badkamer renoveren

03-11-2013 21:29 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen rondom het renoveren van een badkamer.

We hebben een badkamer van 3 bij 3 meter die we volledig wilken strippen. En dan nieuwe betegeling, bad, inloopdouche waarbij er muurtje gebouwd moet worden. Een zwfend toilet met eveneens een muurtje die we doortrekken met wastafel meubel, nog een bijpassende kast voor handdoeken. En tenslotte een radiator. En dan alles het liefst van villeroy en boch.

We willen alles uitbesteden ook het strippen. Eventueel via werkspot. Iemand een indicatie hoeveel dit gaat kosten?
Kan van alles zijn tussen de ¤7500,- en ¤25000,-
Dat ga je nooit redden voor ¤ 7.500.

Dan zit die ¤ 25.000 dichter in de buurt.
Tja, wij waren voor onze badkamer 15k kwijt. Strippen, breken en dus een volledig kale ruimte. Daarna helemaal opnieuw leidingen erin, betegelen, spotjes erin en mooi degelijk sanitair. Onze badkamer is 3 bij 4 denk ik zo.
Zou eerst zelf eens kijken wat je nodig denkt te hebben aan tegels, vloer, meubels en sanitair. Dat kan een buitenstaander toch niet weten?
Als je de klus op werkspot zet, krijg je vanzelf indicaties. Hier zitten weinig bouwvaksters.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 03 november 2013 @ 21:36:

Als je de klus op werkspot zet, krijg je vanzelf indicaties. Hier zitten weinig bouwvaksters.Hier zullen inderdaad weinig vrouwen zitten die in de bouw werken maar er zijn vast behoorlijk wat vrouwen op het viva forum die zelf ook hun badkamer hebben laten aanleggen / opknappen.
quote:sugarmiss, 13 minuten geleden

Hier zullen inderdaad weinig vrouwen zitten die in de bouw werken maar er zijn vast behoorlijk wat vrouwen op het viva forum die zelf ook hun badkamer hebben laten aanleggen / opknappen.

Ja, klopt. Maar mijn badkamer is de jouwe niet natuurlijk. Het kan echt variëren van een paar duizend tot een 25.000. Daar heb je als indicatie weinig aan.

Maar ik wil wel zeggen wat onze badkamer gekost heeft, om de nabij de vierduizend. We hebben muren gesloopt, een nieuwe ruimte gemaakt van drie bij vijf, groot bubbelbad, gesloten douche, zwevend toilet en twee wastafels. Alles zelf betegeld, gestuct, vloerverwarming, verlichting, etc. etc. Dus alles zelf gedaan, flink gepingeld overal en nu dus een luxe badkamer. Laat je alles doen, dan trek je portemonnee maar en verwacht niet dat je zo'n investering er nog ooit uithaalt als je het huis te koop zet. Ik raad dat dus af eigenlijk om dat te doen in deze tijd.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik was 10.000 kwijt voor een badkamer en toilet. Ik heb wel alle sanitair (V&B) en kranen op internet bijeen gezocht. Niet bezuinigd op tegels. Assecoires (haakjes enz) heb ik naderhand gekocht bij onze Zweedse vriend. Eenvoudig maar prima spul.
Zelf doen gaat hem niet worden. We hebben beide linker handen en zijn ook niet gezegend met handige familie en vrienden die in de buurt wonen.

Dat we de investering niet terug zullen krijgen vinden we niet zo'n probleem. We willen graag jarenlang plexier van een mooie badkamer die ook goed geinstalleerd is. We hadden zelf een max van 15000 in gedachten maar geen idee of dit reeel is. Via werkspot geven ze alleen een indicatie van installatie. Ik heb twee biedingen gehad van 4500 en 4000 euro.
quote:Thunderforce schreef op 03 november 2013 @ 22:22:

Zelf doen gaat hem niet worden. We hebben beide linker handen en zijn ook niet gezegend met handige familie en vrienden die in de buurt wonen.

Dat we de investering niet terug zullen krijgen vinden we niet zo'n probleem. We willen graag jarenlang plexier van een mooie badkamer die ook goed geinstalleerd is. We hadden zelf een max van 15000 in gedachten maar geen idee of dit reeel is. Via werkspot geven ze alleen een indicatie van installatie. Ik heb twee biedingen gehad van 4500 en 4000 euro.Tuurlijk is dat een reeel bedrag... daar kun je makkelijk van uit gaan. Sterker nog, voor een ruimte van 3x3 is dat best fors.
Lees mee....heb hier laatst ook een topic over geplaatst. Alleen laten wij ook toilet en keuken verbouwen.

Wat ik gewoon lastig vind is hoe vind je een goede klusser??

Net ook een opdracht opwerkspot gezet...

Wij denken ¤10.000 kwijt te zijn voor verbouwen van badkamer van 5m2 incl materiaal.

Alles opnieuw betegelen, bad plaasten douchecabine wasmeubel en toilet vervangen en halve meter verplaatsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven