Bah!

20-08-2012 20:13 21 berichten
Gatverdarrie gatverdarrie en nog eens gatverdarrie! brr!!!

Normaal gesproken verschoon ik de kattenbakken elke 2 dagen compleet (dus helemaal nieuwe vulling en alles) Afijn, er liepen hier wat dingetjes anders dan anders dit weekend en dus verschoon ik net de bakken in mijn kantoor pas, komt wel eens vaker voor, geen problemen mee gehad ooit. Ze hebben er meerdere. En wat zie ik in 1 kattenbak? Kattendrollen vol pluizige schimmel!!! Nog nooit in alle jaren dat ik katten heb heb ik dat gehad. En als het nou weken zou hebben geduurt ofzo, maar 4 dagen in plaats van 2. Ik heb 2 van de 4 vanochtend nog op die bak gezien, en zelf heb ik gisteren bijna de hele dag zitten werken met de deur dicht (benauwd dus, maar 4 spelende katten om je toetsenbord werkt niet).

Kan dit kwaad? ZOwel voor mezelf als voor de katten die er kennelijk toch nog op zijn geweest?
Alle reacties Link kopieren
Nee.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Kan geen kwaad, komt gewoon door de hitte icm vochtige lucht.
Nee, je gaat niet dood nu
Brie is ook schimmel.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

proeven?
LOL, ik maakte me gewoon even zorgen... ben een vervent googlezoeker en je leest zulke nare dingen soms (heb dit ook bewust niet gegoogled).

Enne, brie lijkt me toch een lekkerdere schimmel dan bovenstaande hoor =))
quote:saaaaar81 schreef op 20 augustus 2012 @ 20:19:

Brie is ook schimmel.
Joh, niet te veel googlen of house kijken, komt echt goed
Komt gewoon door de hitte!
Brood in zak schimmelt nu ook sneller. Dat komt doordat van overheidswege minder zout in het brood wordt gedaan dan voorheen en dat is een conserveringsmiddel, dus omdat er minder in zit in combinatie met vocht en plastic zak zou het brood nu sneller schimmelen, aldus een A4 bij het brood in mijn lokale supermarkt. Het advies was om halfjes te kopen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik heb altijd geleerd dat je 2x per dag de drollen uit de bak moet halen. Dus na 4 dagen schimmel in dit weer kan ik me goed voorstellen!
Vroeger, toen ik nog een tuintje had, vond ik altijd beschimmelde drollen van de kat van de buren, toen ik plantjes in de tuin wilde zetten.....
Help iedereen een handje
quote:pyridine schreef op 20 augustus 2012 @ 20:48:

Ik heb altijd geleerd dat je 2x per dag de drollen uit de bak moet halen.

2x per dag , hallo zeg! Blij dat ik geen kat meer heb. Toen ik mijn kat nog wel had, hoefde dat nog niet hoor. Wel zo fris, dat snap ik 2x per dag vink ik wel heel veel! Schijt een kat eigenlijk wel zo vaak?

Nee TO, ik vind je niet vies, kan een keer gebeuren en nee, het kan geen kwaad maar dat kan je zelf ook wel bedenken.
quote:pyridine schreef op 20 augustus 2012 @ 20:48:

Ik heb altijd geleerd dat je 2x per dag de drollen uit de bak moet halen.

2x per dag , hallo zeg! Blij dat ik geen kat meer heb. Toen ik mijn kat nog wel had, hoefde dat nog niet hoor. Wel zo fris, dat snap ik 2x per dag vink ik wel heel veel! Schijt een kat eigenlijk wel zo vaak?

Nee TO, ik vind je niet vies, kan een keer gebeuren en nee, het kan geen kwaad maar dat kan je zelf ook wel bedenken.
Ik verwissel om de dag, hooguit 1 dagje langer. En dan meteen alles want drollen scheppen doe ik niet. Hier 2 jonge katten en 1 bak
2x per dag drollen scheppen ??

Mijn kat schijt echt maar één keer per dag hoor.
Dat je je serieus afvraagt of het kwaad kan!?
Is dat zo raar Jynta1981? Ik heb genoeg verhalen gehoord over schimmel inmiddels dat ik me dit inderdaad serieus afvroeg
quote:Jynta1981 schreef op 21 augustus 2012 @ 09:38:

Dat je je serieus afvraagt of het kwaad kan!?

Ik heb me dat ook weleens afgevraagd hoor.

Die beschimmelde drollen kwam ik tegen toen mijn kat ziek was. Ik dacht eigenlijk dat het daardoor kwam. Het was toen ook helemaal niet zo warm en vochtig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven