Antikal-troep, de oplossing!

30-12-2014 22:48 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist al in een wat ouder topic hier een reactie over geplaatst, maar denk dat het voor de schoonmaakhaters heerlijk is als er een nieuw antikal topic geopend wordt. Zeker als deze wél de oplossing geeft voor dikke, witte, niet weg te krijgen kalkaanslag geeft.

Wij hadden tot een dag geleden precies hetzelfde probleem. Mooie glazen cabine, maar helaas totaal wit uitgeslagen en niet schoon meer te krijgen. Van alles geprobeerd, normale azijn, antikal van verschillende merken, bleek, vaatwastabletten etc.

Tot wij vorige week de ultieme tip kregen! Gewoon heel simpel een beetje cementsluier-verwijderaar gebruiken.

Bij geringe aanslag verdund gebruiken, bij dikke aanslag gewoon onverdund aanbrengen met een spons en je wast het er zo af. Wél even handschoenen gebruiken en een raampje openzetten. Maar dat is met Antikal niet anders. Het grote verschil is alleen, dat dit wel werkt en de Antikal absoluut niet.

Wij hebben een glazen cabine en na wat te hebben getest onderin een hoekje is gebleken dat het het glas niet aantast. Dus voor glazen cabines is het veilig te gebruiken.

Heb je een kunststof cabine, test dan eerst even een hoekje ergens onderin.

Dit product is net als alle andere zuurhoudende middelen, absoluut niet geschikt voor natuurstenen oppervlakten.

Het is te koop bij bouwmarkten en wellicht de HG variant ook in de supermarkt.
quote:miepje1971 schreef op 05 januari 2015 @ 19:35:

En waar je ook rekening mee moet houden, is dat cementsluierverwijderaar funest is voor je kranen.

Ik ben iets te enthousiast geweest om de tegels van cementsluier te ontdoen en nu zijn de kranen ook aangevreten.

Precies.

Ik las een tijdje terug in een landelijke dagblad dat je een gepelde ui in een emmer warm water moet doen. Werkt perfect en is ook nog goedkoop.

Wat ik ook doe is een scheutje glansspoelmiddel in een emmer warm water doen.

Dat werkt ook goed.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
En wat doe je daar dan mee, Jaja? Spray je dat op de wanden?
@ Miepje.

Gewoon een doekje door de emmer (met ui of glansspoelmiddel) halen, wringen en dan de glazen deuren van de cabine afnemen. Met een trekker en zeem droog maken, dezelfde handelingen als ramen zemen.

Wij hebben ook een glazen cabine. Ze glanzen mooi na schoonmaak.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
.
.
anoniem_178730 wijzigde dit bericht op 07-01-2015 17:23
Reden: pff
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven