Bad een must?

31-03-2012 23:40 78 berichten
Voor de mensen die (jonge) kinderen hebben:

- Hoe handig vinden jullie een badkuip in vergelijking met een douche?

Wij zijn vandaag naar huizen gaan kijken en met het oog op een toekomst met hopelijk een kind erbij lijkt een bad toch wel erg handig! Maar het leukste huis dat we tot nu toe hebben gezien had geen bad (of ruimte om een bad te realiseren). We hoeven niks overhaast te beslissen, maar vroeg me gewoon af hoe jullie er over denken. Blij dat je een bad hebt? En als je geen bad hebt, mis je deze stiekem wel?
Ik lees heel wisselende meningen en ervaringen hier, interessant! Wij hebben nu in het appartement wel een bad en gebruiken dat ook regelmatig voor onszelf. Ik zou wel zonder een bad kunnen, vriendin vindt het ook voor zichzelf prettig. En kinderen wennen gewoon aan de situatie die ze gewend zijn. Het is nog niet zo dat ik het idee heb 'het droomhuis te laten schieten', alleen om de kleine badkamer hoor. Maar toch wel iets dat ik meeneem in het afwegen en vergelijken van verschillende huizen.
Alle reacties Link kopieren
Het is misschien offtopic, maar ik heb hier nu al een paar keer gelezen dat mensen kleine kinderen alleen in bad laten zitten.

Peuters kunnen toch al verdrinken in een laag water van 10 cm? Minder zelfs nog.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Ik neem aan dat ze bedoelen dat ze er niet bij komen zitten, maar dat het kind alleen in bad zit (al dan niet in badstoeltje) maar dat je er wel bij in de buurt blijft?
Heerlijk een bad, ik lig er dagelijks in. De kinderen 2 a 3 keer per week.
quote:claudefiolle schreef op 01 april 2012 @ 12:18:

Het is misschien offtopic, maar ik heb hier nu al een paar keer gelezen dat mensen kleine kinderen alleen in bad laten zitten.

Peuters kunnen toch al verdrinken in een laag water van 10 cm? Minder zelfs nog.Klopt als een bus. Is zelfs, enige tijd geleden, een spotje van geweest. Want er verdrinken nogal eens wat kinderen in een klein laagje water. En dat gaat ook heel snel. Ik zeg: douche!
Ik vind een bad met kleine kinderen wel erg fijn. Bovendien is onze douche zo dat je een klein kind niet kan wassen zonder zelf kletsnat te worden. Overigens laat ik mijn dochter van 2 nooit alleen als ze in bad zit.
Wij hebben een bad en ook het huis uitgezocht op een badkamer met ruimte voor een bad. Ik ben dol op badderen, het komt er nu niet veel meer van, maar ik vind het heerlijk. En we hebben 2 kinderen en die vinden het ook geweldig. Ons bad is nogal groot, meestal gaan ze samen met hun vader in bad.

Als we geen bad hadden zou ik wel een grote inloopdouche willen hebben, waar je zo'n BIBA-bad in kunt zetten voor de kinderen, want ik vind kinderen onder de douche doen echt een ramp. In de vakantie moet dat natuurlijk wel altijd, want op campings is geen bad, en wat een geklieder. Meestal ben ik zelf net zo nat als zij tegen dat het klaar is.
..
Geen kinderen, wel een bad en vind het heerlijk, gebruik em zeker 1x per week wel, wijntje erbij, tijdschrift, heerlijk!
Vroeger altijd een bad gehad, als kind vond ik het echt heerlijk. M'n moeder zei ook altijd dat ik het geweldig vond en zelf vond ze het heel makkelijk, 3 kinderen tegelijk in bad.

Later ging ik nooit meer in bad.

Sinds ik op mezelf woon, geen bad meer gehad en mis het ook niet. Maar zou het wel missen als ik een kindje heb, denk ik. Met (kleine) kindjes vind ik het echt wel een groot voordeel.
Ik vind een bad heerlijk.

Ik heb een bad niet gemist totdat MacMini niet meer lekker in het babybadje paste. Gelukkig gingen we een jaar later verhuizen en hebben we een heerlijk bad. Ik vind het heel fijn. Vooral als je meerdere kinderen hebt, die kunnen allemaal tegelijk in bad.

Zelf vind ik het ook lekker om in bad te zitten en ook gezellig samen.
In ons vorige huis hadden wij ook geen plek voor een bad maar hadden we een diepe douchebak. De kinderen konden dan toch nog lekker in "bad" spelen en wij gewoon douchen. De kinderen hadden toen de peuter/kleuter leeftijd. Toen gingen we verhuizen en had ons huis een bad. Ik vond het wel leuk voor de kinderen maar niet echt onmisbaar ofzo. Nu douchen ze meestal, is ook een stuk zuiniger met water:-)
Kleine kinderen hebben een reflex waardoor ze bij verdrinking helemaal verslappen. Dat is in diep water nuttig want hun hoofd is zo groot dat ze uit zichzelf nooit zelfstandig rechtop kunnen komen. In laag water is het tricky. Daar zouden ze wel uit kunnen komen maar door die reflex lukt het ze niet.

Maar ik neem aan dat mensen hier heus wel bij hun kind in bad gaan zitten!

Zelf heb ik als badliefhebber het bad toch maar laten schieten voor mijn droomhuis.
Heb zelf geen bad (mini-badkamer) en ik mis het wel erg! Vooral op de dagen dat je een beetje gammel bent. Of vrijdagavond alleen thuis, hmmm...

Vroeger toen ik klein was nooit een bad gehad thuis. Maar we hadden van die losse, plastic badjes. Later, inmiddels twee zusjes erbij, zette m'n moeder gewoon zo'n plastic opblaasbadje voor in de tuin in de badkamer. Tegenwoordig heb je ook zo'n biba-bad. Kortom er zijn wel oplossingen voor als je geen bad hebt, maar het is wel erg fijn om te hebben, kinderen zijn over het algemeen gek op badderen.
Bad wordt hier veel gebruikt. Ikzelf zeker twee keer in de week, ik ontspan dan echt. Kleintje gaat bijna iedere avond. Ook zij komt dan tot rust en slaapt daarna beter. Babybadje is te klein en de douche vindt ze eng. De douchebak voldoet wel, maar daar klautert ze zelf uit, en ook al ben ik erbij, dat vind ik een beetje gevaarlijk.
Een absolute must!

Sinds een jaar of 4 een nieuwe badkamer. Vrijstaand bad op pootjes, aparte douche, toilet en dubbele wastafel.

Ik badder vaker dan dat ik douche.

Man staat altijd onder de douche, bij de kinderen wisselt het.
Heerlijk een bad, zou niet zonder kunnen hebben ook een aparte douche maar is 1 keer gebruikt
Nog nooit een bad gehad, nooit gemist ook.

Toen de kinderen nog heel klein waren gingen ze in het babybadje, daarna zo snel mogelijk onder de douche.
Be yourself, but maybe not always.
Week 28 van de Extremely Demotivational Calendar
Nix must
In vorige huis hadden we een douche waar babybad in stond.

Afgelopen juli nieuw huis en een bad/douche in 1. Dat vind ik dus wel ideaal met opgroeiend kind en lig er zelf ook graag in. Kan ook dicht dus warmte blijft binnen. Kind is inmiddels bijna 3.

Lijkt me trouwens wel lastig met een baby, dan hang je volgens mij wel in een lastigere positie over de rand van het bad heen? Maar daar heb ik nog geen ervaring mee dus.
"Mijn dreumes zit zo een uur in bad. Onderwijl voed ik de baby of vouw ik de was, terwijl ik er naast zit. Wil ik de handen vrij, zet ik hem in bad. Hij vindt het heerlijk. Baby 'float' op zo'n matje. Vindt ze ook fijn. Ik zou een heel leuk huis er niet voor laten, maar ervaar een bad in huis wel als meerwaarde.

Ik vindt het trouwens geen gedoe. Douchen met de kleintjes doe ik ook, maar vindt ik in m'n eentje lastiger dan badderen."

serieus, laat je je dreumes alleen in bad zitten? Een kind kan in 10 cm verdrinken..
Als er geen geweldige badkamer met ligbad inzit is het mijn droom huis niet!
Voor de mensen die hun kinderen een uur in een klein laagje water laten zitten, dat water is dan toch hartstikke koud?

Toen ik nog wel eens in bad ging, dan moest ik er echt om de 10 minuten heet water bij doen (en dan had ik nog een vol bad, dat veel minder snel afkoelt).

Ook vraag ik me af, of douchen wel echt minder water verbruikt...ik kan tenminste niet *ff snel* douchen.

En een douche in een badkuip vind ik helemaal niet fijn, veel te weinig ruimte (tenzij je meer zo'n vierkante badkuip hebt), dan liever alleen een douche.
ik had in mijn vorige woning geen bad, heb mn huidige huis er speciaal voor uitgezocht. Ik vind het zo lekker om een bad te hebben!

leg mezelf echter nogal rare regeltjes op. als het geen zomer is heb ik het vaak koud en plons ik er vaak in. echter als ik geweest ben mag ik de dag daarna van mezelf nooit in bad.

geen idee wat te logica daarvan is
quote:Mirjam82 schreef op 01 april 2012 @ 23:40:

serieus, laat je je dreumes alleen in bad zitten? Een kind kan in 10 cm verdrinken..Ze schrijft toch dat ze er naast zit?!
Ik heb zelf een hekel aan in bad zitten, ik verveel me, te heet of te koud (nooit goed ), word er duf van. Mijn dochter van 8 en man daarentegen vinden het heerlijk, die zitten er regelmatig in. Dus ja, blij met het bad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven