Andijvie-alert: Onbrandbare pannenlappen

04-05-2010 17:39 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aardig thuis in de keuken. En ben er dan ook dagelijks te vinden. Ik hou van een uitdaging, dus kom maar op met recepten en ik maak ze. Het enige euvel dat ik in de keuken heb, is dat ik met zeer grote regelmaat mijn pannenlappen in de fik zet. Ik gebruik er zeker tien per jaar Lang leve de Ikea waar ze in bulk kunnen worden ingeslagen, maar ik wil graag een definitieve oplossing. Wie o wie weet waar onbrandbare pannenlappen te koop zijn?
MILF in the making ;-)
DRP zijn die siliconen lappen van de Xenos niks voor je? En anders kevlar handschoenen
Van die siliconen pannenlappen. Wel aan de prijs, maar dat zijn 10 pannenlappen per jaar ook.
Ik zou ook zeggen siliconen pannenlappen.
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Durf het bijna niet te zeggen, maar die siliconen dingen krijg ik dus ook kapot. Alleen die meuren veel erger als je ze rechtstreeks in de vlam laat hangen.
MILF in the making ;-)
En je hebt van die leuke:

Bij de plaatselijke kookwinkel, maar misschien heeft de Blokker/Marskramer ze ook wel.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Je moet je vuur ook laag/zacht zetten als je pannen gaat pakken. Of gebeurt dat in de fik zetten niet bij het fornuis??
die kikker, das wel wat voor Fniel, vind ze vast geweldig ( of ze heeft ze al)

Eh DRP.... dan word het kevlar. Heel prijzig, en het ziet er niet uit.

Of je leert dat je die dingen NAAST het fornuis legt ipv erop
Gelukkig dan dat je je theedoeken niet als pannenlappen gebruikt
Of: een brandblussertje in de keuken, voor áls...
ehm, zo'n branddeken in stukken knippen ?
Wist je dat...

-

...je pannenlappen onbrandbaar kan maken. (10 gram aluin met een kwart liter water mengen, hierin de pannenlappen 5 minuten laat weken en achteraf laten drogen.
quote:Wintermuts schreef op 04 mei 2010 @ 17:52:

ehm, zo'n branddeken in stukken knippen ?Dat is een goeie!
Ik had dit topic kunnen openen hahaha... Ga dit topic ook maar volgen!

Zelfde verhaal met plastic beslagkommen... Heb al in heel wat kommen gaten gesmolten, dus nu maar RVS kommen...
quote:blumpke schreef op 04 mei 2010 @ 17:48:

Gelukkig dan dat je je theedoeken niet als pannenlappen gebruikt Been there, done that, put the kitchen on fire...
MILF in the making ;-)
quote:Wintermuts schreef op 04 mei 2010 @ 17:52:

ehm, zo'n branddeken in stukken knippen ?Dat is nog wel een goed idee zeg!
MILF in the making ;-)
quote:Gamuza schreef op 04 mei 2010 @ 17:53:

Wist je dat...

-

...je pannenlappen onbrandbaar kan maken. (10 gram aluin met een kwart liter water mengen, hierin de pannenlappen 5 minuten laat weken en achteraf laten drogen.Ook een goed idee. Had ik al verteld dat mijn senseo hele vreemde strepen aan de zijkant heeft van toen het hete rooster uit de oven ertegenaan stond...
MILF in the making ;-)
Ik heb een keer de ovenwanten in de hengst gezet. Gelukkig viel de schade mee zodat ik het niet aan mijn huisgenoten hoefde te vertellen :P.
Ze vliegen dus in de fik omdat ik ze gewoonweg vergeet van de pan te halen of omdat ik aan een kant de pan vasthoud, met lap dus, terwijl ik in de pan aan het roeren ben. Negen van de tien keer staat het ding in de fik.
MILF in the making ;-)
Ovenwanten idem dito. Ik heb ze zelfs een keer laten smelten omdat ik hem met de schaal in de oven zette. Niet handig 40 minuten bij 220 graden.
MILF in the making ;-)
en ovenwanten... werkt dat wel voor jou?

Je hebt het antwoord al gegeven
Die kevlar handschoenen zien er best nog oke uit. Beetje duur, maar dat zijn pannenlappen ook in de snelheid waarmee ik erdoorheen vlieg.
MILF in the making ;-)
quote:DarkRosePrincess schreef op 04 mei 2010 @ 18:23:

Ze vliegen dus in de fik omdat ik ze gewoonweg vergeet van de pan te halen of omdat ik aan een kant de pan vasthoud, met lap dus, terwijl ik in de pan aan het roeren ben. Negen van de tien keer staat het ding in de fik.Je zou ook pannen kunnen kopen waarvan de handvatten niet heet worden. Ik gebruik mijn pannenlappen eigenlijk alleen bij het afgieten (en ovenhandschoen bij schalen uit de oven) Heb dus bijna nooit mijn pannenlap in de buurt van een vlam.
O jee, het wordt dus nog gênanter. Ik héb pannen met handvatten en dekselgrepen die niet heet worden. En dan toch mijn pannenlappen gebruiken en verbranden dus.
MILF in the making ;-)
quote:borderwalk schreef op 04 mei 2010 @ 18:33:

[...]

Je zou ook pannen kunnen kopen waarvan de handvatten niet heet worden. Ik gebruik mijn pannenlappen eigenlijk alleen bij het afgieten (en ovenhandschoen bij schalen uit de oven) Heb dus bijna nooit mijn pannenlap in de buurt van een vlam.Ik heb allemaal steelpannen. In heel veel Europese landen zijn deze de norm, stuk makkelijker dan die met twee handvatten. Je hebt maar een hand nodig om te tillen en je hoeft deze nooit dichtbij de hete pan zelf te pakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven