Anti-mug stekker

08-06-2020 14:45 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn er weer, muggen, maar wij hebben gelukkig geen last van bultjes of gezoem, door de anti-mug stekker. Helaas gaat het ding maar een dag of 10 mee, omdat we af en toe vergeten de stekker uit te zetten... maar ook omdat we nu nog een goedkoop ding hebben. Wat zijn jullie ervaringen met de stekkers? Huismerk net zo goed / snel leeg als de duurdere merken?
Kijk eens naar een muggen lamp.
Wat voor stekker heb je dan? Die ik ook had deden helemaal niets.
Ze werken niet. Hun range is véél te klein om potentiëel nuttig te zijn.
Werkt niet
Ik heb er nu eentje van het Kruidvat en die werkt perfect. Zelfs met open raam (met hor uiteraard) in de kamer. Waar dochter altijd onder de bulten zat, heeft ze nu nergens meer last van. Behalve als we het ding een keer vergeten aan te zetten. Nadeel is alleen dat ze vrij duur zijn, als ik ze om de tien dagen moet vervangen. Vandaar mijn vraag of mensen ervaring hebben met de duurdere stekkers, Vapona bijvoorbeeld, beweert 45 dagen te werken. Kruidvat 36 dagen (= 10 dagen bij ons)
Maar als je een hor voor je raam hebt kun je toch niet zoveel last hebben van muggen? Lijkt me ook niet erg goed voor het milieu om zo'n apparaat elke keer na 10 dagen weg te gooien.
Nog nooit zo'n stekker-ding gekocht. Ik leg citronella-blaadjes uit de tuin op de nachtkastjes, enkele op het hoofdeinde van ons bed, enkele op de vensterbank en echt geen last van muggen hier.
Voor mensen die geen tuin hebben: enkele tissues besprenkelen met citroensap en verspreiden over de slaapkamer. Kleine moeite maar geen muggen.
Gewoon een hor en desnoods een klamboe lijkt me effectiever (en milieuvriendelijker)
Ik heb sinds kort een muntplant. Schijnen muggen en andere insecten niet zo van te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven