Badhoevedorp

06-01-2010 14:45 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij zijn bezig een huis te kopen in en om Amsterdam.

Na een lange zoektocht zijn we (voornamelijk prijstechnisch) uitgekomen bij Badhoevedorp.

Nu weet ik helemaal niets van dit dorp.

Is er iemand die daar woont of heeft gewoond?

Graag hoor ik ervaringen, positief en negatief!

Alvast bedankt!
Welk deel van het dorp zou je willen wonen?

Wonen in Badhoevedorp is mij prima bevallen. Leuk centrumpje, 4 basisscholen, rustig dorp.
Ik heb juist begrepen dat Badhoevedorp duur is. Ook gehoord dat je behoorlijk veel vliegtuigoverlast kunt hebben.
B'dorp ligt écht dicht tegen schiphol aan hoor. houd dus rekening met vliegtuigoverlast.
Volgens mij hebben alle huizen in Badhoevedorp dubbel glas, vooral om de vliegtuigen buiten te houden. Van vliegtuiggeluiden had ik eigenlijk geen last. Gewenning?

Prijstechnisch kun je in Badhoevedorp best wel een aantal kanten op..
Wij hebben laatst een huis gezien in de Vogelbuurt, vlakbij het centrum. Dat zag er erg leuk uit. Waar heb jij gewoond Hemera? Van vliegtuiggeluiden heb ik inderdaad geen last gehad, in Amstelveen hoor je ze in ieder geval veel meer!
Ik heb zelf in Amstelveen gewoond, maar heb nooit kunnen wennen aan de vliegtuigen. Verschrikkelijk vond ik het.
Volgens mij loopt de vogelbuurt door het hele dorp heen

Ik woon nog in Badhoevedorp, maar zeg liever niet waar ivm herkenbaarheid.
Ik zou gewoon een middagje gaan rondkijken daar (voor zover je dat nog niet gedaan hebt). Lekker rondrijden/lopen.
Het centrum van Badhoevedorp, daar moet je je niet teveel van voorstellen. Het hoognodige+ Gall&Gall. Dat is het eigenlijk wel. De leukste buurt van Badhoevedorp vind ik eigenlijk rond het Generaal Snijdersplantsoen(met grasveldje) en daarachter de Speeltuin ed. Heb je kinderen of wil je die in de toekomst?
O haha, dat zei ik, ik ben niet bekend met Badhoevedorp!

Kan er op internet weinig over vinden, alleen berichten over A9 en criminaliteit. Maar goed om te weten dat je er nog woont en dat het dus bevalt!
Ik heb twee kinderen, vandaar dat we ook buiten de stad willen wonen. Volgens mij is het voor (kleine) kinderen een hele leuke plek om op te groeien. Alleen als ze wat ouder zijn (middelbare school, uitgaan) wordt het misschien wat saai?
Maar er staat best wat te koop momenteel, heb je al een aantal huizen en straten bekeken?
.
quote:maryjaja schreef op 06 januari 2010 @ 15:26:

Ik heb twee kinderen, vandaar dat we ook buiten de stad willen wonen. Volgens mij is het voor (kleine) kinderen een hele leuke plek om op te groeien. Alleen als ze wat ouder zijn (middelbare school, uitgaan) wordt het misschien wat saai?Dan kunnen ze naar Amsterdam of evt. Haarlem.
Heb even de buurt opgezocht, wij hebben gekeken aan de andere kant van de amersfoordtlaan.
Vanaf Badhoevedorp ben je met de bus die er rijdt(2 keer per uur) in 25 minuten in Centrum Amsterdam, in 20 minuten in Hoofddorp. Er is geen middelbare school, veel leerlingen gaan naar Amstelveen(met schoolbus van okt tot mei), Amsterdam of Hoofddorp. Voor jongeren is niet heel veel, maar er zijn wel jongerenfeesten, de voetbalclub en de hockey net over de burg.
O, ik zou zeker de andere kant van de amersfoordlaan nog wat bekijken. Haamstedestraat daar staat bijvoorbeeld een hoekhuis te koop, Oudheusdenstraat ook. Zit je iets verder van het centrum(maar heel veel stellen die afstanden allemaal niet voor ), maar dichter bij de speeltuin in de Uiverstraat.
Mijn beste vriendin is opgegroeid in Badhoevedorp en ze zat bij mij op school in Amsterdam Zuid, dat was een half uurtje fietsen. Met uitgaan gingen we vaak de ene week bij haar slapen (en dan dus 's nachts met een groepje naar Badhoevedorp fietsen) en de andere week bij mij slapen. Was allemaal prima te doen.

Vliegtuigoverlas heb je wel in Badhoevedorp maar haar ouderlijk huis was enorm geisoleerd en binnen hoorde je helemaal niets.
Ja inderdaad, vette mosterd, maar hou echt rekening met de vliegoverlast.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:Laika3 schreef op 06 januari 2010 @ 15:32:

Vliegtuigoverlas heb je wel in Badhoevedorp maar haar ouderlijk huis was enorm geisoleerd en binnen hoorde je helemaal niets.zit iedereen in Badhoevedorp 24/7 en het hele jaar door binnen, met de ramen dicht?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven