Bank schoonmaken

15-09-2010 10:54 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bruine stoffen bank die ik straks schoon wil maken, inmiddels heb ik echt spijt dat ik die ooit gekocht heb. In de winkel vertelden ze dat deze bank heel goed te doen is met kleine kinderen en vuilafstotend is. Niet dus. Regelmatig maak ik hem schoon met de waterstofzuiger. Ik maak dan een sopje met Biotex en zuig vervolgens het sop weer op. Helaas duurt het dan erg lang voordat de bank weer droog is. Ik heb al verschillende tapijtreinigers geprobeerd, met spuitbussen, maar niets maakt de bank zo schoon als met Biotex. Wie weet wel een hele goede reiniger die de bank niet zo nat maakt? Bank is echt weer vies, inclusief vettige gilmmende plekken en waterkringen van gemorste limonade.
Ben wel benieuwd naar de reacties... Onze dochter heeft vorige week een glas melk over de bank gegooid.. Dacht dat ik m goed schoon had gemaakt; qua vlekken is er ook niets meer gezien maar nu ik hier zit komt er zo af en toe een weëige geur van rotte melk langsdrijven :puke:
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Juist door de bank met biotex en een waterstofzuiger schoon te maken haal je de vuilafstotende laag ervanaf zodat ie extra snel nog smeriger wordt dan voorheen.

Ik denk dat je het beste naar de meubelzaak kunt gaan met een staaltje of een beschrijving/naam van de stof en daar kunt vragen welk reinigingsmiddel erbij hoort en hoe je 'm opnieuw van een vuilafstotende laag kunt voorzien.
Oh bah soyli, dat heb ik eens gehad op de matras toen ik nog borstvoeding gaf in bed. Had de kleine heel flink gespuugd. Dat zijn melkzuurbacteriën die de vieze lucht veroorzaken. Ik had het toen schoongemaakt met Dettol oplossing. Die doodt bacteriën. Plek flink er mee natmaken, even laten inwerken en dan zo droog mogelijk deppen indien je geen waterzuiger hebt.
Hoi Vlinder, ik maak hem naderhand zelf weer vuilafstotend met zo'n spuitbus van de kruidvat.
Ik heb bij mijn bank ook een beschermlaag genomen. Deze wordt niet minder door water. Zelf gebruik ik james vlekkenwonder om de vlekken te behandelen. Krijg ik hem er niet uit, kan ik de zaak bellen en komen ze langs om hem te reinigen met nog wat andere middeltjes en ook zo'n waterstofzuiger.
Meubelzaken verkopen van die speciale setjes om je bank te reinigen en weer vlekbestendig te maken.

Vlekbestendig houdt echter niet in dat je er chocoladekoekjes op moet gaan knoeien en vervoglens niet opruimen. Het is vlekbestendig als je direct de vlek op de goede manier verwijderd.
Mijn bank ziet er op het moment ook niet uit en ik kreeg gisteren een tip om de bank schoon te maken met Kloostertrots.

Schijnt een oud middeltje uit grootmoeders tijd te zijn waar je bijna alles mee schoon krijgt.

ik heb ´m nog niet in huis, maar ga het zeker proberen.
Stoomreiniger werkt hier perfect voor bank en matrassen van kinderbedden enzo. Geen luchtjes hoor. Bank blijft wel vochtig maar niet heel nat, gaat altijd prima.
Ik heb laatst mijn bank gereinigd met een gehuurde tapijtreiniger. Bij het verhuurbedrijf een paar flessen bekledingreiniger erbij gekocht en de bank ziet er een stuk schoner uit. Het duurde wel een dag voordat hij droog was, maar dat had ik er wel voor over. Ik heb het op een droge zonnige dag gedaan zodat de bank zo lang mogelijk buiten kon staan en hem aan het eind van de dag naar binnen gehaald. De volgende dag was hij droog en schoon.
Babywish, ik heb gegoogled op kloostertrots maar ik las eigenlijk dat het alleen voor vloeren reinigen is bestemd? Layla, ik had ook eens tapijtreiniger gehuurd, maar heb nu een waterzuiger wat volgens hetzelfde principe de bank schoonmaakt. Ik sop de bank eerst in en zuig het water weg, maar helaas, de bank blijft toch nog lang nat dan. Ik ga eens kijken of er iemand een stoomreiniger heeft om te proberen, en als dat bevalt koop ik er maar 1.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven