Andijvie: Dasty
dinsdag 29 november 2011 om 14:04
Ik heb van mijn moeder een fles Dasty gekregen. Zou geweldig werken tegen aangekoekt vet. En inderdaad de laag vet op mijn afzuigkap (die ik al jaren met weinig succes probeer weg te poetsen met een beetje afwasmiddel) was in 1 klap weg! Goed spul dus. Maar zal wel super agressief zijn...
Nu heb ik een prachtige keuken met hoogglans donkerrode deurtjes. Daar zit ook wel wat aangekoekt vet op. Zou ik ook wel een laagje Dasty op willen spuiten. Maar ik denk: dat spul is zó agressief, het gaat het 'beschermlaagje' van mijn deurjes (weet niet eens of het uberhaupt op zit) aantasten en het is het begin van het einde. Daarna blijft alles plakken en gaat de hoogglans eraf.
Wie heeft hier verstand van/ ervaring mee? Anyone?
Dasty is volgens mij van de Wibra.
Nu heb ik een prachtige keuken met hoogglans donkerrode deurtjes. Daar zit ook wel wat aangekoekt vet op. Zou ik ook wel een laagje Dasty op willen spuiten. Maar ik denk: dat spul is zó agressief, het gaat het 'beschermlaagje' van mijn deurjes (weet niet eens of het uberhaupt op zit) aantasten en het is het begin van het einde. Daarna blijft alles plakken en gaat de hoogglans eraf.
Wie heeft hier verstand van/ ervaring mee? Anyone?
Dasty is volgens mij van de Wibra.
dinsdag 29 november 2011 om 14:27
Als je het niet op een verborgen plekje kunt proberen NIET DOEN. Ik ken iemand die een hoogglanskeuken met een reinigingsmiddel uit zo'n spuitfles, wat het was weet ik niet maar ik dacht Cillit Bang, heeft schoongemaakt, hoogglans is nu matglans. Ik weet alleen niet of Dasty net zo agressief is.
verba volant, scripta manent.
dinsdag 29 november 2011 om 14:48
dinsdag 29 november 2011 om 14:51
quote:Mrsje schreef op 29 november 2011 @ 14:48:
Dasty vermengen met water. Werkt prima. Dasty is niet zo agressief als je denkt. ik spuit t echt overal op. Zodra je gaat schrobben, dan gaat je laag er idd af. Maar dat komt meer van t schrobben/boenen dan door de dasty.
Gewoon vermengen en dan komt t ook goed :-)Met Dasty hoef je niet te schrobben en boenen dat is nou net de truc.
Dasty vermengen met water. Werkt prima. Dasty is niet zo agressief als je denkt. ik spuit t echt overal op. Zodra je gaat schrobben, dan gaat je laag er idd af. Maar dat komt meer van t schrobben/boenen dan door de dasty.
Gewoon vermengen en dan komt t ook goed :-)Met Dasty hoef je niet te schrobben en boenen dat is nou net de truc.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dinsdag 29 november 2011 om 14:57
quote:nouschi schreef op 29 november 2011 @ 14:51:
[...]
Met Dasty hoef je niet te schrobben en boenen dat is nou net de truc.
Ik geloof gelijk dat het er afgaat zonder schrobben, want dat deed het ook met jarenlang aangekoekt vet. Gaat mij meer om of de hoogglans wel intact blijft.
Ik zal het eerst eens op een onzichtbaar plekje proberen inderdaad,
[...]
Met Dasty hoef je niet te schrobben en boenen dat is nou net de truc.
Ik geloof gelijk dat het er afgaat zonder schrobben, want dat deed het ook met jarenlang aangekoekt vet. Gaat mij meer om of de hoogglans wel intact blijft.
Ik zal het eerst eens op een onzichtbaar plekje proberen inderdaad,
dinsdag 29 november 2011 om 14:57
dinsdag 29 november 2011 om 15:43
dinsdag 29 november 2011 om 15:44