Balkon opvrolijken

25-03-2010 13:11 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een balkon redelijk groot , vorig jaar zag het er heel vrolijk en gezellig uit.

Maar geloof dat een aantal planten/bloemen de winter niet overleefd hebben. (en een aantal waarvan ik de naam niet weet en niet weet of ze uberhaupt winterhard waren en/of 1jarig waren)

Ik wil dus graag wat nieuwe vaste plantjes (die vrolijke bloemen geven in leuke kleurtjes)

Maar wat zijn nou leuke plantjes om op t balkon te plaatsen in bakken ,potten e.d ???

(geen geraniums)
vioooooltjes, bakje met eigen aardbeienplantjes,
Ja, ik zou er ook zeker aardbeien- of tomatenplantjes neerzetten.

Voor het eeuwige groen zijn buxusstruikjes misschien ook wel leuk.
.
Hoeveel zon komt er op je balkon? zou het daar ook vanaf laten hangen....verder is een kruidentuintje altijd wel leuk en lekker...of lavendel.....voor een heerlijke geur..

verder eetbare planten....altijd leuk uit eigen tuin balkon te kunnen eten
Ik heb vanaf 14uur tot 22uur zon in de zomer. Kortom heel veeeeeel zon.. Bloedheet ook

2 Aardbeienplantjes heb ik vorige week gehaald bij de Aldi die dingen groeien als kool. Hopelijk over 2 maandjes aardbeien eraan. (ga straks even kijken of ze ze nog hebben toevallig want 2 plantjes in een grote bak staat wel beetje zielig haha)

Lavendel lijkt mij idd erg leuk maar komen daar niet veel wespen e.d op af ?

Stokrozen en clematis ga ik ff kijken

Alle tips zijn welkom

en met hangmat

op de railing van t balkon heb ik ook 2 bloembakken inmiddels maar die plantjes hebben t geloof ik niet overleefd
Leuk balkon hoor!

Misschien zijn kruidenplantjes een idee? Die geuren heerlijk, zijn handig in de keuken, en de meesten geven blauwe of paarse bloemen, dat past goed bij de kleuren die je al hebt zie ik.

Ik heb twee balkons, waarbij ik van één een groentebalkon heb gemaakt, en van de ander een relaxbalkon met alleen maar kruiden (10 verschillende, en ik moet nog lavendel kopen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven