Bad een must?

31-03-2012 23:40 78 berichten
Voor de mensen die (jonge) kinderen hebben:

- Hoe handig vinden jullie een badkuip in vergelijking met een douche?

Wij zijn vandaag naar huizen gaan kijken en met het oog op een toekomst met hopelijk een kind erbij lijkt een bad toch wel erg handig! Maar het leukste huis dat we tot nu toe hebben gezien had geen bad (of ruimte om een bad te realiseren). We hoeven niks overhaast te beslissen, maar vroeg me gewoon af hoe jullie er over denken. Blij dat je een bad hebt? En als je geen bad hebt, mis je deze stiekem wel?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor vaak dat mensen met een bad in de praktijk zelden de tijd nemen om daadwerkelijk in te gaan zitten.

Later kun je toch een kindbadje onder de douche zetten, en in de zomer een opblaasbadje in de tuin zetten. (Of in de badkamer )

Er zijn vele huizen zonder bad, zou het voor jou een reden zijn om een leuk huis af te wijzen?
Ik heb gelukkig geen kinderen maar wel een bad en dat wordt toch wel 3 tot 4 keer per week gebruikt om heerlijk in te gaan liggen met vriendlief
Hier wordt momenteel overwogen om 't bad weg te halen, enige reden dat 't kreng er nog staat is dat junior (10 jaar) er nog graag in gaat. Maar toen hij 'n baby was vond ik het niet veel toevoegen, en als dreumes/peuter/kleuter vond hij het wel leuk maar ik vond 't vooral veel gedoe.

Nu hij op 'n leeftijd is dat hij zelfstandig gaat badderen maakt het voor mij niet zoveel meer uit natuurlijk.

De volwassenen in dit huishouden gaan maar zelden in bad, er wordt eigenlijk altijd gedoucht.
Ik heb trouwens mijn bad ingeruild voor twee wastafels, moet zeggen dat ik nu dus mijn hotelletjes wel uitkies op badkamer met bad, leuk als extra.
Wij hebben ruim een jaar geleden een nieuwbouwhuis gekocht. Daar ook de vraag: wel of geen bad? Het is geen grote ruimte dus vandaar de twijfel. Uiteindelijk wel gedaan. Tot op van vandaag geen twijfel over gehad. Dochter zit er elke dag in. Vind het praktischer dan een babybadje onder de douche.

Daarentegen zou ik mijn droomhuis niet laten schieten omdat er geen bad in zit. Zelf zitten we er weinig in en omdat we 'm nu wel hebben gebruiken we hem veel voor dochter. Anders hadden we het wel anders opgelost...
Zelf heb ik in de 3.5 jr dat we hier wonen 1 x in bad gelegen; toen ik hoogzwanger was.

Echter; de kinderen badderen we ca. 4x per week. Mijn peuter vindt de douche eng dus weigert daar sowieso in te stappen.

Ze vinden in bad gaan geweldig, lekker spelen.

Zodra ze groter zijn en gewoon douchen gaat het bad er uit.
Wij hebben een baby en geen bad. Ik zet het babybadje in de douche. Het lukt zo ook prima. Ik zou zelf heel graag een bad willen, en die laten we dan ook binnenkort plaatsen. Maar alleen omdat ik dat dus graag wil, niet omdat het noodzakelijk is voor onze zoon ( die doe ik sowieso geen plezier met een badje ).
Geen kinderen hier. Maar ik vind het wel een must voor mezelf, zou niet zonder kunnen. Lig er dan ook vaker in dan dat ik onder de douche (boven het bad) spring. Heb wel hondjes, waarbij een bad ook wel makkelijk is soms.
Ik heb geen bad, wel een kind. Zij doucht meestal mee, soms zit ze dan in een kuip erbij.

Af en toe gebruik ik het babybadje voor haar.
Wij hebben sinds een half jaar weer een bad. Heerlijk! Ik ga er zelf ongeveer 1 x per week in en m'n zoontje dagelijks. Ik vind een bad absoluut geen 'gedoe' zoals iemand hierboven schreef, maar juist lekker makkelijk. Aan de andere kant zouden we ook prima zonder kunnen.

Eigenlijk past een bad ook niet in onze badkamer, dus we hebben een creatieve oplossing moeten vinden. Misschien is er in jullie nieuwe huis ook wel meer mogelijk dan je denkt. Ik zou ook niet m'n huis daarop uitzoeken.
Voor kinderen is het ideaal. Ik vind een bad zelf een onding: groot, moeilijk schoon te maken en ik heb geen tijd om erin te zitten (en heb er ook het geduld niet voor).

Als we de badkamer gaan verbouwen en de kinderen zijn wat groter dan neem ik een inloopdouche met 2 douchekoppen.

Kortom: geen must met kleine kinderen, maar wel erg handig. Als je zelf graag in bad zit, dan moet je er zeker een nemen, anders niet!
Toen ik nog met ex samen leefde hadden wij een bad.. zat daar toch zeker wel één keer per week in.

Nu zit ik in een huurhuis met enkel een douche.. en ik mis een bad best wel..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Kind ging gewoon in zo'n ouderwetse teil die ik onder de douche zette, of gewoon douchen.
Ik mis 'm niet. Kind doucht gewoon met ons mee en heeft al zijn speelgoed gewoon in de douchebak liggen. Klinkt sltijd leuk, zo'n bad. Maar volgens mij ligt de meerderheid er zelden in.
Ik heb nu geen bad meer, wat ik het aller- allergrootste gemis vind aan dit huis. Helaas is mijn badkamer 4m2, dus passen gaat het van zn leven niet. Hiervoor had ik wel een bad en in de herfst/wintermaanden ging ik daar zeker elke vrijdagavond in met een boek/blad, wat te drinken etc.

Maar imo is het vrij simpel; maak je er zelf graag gebruik van of bijna niet? Kun je er evt. later nog een plaatsen als het een gemis blijkt?

Voor alleen een eventueel kind zou ik geen huis afwijzen dat verder volledig voldoet. Dat kan ook op 10 andere manieren.
een bad is handig als de kinderen klein zijn.. lekker badderen.. maar nu is jongste inmiddels 10 en gaan ze niet meer in bad.. ze douchen liever.. Komende verbouwing is dan ook met groot plezier het bad uit onze postzegel slopen ... zodat ik eindelijk een wasmand kwijt kan..
Wij wonen in Amerika en hebben in alledrie de badkamers een bad. De kinderen vinden het heerlijk en zeker in de zomer erg handig om het stof en andere rotzooi los te weken. Amerikaanse ouders vinden een bad meestal een must en snappen niet hoe ik het in Nederland zonder bad gered heb.

Maar ik zou een huis niet meteen afschrijven als het geen bad heeft. Een bad is leuk en handig maar zonder bad worden kinderen ook wel groot.
o en zelf badder ik ook niet zo heel graag.. ben nl. best lang en pas vaak niet in een normaal bad.. dus heb ik het altijd koud.. en aangezien onze postzegel niet groot genoeg is voor een écht groot bad kan ik niet wachten totdat het ding eruit is..
Ik vind een bad heerlijk, en ben erg blij met mijn eigen bad. Maar ik vind het wel essentieel dat de douche apart is. Niks zo vervelend als moeten douchen in een badkuip. Dan zou ik nog liever geen bad hebben, en alleen een goede douche.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:louisavuitton schreef op 01 april 2012 @ 00:07:

Ik vind een bad zelf een onding: groot, moeilijk schoon te maken

Goh, 't kostte mij 1 minuut en 13 seconden seconden per week (ja, alles eens opgenomen:D) exclusief wachttijd van de kalkspray, inclusief naspoelen met de douche. Wat precies is er zo moeilijk schoon te maken aan een bad?

Ik sprayde het ding, liet even inwerken en naspoelen met de douche en een spons er bij.
Zazu, de kalk die tussen de randjes van het bad gaat zitten, kalk op de kraan, douchekop en tegels. Als je ook een douche hebt met dezelfde schoonmaskperikelen (en ik heb in beginsel al niets met een bad) dan wordt het al snel allemaal te veel.
OK. Het zat vast anders in elkaar bij jou. Ik heb nog nooit randjes met kalk gezien of kalk op kranen en tegels. Maar goed, wellicht krijg je die dan ook niet als je wekelijks even sprayt met de kalkspray en wegspoelt. Zelfs de wastafel was bij mij meer werk, omdat ik daar eerst alles moet weghalen aan deo's, schuim, tandpasta, al dat soort.
Ik heb zo'n ingebouwd bad met ruimte om daar de tubes/potjes etc neer te zetten. Ook heb ik wat badderspeelgoed van de kinderen daar staan. Het tegelwerk is niet echt goed gedaan en die witte randjes (hoe heet dat nou ook alweer) verkleuren en laten los met zo'n spray.

Ik maak echt wel goed schoon
Mijn ervaring is toch echt, dat een bad heel lekker is voor die kleintjes (tot 5 jaar of zo) die van mij speelden elke avond zeker 3 kwartier in bad en daarna gingen ze altijd meteen lief slapen....ik deed altijd een beetje cremeshampoo in het water en waste ze verder niet, ze weekten gewoon lekker schoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven