Balkon op het oosten

02-07-2011 11:18 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een appartementje op het oog dat ik zeer waarschijnlijk wil gaan kopen. Het appartement (bovenste verdieping van het appartementencomplex) heeft een groot balkon (2x4) op het oosten en hier twijfel ik een beetje over.

Wie heeft er ervaring met een balkon op het oosten?
Balkon op t oosten heb je toch alleen s'morgens zon tot uurtje of 12 .

Op zich lekker dan kan je s avonds en smiddags daar lekker zitten zonder extreme hitte van de zon.

Ik heb zowel aan de oostkant als aan de westkant een balkon. Kan je vertellen dat ik vaker aan die van de oostkant zit dan die aan de andere kant de westkant want daar is het bloed heet zomers. En dan bedoel ik ook echt BLOEDHEET ! zelfs onder een parasol is t daar niet te behappen. Pas na 20uur savonds kan ik pas echt lekker op mijn balkon aan de westzijde zitten.

Oostkant staat wel wat meer wind en ook aan de oostkant zal je wanneer je houten kozijnen hebt , ze goed in de verf zetten.

Het is nl de regen en wind kant en heeft dus meer te lijden.
Ik heb ook alleen zon op mijn balkon tot een uur of 11.30u. Het is jammer, maar als het zo verschrikkelijk warm is, vind ik het heerlijk om daar in de schaduw te zitten.

Als ik in de zon wil zitten, ga ik naar de voorkant. Is dat bij jou ook te doen?
Het gaat niet alleen om de kant waar het balkon gesitueerd is, maar kijk ook naar wat er omheen gebouwd is/wordt. Kun je 's ochtends wel lekker in de zon zitten, of ligt het balkon dan in de schaduw van omliggende gebouwen?

Op heel warme dagen is het heerlijk in de schaduw te kunnen zitten en het is ook lekkerder in huis als niet alle warmte vanaf het balkon naar binnen komt. Als je 's ochtends wel zon hebt, is dat vaak nog lekkerder koel en kun je genieten van een ontbijtje en kopje koffie in de zon.
Helaas is het balkon op het oosten het enige balkon. Er komt wel een binnenpleintje, maar of ik daar gebruik van zal maken...

Het balkon zit vrij ver aan de zijkant (richting het zuiden), zal dat een voordeel (qua zon) kunnen zijn?

Het is trouwens nieuwbouw, vandaar dat ik al deze vragen stel en ik niet even zelf ga kijken ;)
Het is de bovenste verdieping van het appartementencomplex, zeg je. Dan heb je dus veel langer zon dan lagere verdiepingen. Immers wordt de zon niet tegengehouden door hogere verdiepingen. En dan ook nog vrij richting het zuiden. Zon genoeg lijkt mij. Uiteraard hangt dit wel een beetje af van omstaande gebouwen.
Ik vind mijn balkon op het oosten heerlijk! Lekker ontbijten in de zon en met warm weer is het daar heerlijk vertoeven. Ik woon ook op de bovenste verdieping en daardoor heb ik vaak wat langer zon, omdat ik geen last heb van een balkon boven me! En tja, bij gewoon lekker weer is het idd vaak in de schaduw net iets te koud om buiten te zitten, maar dan zoek ik wel ergens een grasveldje waar de zon op schijnt! Ik heb er dus geen problemen mee...
Missen jullie het niet om 's avonds na het werk nog even lekker in het zonnetje te zitten?
Op balkon in het zonnetje zitten is alleen maar te doen in de lente anders smelt je weg.
Hier ook een balkon op oost en bovenste verdieping. Fijn voor ontbijtjes in het weekend, maar vooral in het voorjaar zie ik mijn overburen lekker 's avonds op het balkon zitten eten of iets drinken en dan ben ik toch wel een beetje jaloers. Bij hen schijnt dan nog het zonnetje (tot laat, want pal west) en bij mij is het duister.

Het hangt er dus maar vanaf wat je voerkeur is, of je eerder een ochtendmens bent (ontbijtjes) of een avondmens (glaasjes).
quote:bergamot schreef op 02 juli 2011 @ 11:45:

Hier ook een balkon op oost en bovenste verdieping. Fijn voor ontbijtjes in het weekend, maar vooral in het voorjaar zie ik mijn overburen lekker 's avonds op het balkon zitten eten of iets drinken en dan ben ik toch wel een beetje jaloers. Bij hen schijnt dan nog het zonnetje (tot laat, want pal west) en bij mij is het duister.

Het hangt er dus maar vanaf wat je voerkeur is, of je eerder een ochtendmens bent (ontbijtjes) of een avondmens (glaasjes).

Ik ben het beide , maar helaas is een balkon op het zuiden niet meer beschikbaar...

Tot hoe laat heb jij zon 's ochtends/'s middags?
Heb ook een balkonnetje op het oosten en ik vind het heerlijk, maar ik vind in de zon zitten vaak snel te warm. Als je echt heel erg van zonnebaden houd dan is het misschien niet zo geschikt, de zon die ik 's ochtends heb is heerlijk voor mn humeur maar echt veel warmte geeft ie dan nog niet. Is het appartement verder wel helemaal naar jouw smaak? Misschien heb je aan de voorkant een raam die ver open gekiept kan worden waardoor je daar in de zon kan zitten?
Nooit heel specifiek op gelet, denk tot uur of 12.
quote:johannah_ schreef op 02 juli 2011 @ 11:30:

Helaas is het balkon op het oosten het enige balkon. Er komt wel een binnenpleintje, maar of ik daar gebruik van zal maken...

Het balkon zit vrij ver aan de zijkant (richting het zuiden), zal dat een voordeel (qua zon) kunnen zijn?

Het is trouwens nieuwbouw, vandaar dat ik al deze vragen stel en ik niet even zelf ga kijken ;)

Op in het Oosten.

'S middags in het Z(S)uiden

Weg in het Westen...

Dus jazeker is dat een voordeel. Dan heb je langer zon.
Ik heb trouwens tot iets van 14u zon.. Buiten in de avondzon een wijntje drinken wordt idd moeilijk en soms is dat ook best wel balen, maar het is maar net hoe leuk je het huisje verder vindt!

Succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven