Aparte cq. vreemde cadeaus

17-11-2013 14:22 103 berichten
Wie heeft wel eens een cadeau gekregen waarvan je dacht "uh......"

(of iemand een cadeau zien krijgen, waarvan je dacht,

"blij dat ik dat niet krijg")

Toen ik begin 20 was, woonde ik in een flatappartement, toen op een avond de bel ging en stond totaal onverwacht een buurman voor m'n deur stond. Hij woonde in de flat achter die van "mij" en ik had hem nog nooit gesproken. Wel al vaker gezien, als ik op het balkon de was op hing, dan verscheen hij ook regelmatig op zijn balkon.

Hij overhandigde mij een klein onverpakt cadeautje en vroeg of ik wat met hem wilde afspreken.

Ik heb echt geen idee meer wat ik gezegd heb, maar hij is iig. niet over de drempel van m'n huis geweest. Toen niet en nooit niet.

Later die avond kwam een bevriend stel langs en wat hebben wij gelachen om het cadeautje.

Het was

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

een pot rolmopsen.
Niets beter dan een pot zure rauwe vis om contact te maken

Ik zit te denken maar kom niet verder dan de spuuglilleke maar goedbedoelde meuk van ex-schoonmoeder.

Zoals bv dit soort dingen:

oh mijn oma had ook van die fratsen

dan vroeg ze wat ik voor mijn verjaardag wilde hebben en in welke kleur

nou, badhanddoeken in mintgroen (dat werden dus roestbruine)

een glazen vaas (dat werd een foeilelijke groene)

en nee ze was niet zo oud dat ze het niet begreep en nee, ik wil geen gegeven paard in de mond kijken

maar als iemand je vraagt wat je wilt omdat ze het zo belangrijk vindt dat je het ook echt gaat gebruiken, is het wel leuk als het in de buurt komt van wat je vroeg
Alle reacties Link kopieren
quote:Biebeliee schreef op 17 november 2013 @ 14:45:

Niets beter dan een pot zure rauwe vis om contact te maken

Ik zit te denken maar kom niet verder dan de spuuglilleke maar goedbedoelde meuk van ex-schoonmoeder.

Zoals bv dit soort dingen:

[img]http://www.zeeuwse-producten.nl/474-148 ... ijstje.jpg[/img]

OMG wat is dat voor ding?!

Ik heb ook van die 'leuke' kado's gekregen van mn schoonmoeder zoals

- scheve kaarsen die ze op de kop had getikt (niet een beetje scheef maar zo krom als een hoepel dus overal lekt kaarsvet)

- een snoeppot

- een enorm hertengewei voor in huis

- een leenriem! Ze had een riem gekocht voor mijn verjaardag maar vond m zelf ook leuk dus werd het een leenriem. De ene keer mocht zij hem dan en de andere keer ik. Mn mond viel open toen ze me het kado gaf en vertelde over de leenriem. Ik heb toen maar gezegd dat zij hem mocht houden en dat was mijn kado

- papieren lampionnetjes in neon kleuren voor in de tuin

- pittenzak

- een knal gele badjas

Meestal vind ik de kerstpakketten met etenswaren ook nooit zo'n topper. Blijft meestal een jaar staan en gebeurt niks mee.
Ik had ooit een vage vriend die nooit met lege handen aan wilde komen. Probleem was echter dat zijn idee om langs te komen meestal spontaan opkwam en de winkels dan al dicht waren. Dit resulteerde oa in een enorme lading narcissen (en een leeg perkje even verderop in de straat, waar duidelijk een spoor van gevallen groen naartoe liep), een paar omaplantjes (oorspronkelijk ook daadwerkelijk bedoelt voor oma, maar die was de volgende dag pas jarig) en als klapper op de vuurpijl een grote bloempot met een buxus erin (die, naar ik jaren later vernam, gejat was uit een tuin in een villawijk...)
een levende kip
Ik heb eens een foeilelijk sieradenkistje gekregen van mijn oma. Voordat ik het door wilde geven aan iemand anders die jarig was, keek ik onder het 'dubbele bodempje' in het kistje. Bleek er nog 25 gulden in te zitten! Mijn oma was heel lief maar ze was ook een ster in het geven van lillukke cadeautjes. Ook eens een glazen blauwgroene fruitmand gekregen waarin hele grote bellen waren geblazen, lelijk model ook net alsof het eigenlijk mislukt was. Die is na twee weken al gesneuveld toen hij viel (in de vuilnisbak).
Van mijn moeder en mijn tante krijg ik altijd rare kerststukjes, in de vorm van een arreslee of een hondje ofzo. Dat zijn ook van die types met een 'kersttrappetje' voor het raam Van mijn vader kreeg ik een heel dorpje van kleine huisjes waarin je kerstverlichting kunt doen, en een klein kerststalletje met misvormde Jezus. Aangezien ik zelf ook wel een beetje van kitscherige dingen houd zet ik die dus wel elk jaar neer. De rode conusvormige lamp niet, want die vind ik echt aanstootgevend.
Ik vraag tegenwoordig altijd gewoon geld dan kan ik iets kopen wat ik zelf echt mooi vind. Helaas vinden sommige mensen het niet leuk om geld te geven en krijg je kado's waar je niks mee doet.

Ik heb vaak parfums gekregen die ik niet lekker vond en ik krijg ook vaak pakketjes met douchegel,bodylotion en deo enzo,terwijl ik een probleemhuid heb met eczeem ed dus gebruik ik zulke dingen nooit. Gaat gelijk marktplaats op.
Ik had wel dat iets eerst naar de logeer kamer verhuisde, dan naar in een kast en dan naar de schuur en dan naar een kringloopwinkel.
Ik heb een godsgruwelijketrng hekel aan thee. Niemand ziet mij ooit thee drinken, altijd koffie. En de teller van dit jaar staat alweer op 2 thee gerelateerde geschenken op verschillende gelegenheden. Ik krijg elk jaar wel meerdere keren thee. Ooit kregen we voor kerst van een bejaarde kennis van mijn ouders als gezin: een half flesje after shave van haar overleden man, aangebroken parfum, oude zakdoekjes en mijn goddamned ex kreeg 10 euro. En nee.. ze was niet arm.
Ik zit heel hard te denken, maar hoe cliche ook: ik ben altijd blij met cadeautjes omdat het van iemand afkomt die over mij nadenkt.

En daar zitten dingen bij waar ik niks aan heb (puzzelboekjes), maar het komt uit een goed hart. Ik leg het neer, kom het vanzelf weer tegen en dat doet me dan alweer goed!
In mijn vorige huis hadden ex en ik daarvoor het cabinet of shame: 2 goud gespoten planken boven de wc...

Mijn moeder, die nooit rare of lelijke kado's geeft, had best moeite met de uitstalling in het begin maar kon er later steeds meer om lachen. Ze heeft ooit op een rommelmarkt een foeilelijk fotolijstje gekocht speciaal voor op de planken, dàt is natuurlijk niet de bedoeling, wel melig.

In mijn huidige huis is de wc zo klein dat er geen plek meer was voor al die 'mooie' spullen en ex wilde ze niet meer hebben ( nou jaaaaa )

Nu hangen er magneten, zowel mooi als bewust kitsch!

De spullen zijn ooit verkocht, allemaal, op een Koninginnedagmarkt.
Je bent zelf een theepot
Mijn ex-schoonmoeder was dol op dit soort dingen. Liefst ook nog met een onderstel waar een lichtje in zit en ronddraait.

http://i01.i.aliimg.com/w ... nt-b-engraving-b-font.jpg
quote:betjebig schreef op 17 november 2013 @ 14:58:

Die is na twee weken al gesneuveld toen hij viel (in de vuilnisbak).

Oeps. viel zo uit je handen zeker?
quote:NummerZoveel schreef op 17 november 2013 @ 14:56:

als klapper op de vuurpijl een grote bloempot met een buxus erin (die, naar ik jaren later vernam, gejat was uit een tuin in een villawijk...)

Was het niet een grote blauwe bloempot met oa. klimop erin, uit een jaren 30 wijk?

Die had ik nml. met nog twee bijpassende potten in de voortuin staan en is nml. eens geleend.

Ja geleend, want een jaar of 5 later stond hij er ineens weer
Diezelfde ex-schoonmoeder van mij kost ook doooozen vol aanbiedingsspul bij Yves Rocher (niks mis mee, koop ik graag mijn douchegel)

maar ze verpakte dat dan in een hergebruikt papiertje van Douglas of Ici Paris.

Net alsof dat dan dáár weg kwam. Tuurlijk joh.
Wij hadden jaren een kitscherig voorwerp (ik ga niet precies zeggen wat) in de familie dat uit 'traditie' werd doorgegeven aan de eerstvolgende die wat te vieren had. Dat was altijd balen, want dat ding moest altijd pontificaal in het zicht worden gezet. Je was dan altijd blij dat je het weer door kon geven. Op een gegeven moment is dat ding verdwenen. We weten nog steeds niet hoe en wat, maar goed. Van de zomer zijn we met wat vrienden bij familie en dat lelijke traditieding kwam ter sprake.

Gisteren vierde ik mijn verjaardag en wat kreeg ik? Zo'n zelfde soort ding, om de traditie weer in ere te herstellen. Nu staat er dus een foeilelijk stylish compleet onverantwoord ding in onze woonkamer. De volgende verjaardag is pas over een paar weken.
Cum non tum age
Een waxinelichthouder met engeltjes. Beeldig
@biebelie, heb je al goed naar het fotolijstje gekeken. Het is een beetje vreemd , ik zie nml. een soort van persoonsafbeelding op de plaats waar de foto zou horen.

(en niet van iemand die een foto van het lijstje maakt)

@itsme, volgens je oma komt het ook in de buurt van wat je vroeg.

@claire, die leenriem, brengt mij wel op een idee. Als ik voortaan een cadeau moet kopen, dan koop ik gewoon iets voor mijzelf en zeg dan bij het geven ook dat het een leencadeau is

@Lovina, mag hopen dat jij buitenuit op een boerderij woont, waar die kip lekker kan rondscharrelen of werd het kippensoep?

@betjebig, ik hoop voor je dat je niet bij het TV programma "kunst en kitsch" zo'n zelfde fruitschaal voorbij ziet komen en dat die dan een kapitaal waard blijkt te zijn

@aurora, zulke cadeaus hebben meegeholpen om die kennis rijk te maken.

@neave, het zal allemaal vast uit een goed hart komen, maar soms toch ook wel uit een makkelijk hart.

Persoonlijk houd ik echt niet van overbodige voor mij uit de toon vallende spullen.

@suus, waar de Koninginnedagmarkt al niet goed voor is.

@appeltje, er is vast wel een tienermeisje die deze met paard afbeelding van je wil overnemen.

@noa, pak het vast in en leg het vast klaar in je kofferbak van de auto, dan zie je het niet meer.

@LC, dat met die engeltjes hoeft alleen in het zicht als de gever met kerst langs komt toch.
limelight: nee, niet helemaal.... als ze uitdrukkelijk de kleur vraagt en met iets totaal anders komt aanzetten
quote:limelight schreef op 17 november 2013 @ 16:08:

@biebelie, heb je al goed naar het fotolijstje gekeken. Het is een beetje vreemd , ik zie nml. een soort van persoonsafbeelding op de plaats waar de foto zou horen.

(en niet van iemand die een foto van het lijstje maakt)

Ik zie het. Geen idee hoor.

Dit plaatje heb ik van internet geplukt net aangezien ik alle lilleke schoonmoedercadeaus bij mijn ex heb achtergelaten.
Ik krijg van mijn schoonouders altijd iets belachelijk duurs en groots, wat ze dan niet voor me hebben gekocht, dat moet ik zelf even doen en dan een bonnetje inleveren.....dat zou ik dus van m'n leven niet durven doen, zou me er ook doodongelukkig mee voelen dus ik krijg alweer 15 jaar niks, waarbij alle andere kadootjes verbleken, elk jaar moet ik weer overlopen van dankbaarheid voor iets dat veel te gek is, en nooit gaat komen.

(voorbeelden: een vakantie, een nieuw servies, een nieuw bed...)
quote:aurora83 schreef op 17 november 2013 @ 15:18:

Ik heb een godsgruwelijketrng hekel aan thee. Niemand ziet mij ooit thee drinken, altijd koffie. En de teller van dit jaar staat alweer op 2 thee gerelateerde geschenken op verschillende gelegenheden. Ik krijg elk jaar wel meerdere keren thee. Deze herken ik! Ook ik krijg meerdere keren thee terwijl ik helemaal niet van thee hou. Ben een echte koffiedrinker. Jammer genoeg zitten er altijd mensen tussen die dit een enórm leu kado vinden om te geven
Haha, ik heb zo wel aan een vriendin een hele thee uitzet gegeven. Ook al drinkt zij ook nooit thee.

Als hint, want zij en haar vriend moeten eigenlijk wat gezonder leven. Voor de visite. En vooral ook voor mijzelf als ik bij haar ben. ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven