Appartenmentencomplex

16-04-2018 14:47 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een appartementencomplex, tot 2003 waren dit meelpakhuizen en die zijn verbouwt tot 10 appartementen. Uiteraard ben ik er wezen kijken toen ik er ging wonen, maar dat was toen iedereen aan het werken was of net thuis waren. Dus kon ik ook niet inschatten hoe het zat met geluiden.

Geluid moet kunnen natuurlijk, hier is het echter zo dat ik elke stap hoorde die mijn bovenbuurvrouw deed (ze is ook nog eens vrij fors)
Nu is zij verhuist, maar nu ze boven aan het klussen zijn hoor ik ook alles.
Een medebewoner heeft een bovenbuurvrouw met een hondje die om elke scheet blaft, ook dat hoort hij en hij hoort haar trouwens ook lopen.
Tevens heb ik een buurman die sinds vorige week een hele geluidsinstallatie en djset heeft omdat hij dat weer op wil gaan pakken.
Muziek is totaal niet erg, wel als je hier een bass onder hebt die door de muren heen komt.

Ik zal vast nog wel wat vergeten en mochten er mensen zijn die zeggen ''dan verhuis je toch''
Ik sta al een paar jaar ingeschreven, maar iets vinden is niet zo makkelijk.

Wat zijn nou precies de normen qua geluid,kan hierin iets verwacht worden van de woningbouw? Betere isolatie bijvoorbeeld
Ik ben trouwens niet de enige die klaagt, iedereen die hier woont heeft het erover.
Alle reacties Link kopieren
Wat doet het er toe of iemand fors is of niet?
En meelpakhuizen zijn vaak oud; dus minder goed geïsoleerd. Dat had je dus kunnen weten.

En verder:

Een verhuurder is niet verplicht om energiebesparende voorzieningen aan uw woning aan te brengen. Bijvoorbeeld isolatie en dubbelglas. Niet alle woningen in Nederland hoeven namelijk isolatie en dubbelglas te hebben. Het ontbreken van isolatie of dubbelglas is dus geen onderhoudsgebrek aan de woning.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... te-brengen
minnimouse schreef:
16-04-2018 15:10
Wat doet het er toe of iemand fors is of niet?
En meelpakhuizen zijn vaak oud; dus minder goed geïsoleerd. Dat had je dus kunnen weten.

En verder:

Een verhuurder is niet verplicht om energiebesparende voorzieningen aan uw woning aan te brengen. Bijvoorbeeld isolatie en dubbelglas. Niet alle woningen in Nederland hoeven namelijk isolatie en dubbelglas te hebben. Het ontbreken van isolatie of dubbelglas is dus geen onderhoudsgebrek aan de woning.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... te-brengen
Ik denk dat ze geluidsisolatie bedoelt ;-)

TO, zijn er geen regels v.w.b. ondervloeren? Dat zou je kunnen informeren bij de woningbouw. Ook kan het schelen als de vloer een klein stukje van de muur afligt, i.v.m. contactgeluiden. De buurman met de geluidsinstallatie zou ik even aanspreken. Zo'n bas is inderdaad heel vervelend, maar misschien heeft hij er geen erg in. Je zou kunnen vragen of hij eens bij jou wil komen luisteren.
Alle reacties Link kopieren
als jullie er allemaal last van hebben, kun je dan niet, namens iedereen!, een gesprek aan vragen bij je WBV?
Dan sta je sterk hoor
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
16-04-2018 15:10
Wat doet het er toe of iemand fors is of niet?
En meelpakhuizen zijn vaak oud; dus minder goed geïsoleerd. Dat had je dus kunnen weten.

En verder:

Een verhuurder is niet verplicht om energiebesparende voorzieningen aan uw woning aan te brengen. Bijvoorbeeld isolatie en dubbelglas. Niet alle woningen in Nederland hoeven namelijk isolatie en dubbelglas te hebben. Het ontbreken van isolatie of dubbelglas is dus geen onderhoudsgebrek aan de woning.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... te-brengen
Nee, ok.
Maar elke scheet horen van je buren is ook niet normaal toch
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
16-04-2018 15:31
Ik denk dat ze geluidsisolatie bedoelt ;-)

TO, zijn er geen regels v.w.b. ondervloeren? Dat zou je kunnen informeren bij de woningbouw. Ook kan het schelen als de vloer een klein stukje van de muur afligt, i.v.m. contactgeluiden. De buurman met de geluidsinstallatie zou ik even aanspreken. Zo'n bas is inderdaad heel vervelend, maar misschien heeft hij er geen erg in. Je zou kunnen vragen of hij eens bij jou wil komen luisteren.
Volgens mij zijn er geen echte regels voor de ondervloeren. De buurman heb ik al aangesproken, maar dat is er zo 1 die zegt ''zo erg is het toch niet'' en ''tussen 7 en 22 uur mag het''
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-04-2018 15:43
als jullie er allemaal last van hebben, kun je dan niet, namens iedereen!, een gesprek aan vragen bij je WBV?
Dan sta je sterk hoor
Het punt is dat dit een instelling is voor begeleid wonen, wij wonen binnen een stichting en die huurt het via de woningbouw.
Heb al eens eerder gebeld en toen zeiden ze niks aan isolatie te kunnen doen ivm de oudheid
Michella_1991 schreef:
16-04-2018 15:54
Volgens mij zijn er geen echte regels voor de ondervloeren. De buurman heb ik al aangesproken, maar dat is er zo 1 die zegt ''zo erg is het toch niet'' en ''tussen 7 en 22 uur mag het''
Als het goed is zijn er wel regels voor vloeren; dit heeft vrijwel elke VvE of woningbouw. In appartementencomplexen waar harde vloeren (zoals laminaat) in worden gelegd, geldt normaal gesproken de regel dat er een ondervloer met een TNO certificaat van 10db geluidsreductie in moet liggen. Dit om contactgeluiden naar beneden te voorkomen. Volgens mij is dit wettelijk zelfs zo geregeld. Echter, veel mensen houden zich hier niet aan omdat deze ondervloeren veeeel duurder zijn dan die goedkope, groene velletjes en veel mensen het ook niet weten. Je zou bij de woningbouw een klacht kunnen indienen en de woningbouw kan hierop aan de bewoners vragen of ze bewijs hebben dat er zo'n ondervloer in ligt. Is dit niet het geval; dan moet de vloer eruit en moeten ze de juiste ondervloer plaatsen.

Wil niet zeggen dat hiermee al het geluid verdwenen is. Maar voetstappen, schuiven van stoelen et cetera zul je een stuk minder horen.
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
16-04-2018 15:56
Het punt is dat dit een instelling is voor begeleid wonen, wij wonen binnen een stichting en die huurt het via de woningbouw.
je bent wel weg herkenbaar zo, pas je beetje op?
(ook ivm je andere topic, misschien moet je baas dat niet lezen?)
Noicecanceling headphone!
Michella_1991 schreef:
16-04-2018 15:56
Het punt is dat dit een instelling is voor begeleid wonen, wij wonen binnen een stichting en die huurt het via de woningbouw.
Heb al eens eerder gebeld en toen zeiden ze niks aan isolatie te kunnen doen ivm de oudheid
Wat zegt je begeleiding?
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
16-04-2018 15:50
Nee, ok.
Maar elke scheet horen van je buren is ook niet normaal toch
Ik snap dat het vervelend is hoor. Ik heb ooit eens in een appartement uit de jaren '60 gewoond en daar was het ook heel erg gehorig. Kon de tune van het journaal horen als de onderbuurman dat keek en ook als er bij hem aangebeld werd leek het alsof bij mij de bel ging, zo duidelijk. Als hij aan het telefoneren was hoorde je dat ook goed; niet letterlijk woord voor woord, maar wel dat geroezemoes.

Bel de woningbouw maar eens hoe het zit met de vloeren enzo. Je zegt overigens dat je al eerder aan de bel getrokken hebt; was dat bij de woningbouw of de organisatie die jullie begeleid?
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
16-04-2018 16:32
Ik snap dat het vervelend is hoor. Ik heb ooit eens in een appartement uit de jaren '60 gewoond en daar was het ook heel erg gehorig. Kon de tune van het journaal horen als de onderbuurman dat keek en ook als er bij hem aangebeld werd leek het alsof bij mij de bel ging, zo duidelijk. Als hij aan het telefoneren was hoorde je dat ook goed; niet letterlijk woord voor woord, maar wel dat geroezemoes.

Bel de woningbouw maar eens hoe het zit met de vloeren enzo. Je zegt overigens dat je al eerder aan de bel getrokken hebt; was dat bij de woningbouw of de organisatie die jullie begeleid?
Dat was bij de woningbouw en die zegt er niks aan te kunnen doen
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand trouwens of je meer geluid maakt als je op BLOTE voeten loopt?
Alle reacties Link kopieren
Op blote voeten maakt meer geluid, de demping van schoen of pantoffel is dan niet aanwezig.
Veel mensen lopen ook op een manier dat de hiel extra stevig op de vloer wordt gezet, wat extra geluid oplevert.
Alle reacties Link kopieren
hemke schreef:
02-08-2018 09:44
Op blote voeten maakt meer geluid, de demping van schoen of pantoffel is dan niet aanwezig.
Veel mensen lopen ook op een manier dat de hiel extra stevig op de vloer wordt gezet, wat extra geluid oplevert.
Dankje, het ligt dus niet aan mij.
Ze loopt al als een kamerolifant, laat staan als ze op d'r blote poten loopt...
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
02-08-2018 12:01
Dankje, het ligt dus niet aan mij.
Ze loopt al als een kamerolifant, laat staan als ze op d'r blote poten loopt...
Je komt hier al net zo leuk over als in je andere topic. Ik vraag me af hoeveel secretaresses er zijn met een net overleden collega, die wonen in een oude fabriek via een stichting die het huurt van een coöperatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven