Bamboeservies versieren
vrijdag 4 oktober 2019 om 10:49
Hoi allemaal,
Ik wil een kleinigheidje cadeau doen aan een jongentje van 3. Ik dacht dat het misschien leuk was (samen) een bamboe ontbijtbordje te versieren, maar kan dat? Ik kan van alles vinden over porseleinstiften om servies op te leuken maar kan het ook met bamboe servies? Moet natuurlijk veilig zijn en een klein beetje blijven zitten...
Als het niet echt een goed idee is, heeft iemand andere leuke cadeausuggesties voor een klein prijsje?
Groetjes!
Ik wil een kleinigheidje cadeau doen aan een jongentje van 3. Ik dacht dat het misschien leuk was (samen) een bamboe ontbijtbordje te versieren, maar kan dat? Ik kan van alles vinden over porseleinstiften om servies op te leuken maar kan het ook met bamboe servies? Moet natuurlijk veilig zijn en een klein beetje blijven zitten...
Als het niet echt een goed idee is, heeft iemand andere leuke cadeausuggesties voor een klein prijsje?
Groetjes!
vrijdag 4 oktober 2019 om 11:26
Kijk eens bij lobbes, daar hebben ze tasjes, maar ook schorten, etuis, vlaggetjes en van alles wat:
https://www.lobbes.nl/speelgoed/creatie ... el/textiel
vrijdag 4 oktober 2019 om 11:50
vrijdag 4 oktober 2019 om 11:51
Ik vermoed vanwege het feit dat bamboe niet kapot gaat als het per ongeluk een keertje valtstippensokken schreef: ↑04-10-2019 11:21Bamboe is poreus inderdaad, dat blijft niet zitten.
Waarom geen porselein of aardewerk bordje versieren?
¡Apagando las luces!
vrijdag 4 oktober 2019 om 11:54
Haha ja dat inderdaad!SombraOnline schreef: ↑04-10-2019 11:51Ik vermoed vanwege het feit dat bamboe niet kapot gaat als het per ongeluk een keertje valt![]()
vrijdag 4 oktober 2019 om 11:57
Bamboe is heerlijk, ik ben al mn etensborden, schaaltjes en bekers van porcelein aan het vervangen door bamboe.
Bij een paar heb ik initialen op de onderkant gezet met een marker (vanwege kamp ed), maar aangezien ze in de vaatwasser mogen zie je wel dat dit vervaagd. Dus met een marker kan, maar het blijft niet heel lang mooi.
Bij een paar heb ik initialen op de onderkant gezet met een marker (vanwege kamp ed), maar aangezien ze in de vaatwasser mogen zie je wel dat dit vervaagd. Dus met een marker kan, maar het blijft niet heel lang mooi.
vrijdag 4 oktober 2019 om 11:59
En je gaat geen markeerstift op de eetkant doen.Boarn schreef: ↑04-10-2019 11:57Bamboe is heerlijk, ik ben al mn etensborden, schaaltjes en bekers van porcelein aan het vervangen door bamboe.
vrijdag 4 oktober 2019 om 12:10
Iets samen maken is natuurlijk wel leuk.pickwickje schreef: ↑04-10-2019 12:01Jaa dat wel, houdt heel erg van verf, kleuren knutselen en tekenen! Maar boekjes lezen ook, dus boekenweek was een goede tip
vrijdag 4 oktober 2019 om 12:21
Bamboe servies is niet zo milieubewust en vriendelijk als het klinkt, het bestaat voor een groot deel uit melamine. Zie ook https://blog.greenjump.nl/post/2019/03/ ... eilig.aspx
vrijdag 4 oktober 2019 om 12:26
Als het is om alleen bij oma van te eten, zou ik gewoon een normaal bord beschilderen. Mijn kinderen hier eten ook van normaal servies, en zij zijn 3 en 1,5.pickwickje schreef: ↑04-10-2019 11:54Haha ja heel specifiek idee, ik kwam erop omdat hij laatst zo teleurgesteld was dat hij bij oma geen leuke bordjes had om van te eten, maar te moeilijk idee!
Ik ga voor een leuk boekje idd, wist niet dat het boekenweek was! Dat is ook altijd een succes!
Dank allemaal
vrijdag 4 oktober 2019 om 12:34
Het idee op zich is wel leuk. Je kunt bij bijv. HEMA ook borden met een foto laten bedrukken. In plaats van een foto kun je natuurlijk ook een tekening gebruiken, als je die scant. Het is allen misschien wel iets meer gepuzzel en je hebt niet gelijk resultaat, maar hij heeft uiteindelijk wel een eigen bord.
Ooit, heel lang geleden had de Ruyter (van de hagelslag) een actie waarbij je eigen bord kon ontwerpen. Je kreeg een sjabloon waar je tekening op moest maken en weer terugsturen en dan kreeg je je eigen bord, kunststof. Ik was er zo blij mee als kind en ik heb m nog steeds, wel wat vervaagd inmiddels.
Ooit, heel lang geleden had de Ruyter (van de hagelslag) een actie waarbij je eigen bord kon ontwerpen. Je kreeg een sjabloon waar je tekening op moest maken en weer terugsturen en dan kreeg je je eigen bord, kunststof. Ik was er zo blij mee als kind en ik heb m nog steeds, wel wat vervaagd inmiddels.
vrijdag 4 oktober 2019 om 12:39
Het bamboe kinderservies in mijn kast is gewoon gebarsten toen de beker op de grond viel (vanaf een slechts een meter hoogte...)SombraOnline schreef: ↑04-10-2019 11:51Ik vermoed vanwege het feit dat bamboe niet kapot gaat als het per ongeluk een keertje valt![]()
Dat is de moderne Hema kwaliteit vrees ik.