Als NoordHollandse in Brabant, went dat ooit echt?

29-03-2010 19:06 302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt, ik ben een NoordHollandse. Geboren en getogen in Haarlem. Na een behoorlijke omweg door Nederland woon ik nu zes jaar in Brabant. En ik vind er na zes jaar nog steeds geen zak aan. De mentaliteit, de humor, het taaltje etc. Ga ik ooit wennen aan Brabant of is het zinvoller om terug te verhuizen naar Noord Nederland?
MILF in the making ;-)
Dat is nou iets wat ik ab-so-luut niet mis van Grunn!
Man, doe niet zo moeilijk, trek gewoon een leuk pak aan.
Ik heb als geboren Rotterdamse ruim 4 jaar met veel plezier in de parel van het zuiden gewoond Carnaval, de Brabantse vriendelijkheid..het heeft even geduurd voordat ik ingeburgerd en 'geaccepteerd' werd maar ik heb het reuze naar mijn zin gehad!!

De eerste keer dat ik 'Houdoe' tegen iemand zei, was een mijnpaal. De zachte G is hem niet geworden maar mijn harde Rotterdamse accent is wel een stuk minder dankzij het Brabantse land! hihihi
Hier gaat man steeds noordelijker praten in plaats van ik zuidelijker. Hij is geboren en getogen hier, maar een Amsterdamse vader en dat hoor je. Zijn beetje zachte g is weg en de r spreekt hij tegenwoordig rollender uit. En hij maakt zijn woorden tegenwoordig ook af.
MILF in the making ;-)
quote:DarkRosePrincess schreef op 30 maart 2010 @ 11:33:

Mips, waar woon je en staat het huis naast je nog leeg?

Hey wat fijn dat jullie gaan verhuizen! Succes ermee.

Nog even over je buren. Dat soort mensen heb je echt overal. En als jullie weg zijn vinden ze weer een ander waar ze over kunnen klagen.

Echt van je af laten glijden, wat kan jou die paar zeikende buren nou schelen, je hebt een leuk gezin daar draait het om.

Succes!
quote:DarkRosePrincess schreef op 30 maart 2010 @ 12:06:

Wanneer verhuizen en waarheen, nog geen idee van. Ik weet wel zeker dat ik ga verhuizen. Nu nog even een huis zoeken.Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn maar voor hun zal het echt een enorme impact hebben als ze al naar school gaan en buitenspelen enzo. Succes dus met zijn allen.
Dankje katoeneke. Ik moet me ook niet zo irriteren aan de buren, maar wat is dat lastig zeg. Ze komen ook niet gewoon aanbellen. Nee, zomers als ze visite hebben en weten dat wij ook in de tuin zitten, net hard genoeg zodat ze weten dat wij het horen hun beklag gaan doen tegen de visite. Dan haal je bij mij het bloed wel onder mijn nagels vandaan. Of tegen de vorige bewoners (met wie ze dus ook altijd bonje hadden) gaan slijmen dat ze ze zo missen en of ze alstjeblieft terug willen komen. Om half acht, als onze kleintjes naar bed gaan, een of twee liedjes van die Hollandse Hits aanzetten. Over de schutting schreeuwen dat mijn dochter op moet houden met gillen (kind was toen anderhalf en het enige dat hielp was negeren). Maar zichzelf wel beter vinden dan ons. Wij zijn immers de asocialen van de straat. We hebben dit huis met een urgentie gekregen. Volgens de buren omdat we overlast veroorzaakten in onze vorige woning en dat hebben ze dus ook aan letterlijk iedereen verteld. Dat het niet zo is, heeft de omgeving geen boodschap aan. Waar rook is, is vuur...
MILF in the making ;-)
quote:katoeneke schreef op 30 maart 2010 @ 13:29:

[...]

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn maar voor hun zal het echt een enorme impact hebben als ze al naar school gaan en buitenspelen enzo. Succes dus met zijn allen.Elf, tien, drie en twee. De oudsten willen zelf ook weg, de jongste zegt het nog niet zoveel allemaal.
MILF in the making ;-)
DRP,

Je hebt idd geen fijne buren, brr maar is het niet zo dat als je wellicht in een andere straat had gewoond je je niet zo rot zou voelen?? Dus je probleem ligt helemaal niet aan Eindhoven de stad, of Brabant maar aan je buren?

Succes met de huizenjacht!
quote:willandgrace schreef op 30 maart 2010 @ 13:45:

DRP,

Je hebt idd geen fijne buren, brr maar is het niet zo dat als je wellicht in een andere straat had gewoond je je niet zo rot zou voelen?? Dus je probleem ligt helemaal niet aan Eindhoven de stad, of Brabant maar aan je buren?

Succes met de huizenjacht!Daar had ik het met man over. Ik heb eigenlijk vanaf het begin niet het gevoel gehad dat ik hier thuishoor. Heb er wel van alles aan gedaan om het thuis te maken, maar dat wil dus niet zo. Het is zeker erger geworden sinds we in dit huis zijn gaan wonen. Ik denk dat ik in mijn eerste huis hier, meer sociale contacten had en meer gezelligheid tegenkwam in de wijk (volkse buurt) dan nu. Iedereen op een eilandje en maar kleppen over elkaar. Dat maakt het niet makkelijker. Ik ga wel af en toe naar mijn oude buurtje en dat is gezellig, maar het is wel anders dan toen ik er woonde.
MILF in the making ;-)
quote:Mevrouwdekees schreef op 30 maart 2010 @ 13:09:

Ga je toch mee naar de Hoornse Plas?Ja, en dan heeeeel hard meebleren in de Tapperij! God, ik mis Groningen... Ik denk dat wij daar maar naartoe moeten. We willen zowiezo weg uit de randstad. Veluwe was een optie, Overijssel ook, maar eigenlijk wil ik gewoon weer terug naar Grunn. Ik ga het vanavond eens even in de groep gooien
DRP, nu je weet dat je weg wil, weetje al naar welke stad je gaat?
*is jaloers op Aletta*
quote:whoomii schreef op 30 maart 2010 @ 12:43:

Voor noahtb (ongeveer...) en AlettaJacobs:

http://www.youtube.com/watch?v=stw98A4zPukHaha..
Ben ik de enige die vind dat er in Brabant ontzettend veel gedronken word in vergelijking met de rest van Nederland?

Ik moest er echt aan wennen hoe normaal alcohol hier wordt gevonden en hoe makkelijk iedereen hier wat naar binnen gooit. Dat was ik vanauit Groningen helemaal niet gewend.

Inmiddels kan ik helemaal meedoen hoor.

DRP: Fijn dat je een besluit hebt genomen. Nu hopen dat alles snel rond is.

Blijft mooi: http://www.youtube.com/watch?v=0zZdx3vyKvk
quote:hadea1 schreef op 30 maart 2010 @ 11:06:

Ik ook, misschien dat ik daarom wel Brabants ben gaan praten ;)

Hoewel... Brabantse uitdrukkingen die ik noooooit zal zeggen:

- ik woon langs....

- hoe laat ben je afgewerkt? (moet ik nog steeds inwendig om giechelen)

- zullen we aanrijden

- ons mam, onze'n Dirk...

- een stukske

Toch niet zo goed geïntergreerd; er is niemand onder de rivieren die z'n kind Dirk zal noemen. Dat is een typisch Hollandse naam die wij amper onze strot uit krijgen.
quote:hadea1 schreef op 30 maart 2010 @ 11:06:

[...]

- over de zeikIs toch niet specifiek Brabants?
quote:Mevrouwdekees schreef op 30 maart 2010 @ 13:59:

*is jaloers op Aletta*Ga mee dan! In G. is ook werk en het leven is er goedkoper dan in R. - dus je voelt de teruggang in inkomen minder (ik oefen alvast wat argumenten voor vanavond )
- Ik gooi dat morgen wel even af.

- Aanlopen/ Aanrijden.

- Bij hebben inderdaad.

- Langs liggen kan ik niet aanhoren..

- Neffe...

- Begaaien? Weet nog steeds niet wat het betekend.

- Eindhovuuuh de gekste.. :puke:
Ik weet nog niet waar we heen gaan. Ik heb door heel nederland gewoond en eigenlijk altijd wel met plezier. Heb zelfs nog een tijdje in HoogerSmilde gewoond. Een gehuchtje in Drente.
MILF in the making ;-)
quote:noahtb schreef op 30 maart 2010 @ 14:11:

Ben ik de enige die vind dat er in Brabant ontzettend veel gedronken word in vergelijking met de rest van Nederland?

Zoveel wordt er toch niet gedronken?

Alleen hebben wij het er gewoon over (en doen we het gewoon )

Mijn James werkt in het Noorden, en daar is het not done om het over de escapades in het weekend te hebben.

Hij verzwijgt dan maar ook dat hij een whisky-collectie heeft, voordat hij als de alchoholist van het bedrijf bekend komt te staan.
quote:DarkRosePrincess schreef op 30 maart 2010 @ 14:24:

Ik weet nog niet waar we heen gaan. Ik heb door heel nederland gewoond en eigenlijk altijd wel met plezier. Heb zelfs nog een tijdje in HoogerSmilde gewoond. Een gehuchtje in Drente.Ik ken het inderdaad. Ik heb een tijdje in Boven Smilde gewoond. Als je zulke dorpjes leuk vindt kun je eens naar Gieten kijken..
quote:DarkRosePrincess schreef op 30 maart 2010 @ 14:24:

Ik weet nog niet waar we heen gaan. Ik heb door heel nederland gewoond en eigenlijk altijd wel met plezier. Heb zelfs nog een tijdje in HoogerSmilde gewoond. Een gehuchtje in Drente.Ik ken het inderdaad. Ik heb een tijdje in Boven Smilde gewoond. Als je zulke dorpjes leuk vindt kun je eens naar Gieten kijken..
Darkroseprincess, ligt het niet eerder aan je buren?? Als ik het zo lees zijn dat maar rare vogels. Die kun je overal treffen. Op de (christelijke) Veluwe wonen ook veel van dat soort types.
quote:AlettaJacobs schreef op 30 maart 2010 @ 14:18:

[...]

Ga mee dan! In G. is ook werk en het leven is er goedkoper dan in R. - dus je voelt de teruggang in inkomen minder (ik oefen alvast wat argumenten voor vanavond )Kees is helaas nogal regiogebonden en die 2 keer modaal die hij binnen brengt kunnen we toch niet missen. Ook niet met een veel goedkoper huis in Stad. Maar ik kom er nog zo 1 keer in de 6 weken, dus dan wil ik wel een borrel doen hoor.
Ik kom vanavond weer lezen en reageren. Moet nu de kinderen uit school halen enzovoort.
MILF in the making ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven