veel weg lijkt mij.
Is er geen mogelijkheid tot verschepen?
Ik zou een container huren en de boel verschepen. Maar ik heb geen appartementje
Je kunt toch ook dingen opsturen? Verschepen?

Toch ook zonde om álles uit de periode in Amerika weg te moeten doen lijkt me.
Kun je niet e.e.a. laten verschepen?

Weet niet of je bijv fotoalbums hebt maar met dat soort dingen heb je je tassen zo vol.
Nou... kaas en bitterballen maar dan
Maar je kunt het toch ook gewoon naar jezelf opsturen via de post als je teveel hebt?
Ja, er moet veel weg. Onder andere mijn meubels.

Ik betaal al extra en daarom mag er 2.5 stuks bagage in plaats van 1 stuk mee. Eén koffer zit al vol met kleding, een andere gaat nog wel vol met de kleding en schoenen die ik in de komende anderhalve week nog draag. Dan nog handbagage (maar dat is voornamelijk papieren en laptop denk ik) en dan heb ik nog zo'n 10 kilo over voor andere spullen.

In mijn hoofd denk ik dat ik (ongeveer) weet wat ik mee wil, maar met het uitzoeken kom ik steeds weer dingen tegen die ik eigenlijk niet weg wil doen.
Verschepen kan wel, maar dat zijn mijn spullen eigenlijk niet waard. Meubels zijn zo ongeveer 3.5-4 jaar oud, kwamen van de Ikea en het enige wat ik graag zou hebben willen houden is mijn bed.

Het zijn nou juist de 'kleine' spullen die zo lastig weg te doen zijn.
Die kan je toch versturen?

Zonde om alles weg te doen.
Beginnen met alles wat je fijn / leuk / mooi / handig / belangrijk vindt bij elkaar te zetten (Ongeacht of het zou passen of niet.) en te kijken hoeveel dat samen ongeveer is.

Dan zie je het letterlijk voor je.

Als het teveel is weer keuzes blijven maken tot je op de juiste hoeveelheid uitkomt...

Uiteindelijk weet je het dan wel.
Dan verscheep je toch de kleine spullen in een paar dozen? Vanuit Noord Amerika kan dat wel.
Kun je dan die kleine spullen niet in een grote doos via de post naar je nieuwe adres verzenden? Zal niet goedkoop zijn, maar persoonlijk had ik dat er liever voor over dan alles maar weg te doen denk ik...
Maar misschien in Europa is je huis heel leeg en kaal zonder die spullen. Als je dan accessoires gaat kopen ben je ook geld kwijt, misschien meer dan met verschepen.

Kan ook leuk zijn, alles nieuw
valt niet veel over te zeggen door een buitenstaander, omdat jij alleen de emotionele waarde kent.
it's a big club and you ain't in it
Ik zit er nog eens overna te denken maar eigenlijk vind ik het maar raar, je hele leven in twee en een halve koffer.

Een snel rondje google leert me dat het verschepen van een container van 20m3 ongeveer 2000 euro kost. Alles nieuw lijkt me stukken duurder.
quote:Suze02 schreef op 09 september 2012 @ 22:32:

Ik zit er nog eens overna te denken maar eigenlijk vind ik het maar raar, je hele leven in twee en een halve koffer.

Een snel rondje google leert me dat het verschepen van een container van 20m3 ongeveer 2000 euro kost. Alles nieuw lijkt me stukken duurder.Ja maar je gaat toch geen meubels van 4 jaar oud van Ikea verschepen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Als je het echt heel moeilijk vindt:

Stel jezelf de vraag bij ieder item waar je over twijfelt:

'wie ben ik met dit item?' en ook 'wie ben ik zonder dit Item?'

om de waarde die het voor je heeft te bepalen.

En verder kun je altijd met veel minder doen dan je denkt,

het afscheid is alleen even moelijk...
Alles moet weg?

Vraag Yolanthe of ze even langs komt. Die helpt je vast een handje ;)
Dat zal liggen aan de meubels. Haar bed wil ze al meenemen. Beetje bed kost met matrassen al snel meer dan die ¤2000,-. Dan kan je kasten oid van Ikea die verder nog prima zijn toch ook meenemen? Niet alles van Ikea is ruk toch?

En dan kan je dus gewoon zonder gedoe herinneringen mee nemen.
Al van t weggeef topic gehoord ? * grin*
Mijn nieuwe appartementje is gemeubileerd. Dus als ik mijn meubels verscheep, moeten ze daarna in de opslag. Met Ikea-meubels (die inmiddels ook hier al eens verhuisd en uit elkaar gehaald zijn) is het dat niet waard. Dus nee, meubels geef (of gooi) ik weg.

Heel stom - ik had er niet eens bij stilgestaan dat ik alleen de rest ook zou kunnen verschepen. Hmm. Ik ga even googlen.
Ik zou er inderdaad eens heel erg goed over nadenken of je bepaalde dingen niet toch wil verschepen/opsturen naar Nederland. Nagenoeg alles weggooien is toch zonde, zeker kleine dingen. Dat je je meubels niet meeneemt, dat snap ik dan weer wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven