*Andijvie* Strijk Systemen

12-07-2011 09:09 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar ik een luie huisvrouw ben:) (en strijkbout niet meer echt je van het is) ben ik op zoek naar iets wat het strijken sneller en makkelijker maakt. Ik vond net op internet een strijksysteem en vroeg me af of er iemand ervaring met dit systeem heeft.

"Dit hypermoderne stoomstrijksysteem is een strijkplank en stoomgenerator in één. Strijken in de helft van de tijd en een perfect strijkresultaat." kijk dat is wat ik wel zou willen natuurlijk. Want hoe meer tijd voor wel leuke dingen hoe beter.

Linkje naar strijksysteem

Overige strijktips zijn natuurlijk van harte welkom.
Geen idee of t wat is, maar aangezien ik ook zo'n huisvrouw ben zeg ik ....die wil ik!

Ik heb wel zo'n stoom strijksysteem van tefal (is ondertussen al een "oudje") en dat strijkt al een stuk beter dan n gewoon stoomstrijkijzer
50% sneller dan welk alternatief?

Ik heb zo'n stoomstrijkding met zo'n groot waterreservoir, dus geen stoomstrijkijzer waar het water in moet en daar kun je zo snel mee strijken dat de bottleneck nu het omkeren en draaien van het kledingstuk is. Ik hoef maar 1 keer over het oppervlak heen met deze bout, dus daar is geen winst meer te behalen lijkt me.
Snico, dank je wel, ik ben niet de enige wat een troost
@Vl43inder, Welke heb je? want mijn gewone stoomstrijkijzer wil ik af en toe gewoon tegen de muur gooien ik blijf draaien met kleding.
stoom generator.

zoiets dus
Tja... Ik vind 250 euro voor een strijksysteem nogal wat geld. En dan nog vraag ik mij wat de toegevoegde waarde van een strijksysteem is.

Het mooiste zou natuurlijk zijn dat je het zou kunnen uitproberen bij iemand.

Maar goed, mijn strijktips:

1 --> goed kijken bij het aanschaffen van nieuwe kleding of het gestreken moet worden. Bij voorkeur kleding kopen die niet gestreken hoeft te worden.

2 --> als je toch moet strijken, let goed op hoe je de was ophangt. DWZ, niet te hard centrifugeren, en bij voorkeur al op een kleerhanger uithangen te drogen, of meteen aan de waslijn buiten zodat het goed uit kan waaien. kreukels voorkomen is beter als kreukels wegstrijken

3 --> als de was droog is, meteen wegstrijken of zo wegleggen dat het zo weinig mogelijk kreukelt. kreukels voorkomen is beter als kreukels wegstrijken

4 --> Laat de was niet kurkdroog worden. Iets vochtig strijkt lekkerder en dan ben je de kreukels ook kwijt.

5 --> Stoffen die je op lage temperaturen moet strijken, strijken met een vochtige theedoek erover, en dan met een heet strijkijzer. De stof beschadigd niet op deze manier, en de kreukels verdwijnen heel goed.

6 --> laat iemand anders strijken
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Ik heb de tefal pro express en een extra brede strijkplank maar mijne is denk ik al 5 jaar oud.

Ik moet wel zeggen dat het per kledingstuk evengoed nog erg kan schelen hoe fijn het strijkt, maar dat ligt vooral aan de stof en de snit van het kledingstuk zelf.
quote:jojanneke66 schreef op 12 juli 2011 @ 09:22:

6 --> laat iemand anders strijken

Kijk dat zijn de tips, wanneer mag ik het komen brengen .

*gaat toch denken aan het beginnen van eens strijkbedrijfje :)*
Sgaaaaaaaaaaap, zoiets heb ik ook. En mijn hulp is er erg blij mee (ik ook, ga m zo ff aanzetten want we gaan bijna op vakantie en dan ontkom ik er dus niet aan).

Maar wat Vl43inder zegt klopt wel, zeker als je er een "metallic" strijkplank hoes om hebt zitten. Dan strijk je meestal twee kanten tegelijk..
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 12 juli 2011 @ 09:19:

stoom generator.

zoiets dusDeze heb ik ook net gekocht. HELEMAAL geweldig!
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 12 juli 2011 @ 09:25:

[...]

Kijk dat zijn de tips, wanneer mag ik het komen brengen .

*gaat toch denken aan het beginnen van eens strijkbedrijfje :)*

LOL, je mag het prima komen brengen, maar of het gestreken wordt....

De laatste keer dat mijn strijkijzer langer dan 5 minuten aanstond was voor het biologie werkstuk van mijn zoon, je kunt namelijk geweldig plantjes droogstrijken met een strijkijzer voor een herbarium
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Ohhh de blokker brengt het ook nog binnen 2 dagen thuis voor 2.99, das goedkoper dan het parkeergeld wat ik kwijt ben en de grotere auto die ik moet gaan lenen . (hoe lui kun je worden. )
Ik heb gewoon een deal met mijn man, hij strijkt en ik doe de was!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
strijken ? wat is dat?
@ eefje LOL
Ik zag dit topic en ben ook wel benieuwd.

Ik ben ook op zoek naar een nieuw strijkijzer. Eerst dacht ik ook aan een stoomgenerator, maar ik lees overal dat je dan zoveel condens tot hele plassen water op je vloer krijgt.

Ik zie dat er speciale strijkplanken zijn die verwarmd zijn en een blaas- en zuigfunctie hebben. Die zouden de stof dan beter op hun plek houden, plooien voorkomen en condens opvangen of afvoeren.

Maar ja een stoomgenerator én zo'n strijkplank wordt me eigenlijk wel erg duur. Dat systeem van TO heeft alles ineen en klinkt wel erg aantrekkelijk. Het is ook nog eens een grote plank zo te zien.

Maar zou een systeem van leifheit dan wel goed zijn? Ik twijfel. Goedkoop kan ook duurkoop zijn... Ben benieuwd naar jullie meningen.
Prulletje helaas nog geen ervaringsdeskundige die zich gemeld heeft.
Ik heb ook een strijksysteem van Tefal, k zou nooit meer anders willen. echt super. ik hoef alles maar aan 1kant te strijken, en het strijkt vele malen sneller dan met een " normaal" strijkijzer.

Wat mij betreft een aanrader!
Always look on the bright side of life
bij mij geen plassen water of veel condens hoor! hij stoomt natuurlijk wel, meer als een gewone, maar niet zoveel dat het op de grond terecht komt. Ik heb het wel altijd bloedheet als ik strijk, door die stoom. maar dat kan ook aan mij liggen
Always look on the bright side of life
Haha ja maar dat heb ik ook bij mijn gewone stoomstrijkijzer dat ik het heet krijg. Toch valt er bij mijn strijkijzer ook af en toe een druppel water door mijn strijkplank, dus ik vrees wel voor veel meer water bij een stoomgenerator.
Ik heb er, een paar jaar geleden, eentje bij wehkamp gekocht. kreeg er gratis een extra brede strijkplank bij.

Ik heb wel altijd een (dubbelgevouwen) handdoekje op de grond onder de plank liggen.

Het reservoir van mijn huidige bout is niet afneembaar, de volgende wordt dat wel.

Kijk ook eens op kieskeurig voor de reviews.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik denk dat ik toch maar voor een losse stoomgenerator ga, met eventueel een actieve strijkplank (zo een die dus het water afvoert en kan zuigen/blazen), maar dan niet in 1x tegelijk. Dan kan ik in elk geval voor een goed en betrouwbaar merk strijkijzer gaan, en die zit ook nog eens los van de plank, dus kan ik ook gebruiken voor mijn gordijnen of de bank ofzo.

Zo'n leifheit systeem ziet er wel aantrekkelijk uit, maar als het niks is, vind ik het véél te duur.
Prulletje, Je hebt daar een heel goed punt:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven