Andijvie: Dasty

29-11-2011 14:04 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van mijn moeder een fles Dasty gekregen. Zou geweldig werken tegen aangekoekt vet. En inderdaad de laag vet op mijn afzuigkap (die ik al jaren met weinig succes probeer weg te poetsen met een beetje afwasmiddel) was in 1 klap weg! Goed spul dus. Maar zal wel super agressief zijn...

Nu heb ik een prachtige keuken met hoogglans donkerrode deurtjes. Daar zit ook wel wat aangekoekt vet op. Zou ik ook wel een laagje Dasty op willen spuiten. Maar ik denk: dat spul is zó agressief, het gaat het 'beschermlaagje' van mijn deurjes (weet niet eens of het uberhaupt op zit) aantasten en het is het begin van het einde. Daarna blijft alles plakken en gaat de hoogglans eraf.

Wie heeft hier verstand van/ ervaring mee? Anyone?

Dasty is volgens mij van de Wibra.
Met alle schoonmaak middelen kun je het beste eerst even proberen op een hoekje uit het zicht. b.b. aan de binnenkant ofzo.
Dasty is niet agressief. Caustic soda, zoutzuur dat soort spul is wel agressief.

Gewoon er op spuiten, met een warme natte doek afnemen en schoon zijn je keukenkastjes.
Als je het niet op een verborgen plekje kunt proberen NIET DOEN. Ik ken iemand die een hoogglanskeuken met een reinigingsmiddel uit zo'n spuitfles, wat het was weet ik niet maar ik dacht Cillit Bang, heeft schoongemaakt, hoogglans is nu matglans. Ik weet alleen niet of Dasty net zo agressief is.
verba volant, scripta manent.
Probeer eerst het vet maar weg te krijgen was afwasmiddel en heet water. Desnoods wat boenen met een microvezeldoek en dan afdrogen.

Ik weet het ook niet, Dasty lijkt me best agressief spul toe.
Ik zou het inderdaad ook niet met Dasty aandurven. Probeer het eens op een onzichtbaar plekje. Veel beter werkt puure afwasmiddel op een doekje.
Dasty > nouschi
Dasty vermengen met water. Werkt prima. Dasty is niet zo agressief als je denkt. ik spuit t echt overal op. Zodra je gaat schrobben, dan gaat je laag er idd af. Maar dat komt meer van t schrobben/boenen dan door de dasty.

Gewoon vermengen en dan komt t ook goed :-)
quote:Mrsje schreef op 29 november 2011 @ 14:48:

Dasty vermengen met water. Werkt prima. Dasty is niet zo agressief als je denkt. ik spuit t echt overal op. Zodra je gaat schrobben, dan gaat je laag er idd af. Maar dat komt meer van t schrobben/boenen dan door de dasty.

Gewoon vermengen en dan komt t ook goed :-)Met Dasty hoef je niet te schrobben en boenen dat is nou net de truc.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 29 november 2011 @ 14:51:

[...]

Met Dasty hoef je niet te schrobben en boenen dat is nou net de truc.Wow, ik ben helderziend!
quote:tof schreef op 29 november 2011 @ 14:41:

Dasty > nouschi???
quote:sondra_74 schreef op 29 november 2011 @ 14:55:

[...]

???En, wie reageerde er binnen 10 minuten daarna?
quote:nouschi schreef op 29 november 2011 @ 14:51:

[...]

Met Dasty hoef je niet te schrobben en boenen dat is nou net de truc.

Ik geloof gelijk dat het er afgaat zonder schrobben, want dat deed het ook met jarenlang aangekoekt vet. Gaat mij meer om of de hoogglans wel intact blijft.

Ik zal het eerst eens op een onzichtbaar plekje proberen inderdaad,
Dasty is helemaal het einde, ik doe ook gewoon de deurtjes van mijn keuken ermee maar ik heb dan ook geen hoogglans rode keuken. Mijn keuken kan niet lelijker, zeg maar. ;)

Dasty werkt overigens ook goed op vetvlekken op kleding, wel snel in de was gooien.

Dasty, is er eigenlijk al een fanclub?
quote:tof schreef op 29 november 2011 @ 14:53:

[...]

Wow, ik ben helderziend! Yep
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Confiture schreef op 29 november 2011 @ 14:57:

Dasty, is er eigenlijk al een fanclub?Al sinds 2007: De Dasty fanclub.
Ik heb Dasty wel eens op een pas geverfde deur gedaan... OEPS.... En op een pas gelakte houten tafel... OEPS... Weg lak!!
Dasty lost lak op, ik zou het niet doen.

Wat je zou kunnen gebruiken voor de deurtjes is Blue wonder, werkt als een tierelier en is onschadelijk.
Ik maak mijn meubelen er ook mee schoon.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik maak heel veel schoon met Dasty, zelfs lijmvlekken gaan er van af.

Heb nog nooit problemen gehad, ook niet bij mijn keukenkasten en die zijn ook hoogglans.
Dasty lak oplossen? Nou hier niet hoor..

Ik gebruik het overal voor en nog nooit schade gehad. Inderdaad op alles in de keuken, om panne schoon te krijgen, vetvlekken in kleding, tuinmeubels......echt superspul!
Ik gebruik ook altijd dasty!

en ik maak me keuken er ook altijd mee schoon.. van kastjes tot aan de afzuigkap! en gebruik voor de ramen die paarse fles van dasty.. werkt prima!

En voor de handgrepen gebruik ik een spuitbus van de action ook heel fijn voor je keuken!
Hier ook hoogglans keukenkastjes maar dan wit. Ik heb ook wel eens iets weg gepoetst met dasty zonder problemen. Maar het meeste vuil gaat er met een gewoon sopje ook makkelijk af. Dat vind ik weer het voordeel van hoogglans. Misschien eerst eens de binnenkant van een kastdeurtje schoonmaken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven