Andere smaak qua interieur en samenwonen

13-07-2009 13:38 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb nu 2 jaar een lat-relatie, samen met mijn vriend, omdat we ruim 100 km uit elkaar wonen. In de weekenden woon ik bij hem en doordeweeks woon ik in mijn eigen appartementje.

Zijn huis is op een manier ingericht, waar ik niet van houd. Leren banken (gebroken wit), tafel met glasplaat, veel zware houten meubelen die van zijn ouders zijn geweest e.d.

Ik heb ook altijd gedacht dat alles van de kringloop kwam, maar toen ik daar laatst een opmerking over maakte, bleek dat hij het van zijn ouders had gekregen toen hij 15 jaar geleden op zichzelf ging wonen en dat hij het heel mooi vond.

Nou dat kan natuurlijk.

Nu mijn probleem: hij wil tzt wel verhuizen en samenwonen, maar hij wil absoluut dit interieur houden. Geen twijfel over mogelijk. Er valt niet over te praten.

Het hoeft natuurlijk ook niet allemaal op mijn manier, maar ik had het toch wel anders gezien. Een mooi huis met een mooie inrichting waar ik me ook echt thuis zou voelen. En hij ook natuurlijk.

Hoe hebben jullie dat gedaan toen jullie gingen samenwonen?
Wij hebben ook een totaal andere smaak, maar zijn er toch uitgekomen.

Ik denk dat er niets anders opzit dan een goed gesprek aan te gaan. Als hij wil samenwonen, dan moet hij consessies doen wat betreft het interieur. Dit zal jij ook moeten doen en op zoek naar een stijl die jullie samen mooi vinden.

En anders zit er maar 1 ding op, het programma samenwonen inschakelen en jammerrrrrrr de bammerrrrrrrrrr rode stickers op sommige meubels aantreffen. (heb ik mee gedreigd, werkte heel effectief)
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Daar is dat programma voor gemaakt Ik zou mij snel inschrijven.
Oef. Dat klinkt ellendig. Waar gaan jullie samenwonen? Samen in zijn huis, of samen ergens anders? Omdat er staat 'verhuizen' denk ik samen in een nieuw huis. Dan zou ik ook voorstellen samen een nieuwe start te maken. Met dingen die jullie allebei mooi vinden en waar je je allebei bij thuisvoelt. En desnoods schakel je dat tv-programma in waar ze hem dwingen een paar van die gevaartes naar de kringloop te brengen

Ik heb een ex die helemaal verliefd was op zijn perzische tapijt. No way dat zo'n ding in mijn huis komt...
Nou ja, als hij nu al aangeeft dat er niet over te praten valt ben je dus snel klaar....

Of is het een beetje grootdoenerij, en kun je samen een keer naar een meubelboulevard ofzo, om je te orienteren.

Wellicht kom je meubels tegen die je allebei leuk vind.

Ik hoop het eerlijk gezegd ook voor je, als hij hier al geen water bij de wijn wil doen.(er vanuit gaande dat jij dat ook doet)

Succes ermee.
Hahaha nou, niet op tv hoor!

Ik kan zo bij hem intrekken, maar ik wil juist samen opnieuw beginnen in een ander huis.
Als hij dáár al zo star en moeilijk over doet...!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Is het zeker weten omdat hij het mooi vindt, of zit er ook iets meer achter omdat hij ze van zijn ouders heeft gekregen? Is hij bang dat ze beledigd zijn ofzo?
Is hij in alles zo star? My way or the highway?
Eh...... .

Dan zou van mij mooi alleen mogen blijven in het fijne gezelschap van zijn prachtige meubeltjes.

Kom op zeg,je zal toch samen moeten kunnen zorgen om een inrichting te maken waar je je samen fijn bij voelt.
Hij vind het echt mooi ja.

Ik woon nu in een 1-persoons studentenflatje op mijn 30ste, dus ik wil daar snel weg. Ben zelfs aan het rondkijken voor iets in mijn eigen woonplaats (voor mezelf dus).

Ik vind interieur wel belangrijk. Als we bezoek krijgen, zeg ik vantevoren dat het ZIJN interieur is en dat het niet mijn smaak is (ja, ik schaam me er een beetje voor).

Hopelijk kan ik hem nog overhalen, maar ja... al hij iets echt prachtig vindt...

Misschien binnenkort samen eens naar een meubelboulevard.
Wij zijn gaan samenwonen in mijn studentenhuis, dus daar hadden we niet echt de keuze wat betreft meubels. Nu we een huis gekocht hebben, hebben we gepraat over wat onze smaak is.

Ik heb moeten inleveren, mijn boeken komen niet in boekenkasten in de woonkamer, want dat staat rommelig en wordt stoffig. Ze komen nu in de logeerkamer te staan.

Andersom komt zijn racefiets niet in huis te staan, maar in het schuurtje en in de winter hangt hij hem in de balken op zolder. Terwijl hij die liever ook op de logeerkamer gezet had.

Zo leveren we allebei af en toe wat in en krijgen we wat terug. Door overleg en geven en nemen. Als jouw vriend niet wil geven, houdt het wel een beetje op.

Misschien kun je voorstellen om de witte leren banken (ik snap je punt) weg te doen en daar jouw of nieuwe banken voor te nemen en de andere meubels op te knappen en te schilderen.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Misschien een eigen kamer voor hem in jullie nieuwe huis. Kan hij daar mooi al zijn meubels neerzetten...... Voor de woonkamer zullen jullie dan een compromi moeten sluiten, maar dan zitten jullie niet gebonden aan zijn meubels.

Tja, dat je je schaamt voor zijn inrichting en daar zelfs je excuses voor maakt vind ik wel heel erg. Het komt misschien wel niet uit een blaadje, maar het is nog steeds zijn huis en zijn meubels. Daar hoef jij je toch niet voor te verexuseren. Het bezoek weet toch dat het zijn huis is?
Hmmm.... nodigt niet echt uit om te gaan samenwonen, zo'n instelling. ik zou eerst even met hem praten om te peilen hoe hij er echt over denkt, voordat je hem naar een meubelboulevard meesleept. Gelukkig hebben mijn vriend en ik redelijk dezelfde smaak, maar tijdens het shoppen hadden wij allebei een x aantal veto's. Sommige dingen komen mijn huis niet in en andere dingen wou hij absoluut niet. Maar als er dan ook een veto werd uitgesproken mocht je er niet over zeuren, veto=veto.

Ondanks dat onze smaak dus redelijk hetzelfde is hebben wij 4 maanden lang bijna elk weekend meubels gekeken. Iets leuks vinden voor jullie huis kost gewoon tijd! Maar ik vond het heel erg leuk om te doen, ik hoop dat jij er tzt ook van kan genieten!
Vind het een erg starre houding van je vriend. Samenwonen heeft niet voor niks samenwonen en niet alleenwonen .

Zoals eerder al is gezegd, is hij niet een beetje bang om afstand te doen van spullen met emotionele waarde? Misschien is het wel mogelijk om 1 of twee stukken te houden bijv voor de logeerkamer of op de slaapkamer?

Ik zou toch ff een serieus gesprek voeren hierover aangezien je samen tevreden moet zijn met het huis en de inrichting.
Probeer oplossingen te zoeken.

Hij wil graag van die grote logge kasten, misschien mag je ze wel schilderen? Dan komen ze gelijk al wat minder zwaar over.

Kijk eens op andere fora over klussen, wonen, interieur en zoek samen naar een oplossing.
Poelepoelepoelepoes!
waarom moeten zijn stukken naar de logeer/slaapkamer, TO mag ook wel wat water bij de wijn doen. tja als je dan tegen spullen aankijkt die je lelijk vind, dan heb je pech.
quote:xDoortjex schreef op 13 juli 2009 @ 14:15:Ik heb moeten inleveren, mijn boeken komen niet in boekenkasten in de woonkamer, want dat staat rommelig en wordt stoffig. Ze komen nu in de logeerkamer te staan.Never ever dat ik deze keuze zou maken. Er zijn grenzen. Mijn boeken wegstoppen in de logeerkamer is way beyond that line.
maar dan kom je er dus nooit uit Spinster, TO & haar partner moet compromissen sluiten, maar iets zegt mij dat TO's partner aan het kortste eind gaat trekken
quote:Spinster schreef op 13 juli 2009 @ 14:56:

[...]

Never ever dat ik deze keuze zou maken. Er zijn grenzen. Mijn boeken wegstoppen in de logeerkamer is way beyond that line.Ik vind het niet zo erg. Het is geven en nemen en hij gaat nu een van de vensterbanken in de woonkamer voor me betimmeren en stofferen, zodat ik daar een mooi leeshoekje kan maken, met kussentjes en ruimte om dus lekker warm met een boek weg te kruipen. Dus ik heb er nog een goede deal uitgesleept.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Ik ben bij hem ingetrokken en langzamerhand namen mijn spullen gewoon de boel over. Later namen de kinderen het over
Oh, en mijn boeken niet in de woonkamer? No way. Dat zou voor mij echt een no go zijn. Hou niet van woonkamers zonder boeken.
hier ook een glasplaat, die ging er als eerste uit. gelukkig was mijn salontafel ook naar zijn zin. maar dat is tijdelijk, en binnenkort kopen we samen een nieuwe die we beide mooi vinden...

hij houdt van strak en zwart, ik van afrikaans en aardetinten.

sja, dat was een compromis. zwart is grijs geworden, aarde tinten is bruin geworden en het is een soort van gezellig strak geworden...

we voelen ons beide thuis, maar we hebben wel beide onze eigen stijl moeten opgeven...
Mijn vriend heeft ook een heel andere smaak dan ik. Maar ik heb veel overtuigingskracht .

En daarbij moet ik, als we gaan samenwonen over een tijdje, mijn woonplaats verlaten en bij hem in de buurt gaan wonen vanwege zijn werk. Ik vind dat ik al genoeg moet achterlaten. Dus om me thuis te voelen mag ik grotendeels bepalen hoe het huis eruit komt te zien . Natuurlijk zal ik geen dingen doen die hij echt afschuwelijk vindt. Maar er zijn vast ook wel dingen die we allebei mooi vinden. En inderdaad wat veel hier al zeggen, als je gaat samenwonen moet je compromissen sluiten.

Misschien kun je hem laten kijken in woonbladen of meenemen naar woonwinkels. Misschien opent dat zijn ogen en ziet hij dat andere dingen ook heel mooi kunnen zijn.
quote:newstylista schreef op 13 juli 2009 @ 14:58:

maar dan kom je er dus nooit uit Spinster, TO & haar partner moet compromissen sluiten, maar iets zegt mij dat TO's partner aan het kortste eind gaat trekken

Waarom denk je dat? Hij blijft bij zijn punt en wil er niet over praten. Ik ben bang dat ik aan het kortste eind ga trekken.

Hij heeft geen boekenkast, maar dat vind ik zo mooi staan in een woonkamer. Hij gelukkig ook, dus dat scheelt weer.

Binnenkort maar weer eens een gesprek. Straks is het te laat en krijg ik een woning aangeboden in mijn eigen woonplaats en ga ik daar maar in investeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven