Asbest verwijdering

14-03-2011 21:08 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier in de huurwoning willen ze dit doen i.v.m. renovatie, maar ik wil dit niet.

(het is het veiligst om het te laten zitten)

De meeste zaken kunnen ze ook renoveren zonder (balkon, cv-ketel e.d.) maar willen dit ook doen.

Na verwijdering blijft er toch een percentage in de lucht (max.1,5 meen ik) dus er komt direct een laborant om dit te meten en als het te hoog is moeten ze het weer doen.

Ik vind dit geen prettig idee en vertrouw er ook niet op dat het goed gaat. Los daarvan wil ik ook die 1% niet inademen.

Juridisch gezien is het wel lastig.

Heeft iemand hier wel eens mee te maken gehad?
quote:schaffel schreef op 15 maart 2011 @ 00:56:

In mijn huis zit ook asbest,tussen de muren aan de voorkant van de huiskamer. Maar zolang er niet in geboord wordt kan het geen kwaad. Mijn man heeft bij een sloper gewerkt dus altijd in stof en asbest gestaan en toen waren die voorschriften er nog niet. Hij heeft dus longemfyseem gekregen en is vorig jaar november overleden.

Dat 1,5 wat in de lucht blijft hangen is met goed luchten zo weer weg,dus laat het gewoon verwijderen,weg is weg.

Op de dag van vandaag wordt het heel veilig gedaan.

Succes!Weet je dit zeker?
Er is niets agressiefs aan mijn posting hoor.

Als je in de volgende link op de zin conflict met verhuurder over renovatie klikt, kun je het zelf beoordelen/lezen.

http://www.socialezekerheid.nl/smartsite.dws?id=33981

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven