Alles wit?

22-04-2010 15:31 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Enkele jaren geleden ben ik, zo goed als meubelloos, bij mijn vriend ingetrokken. Het huis is nu erg klassiek ingericht (grote, donkere, eiken meubels, een braaf behangetje, kleurpalet is nu lichtgeel-lichtoranje-bruinig) en ik sta al eeuwen te popelen om het interieur eens grondig aan te pakken. Dit jaar zou het toch eindelijk zo ver komen: er komt een nieuwe keuken en ook de woonkamer zal een metamorfose ondergaan. Het moet moderner, we houden van strak, en we willen het aantal meubels beperken (zo denken we aan een grote ingebouwde kast in de woonkamer in plaats van drie kleinere kasten).

Nu val ik zelf heel erg voor wit (gebroken wit ed) en zou ik alle muren in gebroken wit willen schilderen. Meubels zouden ook wit worden, in combinatie met hout (witte of grijze eik vind ik bijvoorbeeld mooi). De keukenkastjes zouden ook wit worden. Lekker veel wit betekent voor mij licht, ruimte en rust. En dat is wat ik wil in mijn interieur.

Maar wordt al dat wit misschien niet saai? Of erger nog: te koel en kil. Een huis moet tenslotte ook gezellig zijn.

Wat denken jullie ervan: toch ergens een accentmuur in een andere kleur (en welke dan?)? Of in de keuken alle muren in een andere kleur omdat de kastjes al wit zullen zijn? Of accessoires (kussens op de bank ed) in andere kleuren? Ik hoor graag ideeën!

Misschien belangrijk om te vermelden: we hebben twee kleine zoontjes (21 maanden en 3 maanden) en hebben geen zin om geregeld vieze vingertjes te overschilderen. Gaat dat samen, wit en kleine kliederkinderen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Mossel
quote:Brown_Eyes schreef op 02 mei 2010 @ 11:05:

Wit vind ik ziekenhuis-achtig en saai geeft aan dat er weinig gevoel voor smaak ik. Ook kan het vermoeiend voor de ogen zijn voor sommige mensen.

Saai vind ik het absoluut niet, wel rustig, en dat is juist zo fijn. Ik vind het ook heel fris staan en wij hebben een heel licht zonnig huis, dus dat is erg prettig.

En vermoeiend voor de ogen, die begrijp ik ff niet.
quote:Brown_Eyes schreef op 02 mei 2010 @ 11:05:

Wit vind ik ziekenhuis-achtig.Ik wilde schrijven 'steriel en koud'., maar t hangt er maar net vanaf met wat voor meubels je combineert. Wit eiken kan heel mooi zijn.
Ik hou van witte muren. Heb ik nu ook. Maar als ik ga verhuizen ga ik 1 muur beige schilderen. En verder wat bruintinten en licht hout. De kleur komt terug in de accessoires. Kussentjes, kaarsen...

Maar bijna alles wit... nee.
Roken jullie? Vrienden van ons hadden ook alles wit, zag er mooi fris en fruitig uit, maar omdat ze rookten als Pakjesboot 12 was alles na een paar jaar vies geel.

Vind wit wel mooi trouwens, lichte kleuren geven lucht en het ziet er schoon uit.
Ik vind de Scandinavische stijl heel mooi, dwz veel wit en kleur dmv accessoires. Hier dan ook heel veel wit. We hebben geen kinderen maar wel een zwarte kat :-) Het gaat heel prima, valt me alles mee. De hoezen zijn wasbaar. Het is niet steriel bij ons thuis, omdat we verder veel kleur gebruiken in kussens, kunst, gevonden spulletjes, boeken en planten.

Tip: op de website apartmenttherapy.com staan veel adviezen over het onderhouden van je meubilair, ook met huisdieren en kinderen. Even de zoekfunctie gebruiken; daar staan vast wat tips bij.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven