auto wegdoen
maandag 4 maart 2013 om 19:24
Hoi allemaal,
Ik heb een auto van 13 jaar oud en gebruik deze niet zoveel. Ik woon niet zo ver van mijn werk en kan dit dus op de fiets rijden. Als het echt slecht weer is, kan ik nog altijd de bus pakken.
Ik gebruik de auto dus vooral als luxe artikel, even snel naar hier of naar daar en dan vooral verbindingen waar geen busverbindingen zijn.
Komende week moet hij voor een apk en ik vrees dat er wel het een ander vervangen moet worden. Ik ben dus bang dat het een dikke rekening word en ik weet niet of het beestje dat nog waard is.
Maar! Ik ben ook aan het solliciteren en de kans zit erin dat ik dus verder weg werk krijg. Een afstand die dan niet te fietsen is en dan is een auto toch wel weer handig!
Wie heeft voor dezelfde keuze gestaan? Of heeft bewust de auto weggedaan?
Oh en ik woon in een durp dus de voorzieningen zijn niet zo supergoed hier.
Ik heb een auto van 13 jaar oud en gebruik deze niet zoveel. Ik woon niet zo ver van mijn werk en kan dit dus op de fiets rijden. Als het echt slecht weer is, kan ik nog altijd de bus pakken.
Ik gebruik de auto dus vooral als luxe artikel, even snel naar hier of naar daar en dan vooral verbindingen waar geen busverbindingen zijn.
Komende week moet hij voor een apk en ik vrees dat er wel het een ander vervangen moet worden. Ik ben dus bang dat het een dikke rekening word en ik weet niet of het beestje dat nog waard is.
Maar! Ik ben ook aan het solliciteren en de kans zit erin dat ik dus verder weg werk krijg. Een afstand die dan niet te fietsen is en dan is een auto toch wel weer handig!
Wie heeft voor dezelfde keuze gestaan? Of heeft bewust de auto weggedaan?
Oh en ik woon in een durp dus de voorzieningen zijn niet zo supergoed hier.
maandag 4 maart 2013 om 19:46
Oei nee ik heb nog nooit voor die keuze gestaan.Maar ik weet nog wel uit mijn school periode was ik een stuk sportiever dan nu. Toen deed ik alles met de fiets hoe ver het ook was. Ik was daar helemaal in getraind.Mijn fiets was zelfs belangrijker voor mij dan mijn kever. En als ik dan nu terug kijk wat ver of die afstanden eigenlijk zijn die ik vroeger gefietst heb dan denk ik jow. Nee ik zou mijn auto niet aan de kant doen. Maar goed als heel goed zonder kunt dan zou het het overwegen waard zijn. Overigens vind ik dat je een hele goede tip gekregen hebt om een scooter te kopen. Heb ik vroeger ook nog een tijdje gehad en dat is nog idealer dan een auto. Zelfs met regen is het nog prima te doen ( regenpak) Maar als het glad is zou ik m dan wel laten staan en kiezen voor de bus.
maandag 4 maart 2013 om 19:49
maandag 4 maart 2013 om 20:15
maandag 4 maart 2013 om 20:29
quote:sammie00 schreef op 04 maart 2013 @ 20:09:
is een tweedehands scooter een optie trouwens?Ligt aan het aantal km en merk. Ik heb gekozen voor een nieuwe Kymco Like. Met scherm, en dat houdt heel veel tegen. Bij sommige scooters kun je ook een koffertje op een rekje achterop plaatsen.
is een tweedehands scooter een optie trouwens?Ligt aan het aantal km en merk. Ik heb gekozen voor een nieuwe Kymco Like. Met scherm, en dat houdt heel veel tegen. Bij sommige scooters kun je ook een koffertje op een rekje achterop plaatsen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 4 maart 2013 om 20:36
maandag 4 maart 2013 om 20:44
Is ook zo, eerst de APK afwachten. Ik baal er gewoon van, vorig jaar heeft hij een grote beurt gehad, 450 euro! Vond ik veel geld, anderen zeggen dat het best meevalt.
Maar goed, misschien is er alleen een kleinigheidje aan de hand ik weet het niet.
Hij kraakt ontzettend in de bochten, dus ik hoop niet dat de er erge dingen aan de hand zijn,
Maar goed, misschien is er alleen een kleinigheidje aan de hand ik weet het niet.
Hij kraakt ontzettend in de bochten, dus ik hoop niet dat de er erge dingen aan de hand zijn,
maandag 4 maart 2013 om 21:04
Mijn schoonouders hebben dat gedaan, ze gingen gewoon fietsen of met het ov. Maar daarvoor moet je wel een beetje centraal wonen. Zij zijn er 30 jaar later en 5 kinderen verder nog steeds tevreden over. Wij hebben nooit een auto gehad, maar dat is anders dan hem wegdoen.
Een scooter is wel een optie, maar hier kan hij geen tien minuten buiten staan of hij is verdwenen....
Een scooter is wel een optie, maar hier kan hij geen tien minuten buiten staan of hij is verdwenen....
maandag 4 maart 2013 om 21:11
En dan is het punt net, ik woon niet centraal en eigenlijk heb je hier wel een auto nodig.
Als kind hebben we nooit een auto gehad, alles ging met het Ov. En dat was best lastig, omdat ze hier dus ook niet zo lang rijden als in de grote stad.
Eigenlijk is weg doen dan dom, maar ja. Ik wacht af wat de garage zegt, ik moet wel in mijn hoofd een max bedrag houden denk ik. Kijk, als de reparatie nu 350 kost, daar heb ik geen scooter voor, maar als de reparatie nu rond de 1000 kost, tja dan wordt het een ander verhaal.
Ik vind die Kymco erg tof, maar 1600 euro nieuwprijs ook best duur, maar dan heb je neem ik aan een retegoeie scooter?
Als kind hebben we nooit een auto gehad, alles ging met het Ov. En dat was best lastig, omdat ze hier dus ook niet zo lang rijden als in de grote stad.
Eigenlijk is weg doen dan dom, maar ja. Ik wacht af wat de garage zegt, ik moet wel in mijn hoofd een max bedrag houden denk ik. Kijk, als de reparatie nu 350 kost, daar heb ik geen scooter voor, maar als de reparatie nu rond de 1000 kost, tja dan wordt het een ander verhaal.
Ik vind die Kymco erg tof, maar 1600 euro nieuwprijs ook best duur, maar dan heb je neem ik aan een retegoeie scooter?